Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 mm 2.8 APO ex HSM vraag!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 mm 2.8 APO ex HSM vraag!

Hallo, Dit topic heeft een bizarre wending gekregen daarom heb ik de firmanaam wat aangepast..

Sinds gisteren heb ik van de Fa.K. de bovenstaande lens binnen. Lang over nagedacht en gespaard nu eindelijk hier. 500 Euro voor de oude versie, non macro dus. Keurig nieuw in draagtas met tripod ring erbij. Prima prijs prima service trouwens. Zijn er mensen die deze ook hebben? Ik vraag me af of bij jullie de zoom ring ook zo zwaar gaat. Ik ben gewend aan een goedkope Tamron 70-300, met één vinger kan ik de zoomring draaien..nou dat kan ik bij deze vergeten.
    Vraag twee is van meer algemene aard. Wat heb ik aan de 2.8? Ik heb er gisteren mee gespeeld maar je DOF is zo klein dat je bij inzoomen maar een gebied van 30 cm scherp krijgt..dat kan mijn 300d bij bewegende objecten niet aan. Zelden scherp te krijgen en als het scherp is, is het op de verkeerde plek. Waar gebruik je de 2.8 dan voor als het donkerder wordt?
    Het kan natuurlijk zijn dat het wennen is, laat me jullie ervaringen eens weten?
    Met 1200 gram is trouwens ook zwaarder dan ik had verwacht, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik tot nu toe alleen met goedkope non-kwaliteit lenzen heb gewerkt...

Vast bedankt voor de reactie
    Last edited by Robbert; 15 september 2006, 13:39.
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Re: Sigma 70-200 mm 2.8 APO ex HSM vraag!

De zoomring van Sigma EX lenzen werkt idd wat stroef in de beginne. Da's maar van tijdelijke aard hoor. Binnen afzienbare tijd zoom je die met één vinger.
    Die beperkte DOF is iets waar je moet leren mee spelen.
    Maak maar eens een paar close ups op 200mm vanop een meter of zeven met een redelijk open lens maar geen 2.8 en je gaat snel zien wat ik bedoel.
    Ik zou de lens niet op 2.8 gebruiken indien niet echt nodig. Scherpte is volopen zelden op zijn best. Voor buiten bij veel licht gebruik ik gemakkelijk een diafragma F/6.3. Het komt me voor dat de lens daar op zijn scherpst presteert. Sportopnamen binnen indien het licht het toelaat F4 of iets daaronder indien nodig.
    Wat betreft beweging : verzeker je er wel van dat je AF op continue staat om beweging vast te leggen met dergelijke snelle lenzen.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Maak maar eens een paar close ups op 200mm vanop een meter of zeven met een redelijk open lens maar geen 2.8 en je gaat snel zien wat ik bedoel.

Wat betreft beweging : verzeker je er wel van dat je AF op continue staat om beweging vast te leggen met dergelijke snelle lenzen.
      Ik heb het gisteren geprobeerd op 5.0 en dat gaat inderdaad beter op 200 mm, maar blijft de vraag waarom dan die 2.8. Komt er eigenlijk op neer dat je die zelden gebruikt..heb ik dan wel de goede lens gekocht vraag ik me af..?

Wat AF betreft, die kun je op de 300D alleen in de sportsmode continu aan zetten en dan kun je met je diafragma niet meer spelen. Sterker nog, bij 1/1000 gaat hij vaak naar 2.8 en dus heb ik, volgens mij, maar weinig objecten scherp op de foto...bij voetbal in dat geval maar één ipv twee spelers die in duel zijn...of zie ik dat verkeerd want dat heb ik nog niet kunnen proberen?
      EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

waarom koop je die 2.8 als je je nadien afvraagt waarvoor die dient?
        had je dan niet beter voor het zelfde geld een canon 70-200 f4 gekocht?
        [is er een zonnekap bijgeleverd?]
        mm
        Last edited by mm; 15 september 2006, 10:27.
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
          Ik heb het gisteren geprobeerd op 5.0 en dat gaat inderdaad beter op 200 mm, maar blijft de vraag waarom dan die 2.8. Komt er eigenlijk op neer dat je die zelden gebruikt..heb ik dan wel de goede lens gekocht vraag ik me af..?

