Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 mm 2.8 APO ex HSM vraag!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-200 mm 2.8 APO ex HSM vraag!

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    robbert, de firmanaam staat wel in je openingstopic
    mm
    Nu in aangepast versie..wat vindt je van hun reactie en de keuze voor de Canon..?? Het is allemaal jouw schuld...
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
      Nu in aangepast versie..wat vindt je van hun reactie en de keuze voor de Canon..?? Het is allemaal jouw schuld...
      Ik vind persoonlijk dat je iets te snel van de 70-200/2.8 af stapt. Maar als je je beter voelt bij een f4-lens, dan moet je niet twijfelen natuurlijk.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Ik vind persoonlijk dat je iets te snel van de 70-200/2.8 af stapt. Maar als je je beter voelt bij een f4-lens, dan moet je niet twijfelen natuurlijk.
        Tsja weet je...het gaat om een gevoel. Achteraf gezien zal ik weinig binnen fotograferen met deze zoomlens. Met de ISO waarde kan ik ook nog wat spelen. De Sigma en de Canon lagen voor mij dicht bij elkaar. Die 2.8 en de prijs voor een NIEUWE Sigma gaven de doorslag. Nu de nieuwe niet nieuw blijkt te zijn en twee keer zo zwaar dan de Canon slaat de twijfel wel heel erg toe moet ik zeggen. Misschien kun jij me overtuigen de Sigma te houden!! Doe een poging zou ik zeggen..ik sta er open voor. Daar is dit forum voor..
        EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

robbert,

zoals ik je reeds zei, vind ik die sigma voor die prijs
          (mist toesturen van zonnekap) een heel goeie zaak,
          als je effectief de f2.8 gaat gebruiken.

ik heb geen ervaring met de canon f4,
          omdat voor mijn toepassing die f2.8 écht nodig is.

had de firma gemeld dat de lens een demo was,
          dan had ik ze zelf nog, dat weet je, en zij ook.
          maar simpelweg omdat ze (moedwillig?) hebben nagelaten dit te melden
          (en bij mij stond het OOK NIET op de factuur!) had ik er een slecht gevoel bij.

ben je tevreden over de lens?
          bezorgen ze je de zonnekap?
          kun je leven met de weet dat ze je een demo voor nieuw hebben verkocht?
          hou dan de sigma f2.8, het is een zeer goede lens.

denk je toch nooit f2.8 te gebruiken,
          en zie je dat eerder als een storend element?
          ga dan voor de canon f4

da's mijn standpunt.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            robbert,

zoals ik je reeds zei, vind ik die sigma voor die prijs
            (mist toesturen van zonnekap) een heel goeie zaak,
            als je effectief de f2.8 gaat gebruiken.

ik heb geen ervaring met de canon f4,
            omdat voor mijn toepassing die f2.8 écht nodig is.

had de firma gemeld dat de lens een demo was,
            dan had ik ze zelf nog, dat weet je, en zij ook.
            maar simpelweg omdat ze (moedwillig?) hebben nagelaten dit te melden
            (en bij mij stond het OOK NIET op de factuur!) had ik er een slecht gevoel bij.

ben je tevreden over de lens?
            bezorgen ze je de zonnekap?
            kun je leven met de weet dat ze je een demo voor nieuw hebben verkocht?
            hou dan de sigma f2.8, het is een zeer goede lens.

denk je toch nooit f2.8 te gebruiken,
            en zie je dat eerder als een storend element?
            ga dan voor de canon f4

da's mijn standpunt.

mm
            Ik word nu een beetje heen en weer geslingerd in gedachtes. Houden..niet houden..houden..niet houden. Misschien moet ik een weekje wachten en dan een beslissing nemen.
            Ik had wel verwacht dat ze alsnog iets met de prijs zouden doen..ik zal ze nog eens bellen.

Comment

ik ken het gevoel, robert
              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
                Tsja weet je...het gaat om een gevoel. Achteraf gezien zal ik weinig binnen fotograferen met deze zoomlens. Met de ISO waarde kan ik ook nog wat spelen. De Sigma en de Canon lagen voor mij dicht bij elkaar. Die 2.8 en de prijs voor een NIEUWE Sigma gaven de doorslag. Nu de nieuwe niet nieuw blijkt te zijn en twee keer zo zwaar dan de Canon slaat de twijfel wel heel erg toe moet ik zeggen. Misschien kun jij me overtuigen de Sigma te houden!! Doe een poging zou ik zeggen..ik sta er open voor. Daar is dit forum voor..
                Ik heb zelf ook een minder lichtsterke en veel compactere/lichtere zoom (100-300), maar die gebruik ik toch in heel andere omstandigheden: als het licht niet van belang is, als de AF snelheid ietsje minder mag zijn, als ik lichtgewicht wil gaan stappen, ...

Maar voor mij kan deze de Sigma niet vervangen. Vanaf het moment dat het snel gaat (sport of zo), in een sporthal, bij een toneelvoorstelling/optreden, bij valavond of zwaar bewolkt weer, enz. is de Sigma veel interessanter om mee te hebben. Bovendien laten de converters toe om meteen ook een heel goede 100-280/f4 of goede 140-400/f5.6 te bekomen, wat je met andere lenzen al gauw kan vergeten (zie de voorbeeldfoto's van Elsan in een recent topic).

