Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 en Kenko SHQ 1.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 en Kenko SHQ 1.5

Ik koop volgende maand een Sigma 70-200 f2.8 (nieuwste model). Nu ga ik die veel gebruiken voor avondvoetbal. Dit altijd op een monopod.

Nu is 200 mm niet toereikend voor actie ter hoogte van het doel. Daarom zou ik een converter kopen. Aangezien mijn budget beperkt is, is een duurdere lens geen optie. Al heb ik al genoeg positieve zaken gelezen over de Sigma 70-200.

Na wat rondneuzen op het net, lijkt de Kenko-Teleplus K1.5 AF me de betere koop. Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met die extender?
    Last edited by i-Mac; 6 september 2006, 04:19.
    www.i-mac.be
    http://www.cerclebrugge.be

Re: Sigma 70-200 en Kenko SHQ 1.5

De enige goede teleconverters van Kenko die ik ken zijn de Kenko Teleplus Pro converters (1.4 en 2.0). Zijn wel zowat drie maal duurder dan diegene die je aanhaalt.
    Koop een Sigma EX converter voor je EX lens, dan heb je iets. Bestaan in 1.4
    en 2.0 en zijn kwalitatief zeer goed, maar met de 2.0 gaat je AF de mist in.
    En je verliest uiteraard licht, zodoende dat je je allicht moet bepeken tot de 1.4.
    fotosite

Comment

Ik zou ook voor de 1.4 van Sigma gaan. Dat is een bewezen combinatie die perfect werkt.
      Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        De enige goede teleconverters van Kenko die ik ken zijn de Kenko Teleplus Pro converters (1.4 en 2.0). Zijn wel zowat drie maal duurder dan diegene die je aanhaalt.
        Koop een Sigma EX converter voor je EX lens, dan heb je iets. Bestaan in 1.4
        en 2.0 en zijn kwalitatief zeer goed, maar met de 2.0 gaat je AF de mist in.
        En je verliest uiteraard licht, zodoende dat je je allicht moet bepeken tot de 1.4.
        Op de Sigma EX lens werkt enkel de Sigma EX TC. Dit zowel de 1.4X als de 2X, daar met de 2X het grootste diafragma nog steeds 5.6 is waarbij de AF nog blijft werken. Hij zal wel wat vertragen, waar bij de 1.4X niet veel verschil merkbaar is.
        Dus bij die lens enkel een Sigma TC gebruiken als je AF wil blijven behouden.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Op de Sigma EX lens werkt enkel de Sigma EX TC. Dit zowel de 1.4X als de 2X, daar met de 2X het grootste diafragma nog steeds 5.6 is waarbij de AF nog blijft werken. Hij zal wel wat vertragen, waar bij de 1.4X niet veel verschil merkbaar is.
          Dus bij die lens enkel een Sigma TC gebruiken als je AF wil blijven behouden.

Hubert
          De AF werkt, maar 't is ernaar. Voor sportopnamen niet te doen. Hij gaat serieus hunten en het duurt een tijdje voor hij beslist te focussen
          Tenminste, bij mij toch met de EX2.0 converter. De 1.4 werkt behoorlijk.
          fotosite

Comment

Alleerst dank voor de antwoorden die ik al kreeg.
            Nu heb ik nog een bijkomende vraag : Als ik een Sigma 1.4 converter gebruik met de Sigma 70-200 f2.8 tijdens de avondwedstrijden, hoe zit dat dan met de AF? Blijft die werken?
            www.i-mac.be

Comment

ik gebruik de kenko 1.4 met de 80-200 2.8 voor voetbalmatchen.
              's avonds doe ik dan ook de converter weg voor de voetbalmatchen, want op 2.8 is het al niet simpel, laat staan dat ge der nog nen converter gaat tussensmijten. ge hebt minstens 2.8 nodig om der iets deftigs uit te halen.

voor avondvoetbal : op uw 200mm werken, ofwel kijken voor andere lens in de 2.8 reeks die meer dan 200mm gaat. sigma 120-300 ? 300mm prime ?
              www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                ik gebruik de kenko 1.4 met de 80-200 2.8 voor voetbalmatchen.
                's avonds doe ik dan ook de converter weg voor de voetbalmatchen, want op 2.8 is het al niet simpel, laat staan dat ge der nog nen converter gaat tussensmijten. ge hebt minstens 2.8 nodig om der iets deftigs uit te halen.
                ?

Nog een vraag : De plaats waar je je foto's neemt tijdens de wedstrijd, is dat ver van terrein? Ik heb het geluk om langs het veld te zitten. Niet dat dit zoveel verschil uitmaakt, maar reken toch vlug op een meter of 5.
                www.i-mac.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac Bekijk bericht
                  Nog een vraag : De plaats waar je je foto's neemt tijdens de wedstrijd, is dat ver van terrein? Ik heb het geluk om langs het veld te zitten. Niet dat dit zoveel verschil uitmaakt, maar reken toch vlug op een meter of 5.
                  te zien wat de ref zegt. Als persfotograaf moogt ge op 3 meter van het terrein staan/zitten. Ik probeer niet te veel in de weg te staan. in 1ste en 2de klasse hebben ze me nog nooit iets gezegd over verplaatsen of achteruit gaan staan ofzo... in provinciale ben ik al meerdere malen van het veld gevlogen ...
                  allemaal te zien wie ref is.

waar op het veld precies... ofwel schuin achter goal, ofwel aan de aanvalkant aan zijlijn van de ploeg die ge focust.
                  www.loft6.be

Comment

ik heb van de week een converter gekocht van sigma de 2x, special ontwikkeld voor de 70/200 2.8 van sigma.
                    en ik moet zeggen dat gaat super, foto zijn scherp en mooi van kleur.
                    minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
                    panasonic DMC-FZ7

Comment

Als je die lens gaat gebruiken voor avondvoetbal, dan zou ik er geen extender tussenzetten.
                      Met een 1,4x TC krijg je een 98-280mm f4, en met een 2x TC wordt het zelfs een 140-400mm f5,6. (hoeveel licht je verliest met een Kenko 1,5x TC, dat weet ik niet, maar het zal ook wel minstens 1 stop zijn.)
                      Je krijgt dan gewoon niet meer genoeg licht binnen om de actie nog te kunnen bevriezen. Het zullen dus allemaal bewogen foto's worden, zeker met een 2x TC.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rino van Uden Bekijk bericht
                        ik heb van de week een converter gekocht van sigma de 2x, special ontwikkeld voor de 70/200 2.8 van sigma.
                        en ik moet zeggen dat gaat super, foto zijn scherp en mooi van kleur.
                        En werkt de AF nog?
                        Kan je tussen 200 en 400 mm nog een deftige foto maken zonder statief?
                        mir
                        Last edited by mir; 12 september 2006, 10:22.
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                        X