Wat AF betreft, die kun je op de 300D alleen in de sportsmode continu aan zetten en dan kun je met je diafragma niet meer spelen. Sterker nog, bij 1/1000 gaat hij vaak naar 2.8 en dus heb ik, volgens mij, maar weinig objecten scherp op de foto...bij voetbal in dat geval maar één ipv twee spelers die in duel zijn...of zie ik dat verkeerd want dat heb ik nog niet kunnen proberen?
          Ik ken de Canon camera's niet, maar het zou me en zeerste verwonderen als die geen continue
          AF hebben in M of A mode ??? Dat hij bij 1/1000 naar 2.8 gaat is logisch want dan heeft hij licht nodig en sportmodes staan er toch al op ingesteld om met een wijd diafragma te fotograferen. Je moet overstappen op de M-A-S modes om je lens te gaan benutten. Die lens is niet gemaakt om op automatische piloot mee te fotograferen. Je hebt één van de betere sportlenzen in handen die er zijn, nu ze leren gebruiken. Ik zou zeggen begin eens te oefenen op de mode diafragmavoorkeur waarbij je je diafragma vast instelt en probeer eens een paar foto's met verschillende Fwaarden.
          fotosite

Comment

Ik heb het gisteren geprobeerd op 5.0 en dat gaat inderdaad beter op 200 mm, maar blijft de vraag waarom dan die 2.8. Komt er eigenlijk op neer dat je die zelden gebruikt...
            Kan zijn dat je effectief die 2.8 slechts zelden gebruikt, maar ze is wel beschikbaar indien nodig. Daarnaast heb je f3.5, 4, 4.5, 5.6... die allen scherpere beelden geven dan jouw oude Tamron bij f4.5 tot f8. Vergelijk maar eens een paar foto's van beide lenzen op bv. 200mm bij f5.6...

Hopelijk heb je ook al gemerkt dat de AF veel sneller werkt. Indien niet, dan moet je je nieuwe Sigma terugsturen voor herstelling denk ik .

Veel mee werken en jezelf de tijd geven om aan een paar dingen te wennen. Dan komt het wel goed.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              waarom koop je die 2.8 als je je nadien afvraagt waarvoor die dient?
              had je dan niet beter voor het zelfde geld een canon 70-200 f4 gekocht?
              [is er een zonnekap bijgeleverd?]
              mm
              Ik ben gevallen voor de lichtgevoeligheid en dacht dat het geringe scherptegebied wel mee zou vallen. Ik heb maandenlang reviews gelezen en de verschillen tussen de L-serie en de EX serie afgewogen. Ben dus niet over één nacht ijs gegaan. Heb inderdaad lang gedacht aan de Canon F4...ik kan hem nog omruilen maar ik denk dat ik toch maar bij de Sigma blijf.
              Ik denk, als ik jullie zo hoor, dat het inderdaad een kwestie van doen, kwestie van tijd is. Ik heb hem een dag en er pas 80 foto's mee geschoten.
              Trouwens op de 300d fotografeer ik veel in de diverse manualstanden maar naar mijn weten heb je toch echt alleen continu autofocus in de sportstand. In de manual standen moet je steeds je ontspanknop half indrukken om opnieuw scherp te stellen...tenzij ik iets vreselijk over het hoofd zie. Zou wat wezen want ik fotografeer al drie jaar zo..

Groet

Comment

Je drukt de ontspanknop half in om te focussen, oké. Zolang je die ontspanknop halfingedrukt houd, gaat je toestel in AF C
                toch blijven focussen zelfs al beweegt je onderwerp en volg jij mee ? Geloof me vrij : op dat vlak is de 70-200 razendsnel, vooral op Nikon, maar ze moet toch ook volgen en focussen op een Canon, niet ?
                't zou wat worden : al die dure camera's zonder voorgeprogrameerde modes en dan geen goeie AF C hebben
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Je drukt de ontspanknop half in om te focussen, oké. Zolang je die ontspanknop halfingedrukt houd, gaat je toestel in AF C
                  toch blijven focussen zelfs al beweegt je onderwerp en volg jij mee ? Geloof me vrij : op dat vlak is de 70-200 razendsnel, vooral op Nikon, maar ze moet toch ook volgen en focussen op een Canon, niet ?
                  't zou wat worden : al die dure camera's zonder voorgeprogrameerde modes en dan geen goeie AF C hebben
                  Ik heb het net geprobeerd maar moet toch echt de ontspanknop half indrukken hoor......
                  Om kort en goed te gaan...prima lens..beetje zwaar alleen en je moet ermee leren foto's maken. Dat laatste is alleen maar leuk. Zit toch nu weer te twijfelen over de Canon omdat de L F4 bijna net zo duur is maar wel een halve kilo lichter is. Heeft één van jullie ervaring met beide lenzen? Ze wel eens kunnen vergelijken?