Bovendien heb je met €500 als tweedehandsprijs absoluut niet teveel betaald, als de lens technisch OK is tenminste, maar dat heb je al uitvoerig kunnen bekijken en testen, dus ik vermoed dat dat goed zit. Regelmatig wordt voor diezelfde lens (en al meer versleten vermoed ik) 10 à 15% (en zelfs tot 20%)meer betaald.
                Je neemt trouwens ook geen financieel risico met ze te houden. Deze lenzen behouden vrij goed hun waarde en deze lens zal volgens mij nooit veel onder de €500 gaan... Wil je ze binnen een paar jaar toch nog verkopen, dan blijft dit dezelfde ondertussen toch gerenomeerde lens die haar waarde nog heeft.

Het enige wat ik er wel bij zou vragen is de zonnekap, want dat is echt niet overbodig, zomin tegen invallend licht als tegen beschadiging van de voorgevel .

Maar ik zou ze dus gewoon houden als ik jou was.
                Last edited by K-2; 15 september 2006, 14:32.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ok..ok.ok..ik ben weer richting houden gegaan!! hahaha. weet je metname die extender is interessant. Dat schoot net ook al door mijn hoofd.
                  Ik heb net weer contact gehad met de zaak. Na een wat norsige eerste medewerker kreeg ik een uiterst vriendelijke volgende aan de lijn. Die bespreekt het vanmiddag met de bedrijfsleider. Afhankelijk van zijn voorstel zal ik mijn standpunt bepalen. Klinkt formeel maar lenzen hebben gevoel en dat gevoel moet overeenkomen met mijn gevoel. Dat wordt mede beinvloed door de zaak waar je hem koopt...klinkt als een gezegde maar jullie snappen wel wat ik bedoel..

Comment

Tja, hoe een dubbeltje rollen kan...
                    Zie dat ze je zeker een zonnekap leveren, en wel de bloemvormige van Sigma die ervoor gemaakt is. Je hebt die absoluut nodig.
                    Verder geef ik mm gelijk als hij zegt kijk wat je nodig hebt. Kom je nooit in een sporthal, doe je nooit eens iets met snelheid buiten in minder goede omstandigheden, dan kan je allicht verder met de Canon F4. Ga je echter in de winter eens naar 't veldrijden en 't wordt al wat grauwer, of je wil foto's van een gebeuren onder avond, of in een slecht verlichtte hal, blijf dan bij de 2.8.
                    Maar 't zijn evengoed dingen die eigenlijk niet kunnen : twee keer op enkele weken dezelfde stunt uithalen met dezelfde niet complete lens
                    fotosite

Comment

Nou...nadat twee medewerkers mij eerder lieten weten dat ik de lens maar moest terugsturen op kosten van de zaak, en dat er over tegemoedkoming geen sprake kon zijn..werd ik zojuist door een wat vriendelijker medewerker teruggebeld. Hij deed een voorstel van 50 euro + het toezenden van de zonnekap op hun kosten.
                      Dat is tenminste netjes afhandelen. Ik moest er wel wat druk achter zetten maar daar zeuren we maar verder niet over.
                      Voor die prijs stuur ik hem toch maar niet terug..

Aan MM;De firma beweerde dat jij WEL een nieuwe toegestuurd hebt gekregen en dat hij pas nadat jij hem had terugggestuurd een Demo werd. Dat heb ik bestreden en jouw versie gegeven maar ik wilde daar verder geen halszaak van maken. Ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben..forumleden van BD beduvel je niet zo eenvoudig...

Comment

Uiteindelijk toch nog een uitstekende deal dus.
                        Blij voor jou dat het zo afloopt . Voor €450 vind je deze gewoon nergens.

Comment

beste iedereen,

als de firma het zo speelt (zeggen dat ze mij wél een nieuwe toestuurden!)
                          overweeg ik hierna de correspondentie tussen de firma en mezelf
                          (waarin ze melden dat het inderdaad om een demolens ging,
                          maar mij niet juist geïnformeerd hadden) te plaatsen!

nu spelen ze toch echt met onze kl*ten ...

robbert, de prijs van 450 hadden ze mij ook voorgesteld,
                          én het nazenden van de zonnekap.
                          je hebt een goeie deal gekregen, daar mag je niet aan twijfelen.

mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"

Comment

Ach MM...wat schiet je er mee op. Ik heb vandaag drie medewerkers gesproken. De één was kort af..niets kon..de tweede was onbeleefd; "U denk toch niet dat we u tegemoed komen omdat het toevallig een demolens is.." en de derde erkende ook de fout maar deed er wat aan.
                            Het is maar net wie je aan de lijn krijgt en dat is natuurlijk NIET goed.
                            Overigens zei deze heer dat hij via "track and trace" had gezien dat het inderdaad om dezelfde lens gaat. Wind je niet op..trek je conclusie!!

Pak een pintje en drink hem op in de zon...

Comment

Working...
                            X