Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
    En waarom niet , als je "A" zegt moetje ook "B" zeggen vind ik.
    Wie 'C' en 'N' zegt moet ook Alpha zeggen bedoel je

Maar ik heb ondertussen ergens gelezen dat sigma een paar jaar geleden van plan was om de minolta mount volledig te laten vallen maar door de 'opkoop' van sony daar van heeft afgezien .... misschien dat ze daar nu op terug komen ?

Tokina maakt geen alpha mount lenzen meer als ik het goed voor heb, dus verdienen sigma en tamron er genoeg aan of geven ze het ook op ?

Ik hoop in elk geval van niet !

G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
      Wie 'C' en 'N' zegt moet ook Alpha zeggen bedoel je

Maar ik heb ondertussen ergens gelezen dat sigma een paar jaar geleden van plan was om de minolta mount volledig te laten vallen maar door de 'opkoop' van sony daar van heeft afgezien .... misschien dat ze daar nu op terug komen ?

Tokina maakt geen alpha mount lenzen meer als ik het goed voor heb, dus verdienen sigma en tamron er genoeg aan of geven ze het ook op ?

Ik hoop in elk geval van niet !

G

De Sigma productie van lenzen met Canon, Nikon en FT vattingen draait op volle toeren en ze hebben enorme backorders.

Nieuwe lenzen met Sony vattingen kunnen we dus helemaal vergeten want daar is geen markt voor.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Natuurlijk wel, want een 2.8 dichtgedraaid tot f4 zal scherper zijn dan een f4 op f4, dus die lichtsterkte komt wel degelijk van pas, al is het maar om hem dicht te kunnen zetten.
        wist ik niet ,moet nog veel leren he ,dacht dat het aleen om de lichtsterkte ging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
          De Sigma productie van lenzen met Canon, Nikon en FT vattingen draait op volle toeren en ze hebben enorme backorders.

Nieuwe lenzen met Sony vattingen kunnen we dus helemaal vergeten want daar is geen markt voor.
          Daar kan ik alleen maar "SPIJTIG" op zeggen, blijft dan Tamron alleen nog over ?
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

Comment

Heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar sigma benelux met de vraag of/wanneer deze lens voor minolta leverbaar is.

In elk geval goede service want ik had na iets meer dan een uur al een antwoord ... enkel het antwoord is minder goed
            mischien kan ik ze volgend jaar voor kerstmis vragen

"
            Beste,

Voorlopig alleen voor Nikon/Canon- en Sigma leverbaar.

Sony en Pentax wordt in principe niet gemaakt. Wij verwachten dat dit de eerste 6 maanden niet veranderen.

Neem anders rond die tijd nog even contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Sigma Benelux B.V.
            "
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

Er wordt op pagina 2 van deze draad gesproken over een bepaalde marge frontfocus of backfocus. Nu ben ik nog vrij nieuw in de fotografie en ben erg nieuwschierig wat deze marge precies inhoudt
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Toch problemen met de 50-150

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Eventjes een positieve noot, ik heb hem op de D80, en hij focused prima. Niks te merken van dat front of backfocus gedoe.
                Prima handling, daar scoort ie veel beter dan de 70-200 EX. Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen.
                Opgelet:
                Ik hoopte dat ik een goede 50-150 had gevonden maar!!

Na enige tijd bleek ik toch last te hebben van frontfocus op 150mm bij opening 2.8! Uit gaan zoeken wat het kan zijn, eerst de body (d80) ? maar de 300mm f4.0 af-s gaat perfect (kleine scherptediepte laat snel de focusproblemen zien), en alle andere lenzen ook.
                Dan maar terug naar de winkel om een tweede exemplaar te testen, testopstelling daar gemaakt, wat bleek? identiek hetzelfde probleem!!
                Dus, zal het de d80 wel zijn. Dan maar een d200 gebruikt, en wat bleek, ja hoor!! de sigma lenzen zijn beide "frontfocussers" niet de body's
                Ik ben blij dat ik deze lens gekocht heb bij een winkel waar je tenminste kan uitproberen, en teruggeven indien niet goed!

Dus, spijtig, maar Sigma slaat weer eens de bal mis volgens mij! Echt spijtig, want dit was nu eens een mooi pakketje en een lens.
                Ik heb al enkele Sigma's gehad, en toch uiteindelijk wel altijd iets aan gehad. 24-70 2.8 ex op 10d had enorm focusproblemen, 50-500 ex op minolta viel uit mekaar, nu deze 50-150 ex weer focusproblemen. En het waren allemaal ex lenzen!

Steekt er misschien nog een boven uit, de 70-200 2.8 ex.
                Last edited by Rudy; 20 januari 2007, 10:31.

Comment

Ik twijfel tussen de sigma 50-150 en de 70-200 2.8 maar krijg hier precies de indruk dat het extra gewicht van de 70-200 2.8 wel de moeite is om rond te sleuren?

Comment

Working...
                  X