Comment

Ik heb het net geprobeerd maar moet toch echt de ontspanknop half indrukken hoor......
                    Uiteraard, en blijven ingedrukt houden zolang je de beweging volgt, zie mijn vorige post.
                    fotosite

Comment

------
                      Last edited by scalll; 15 september 2006, 15:33.

Comment

robbert, check dit topic even ...

een goeie lens, als je de zonnekap er bijgestuurd krijgt.
                        maar spreek me niet over de handelswijze van de verkoper ...

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          robbert, check dit topic even ...

een goeie lens, als je de zonnekap er bijgestuurd krijgt.
                          maar spreek me niet over de handelswijze van de verkoper ...

mm
                          Bizarre wending krijgt dit topic. Ik blijk namelijk deze zelfde lens opgestuurd te hebben gekregen. Ik bestel dus een nieuwe maar krijg een demo model die ook al onderweg naar België is geweest.
                          Ik heb telefonisch met MM contact gehad. Hij wist me feilloos de lichte beschadigingen te laten zien die ik zelf nog niet had ontdekt. Op de bon zag ik nu staan dat het een demo is maar dat was me NIET gezegd. Geen zonnekap, geen papieren..dat vond ik wel wat vreemd..maar goed je bent blij met je lens. Dat is nu wel anders. Ik heb de beteffende firma gebeld. Ze gaven toe fout te zitten. Een nieuw exemplaar is niet meer leverbaar en daarom willen ze op deze manier de klant toch tevreden stellen. Da's mooi..MAAR ZEG DAT DAN!
                          Ik wil de lens niet meer..ik kan hem terugsturen op kosten van de zaak. Geld krijg ik terug als ik dat wil.
                          Ik kan kiezen voor de Canon F4 L 70-200 mm. Gezien mijn openingstopic en wat er nu is bijgekomen snap je nu wel waarom. Het vertrouwen in de lens is weg...
                          Ik stap morgen in de auto, ga 3 uur sturen en haal de Canon op. De firma geeft me de verzendkosten alsnog terug, da's 12 euro 50.
                          Ik had wel wat meer verwacht als goedmaker maar goed tis niet anders.
                          Wel bizar dat ik via BD dit verhaal en de eerste onvanger van de lens tegenkom. Waar internet al niet goed voor is.
                          Ik heb de firma naam niet genoemd omdat ik niet wil dat een gerenomeerd bedrijf veel nadeel krijgt van misschien het enige foutje wat ze maken per jaar. Alleen jammer dat mij dit moet overkomen.

Comment

Ik heb de firma naam niet genoemd omdat ik niet wil dat een gerenomeerd bedrijf veel nadeel krijgt van misschien het enige foutje wat ze maken per jaar. Alleen jammer dat mij dit moet overkomen.
                            Een foutje: OK.

Maar twee maal dezelfden bok schieten op nog geen twee weken tijd... Dat zet toch wel tot denken aan, vind ik
                            Een mens zou denken dat men leert uit zijn fouten, maar blijkbaar is dit eerder "standard practice" zoals men in Amerika zo mooi zegt.

Ik heb er nog niet gekocht, en dat zal zeker na deze twee topics op zo korte tijd ook niet al te snel gaan gebeuren, om het even in welke fora men deze mensen de titel "hofleverancier" geeft.
                            Last edited by K-2; 15 september 2006, 13:33.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

robbert, de firmanaam staat wel in je openingstopic
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"

Comment

Working...
                              X