Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-s 17-55mm f2.8 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-s 17-55mm f2.8 IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
    En in de andere test zijn de resultaten weer anders... wie gaat het zeggen hé
    Heeft er iemand msn nog andere vergelijkende reviews gezien? Ik weet dat cameralabs nog niet zo lang bestaat (sinds midden vorig jaar, denk ik).

Verder ben ik het ermee eens dat de 17-85mm een degelijke en handige lens is, die je vooral bij buitengebruik heel zelden van je camera dient te schroeven. Alleen vind ik ze wat te traag om binnen mee te werken, vooral als je portretten schiet en je al snel aan de F/5.6 zit. Op dit ogenblik gebruik ik daarvoor hoofdzakelijk primes.

Ik vermoed dat de meerwaarde van de 17-55 tov de 17-85 zich vooral in die omstandigheden bevindt.
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht

Verder ben ik het ermee eens dat de 17-85mm een degelijke en handige lens is, die je vooral bij buitengebruik heel zelden van je camera dient te schroeven. Alleen vind ik ze wat te traag om binnen mee te werken, vooral als je portretten schiet en je al snel aan de F/5.6 zit. Op dit ogenblik gebruik ik daarvoor hoofdzakelijk primes.

Ik vermoed dat de meerwaarde van de 17-55 tov de 17-85 zich vooral in die omstandigheden bevindt.
      Het is inderdaad zo dat de 17-85 IS ideaal is voor buiten, maar binnen net iets te kort schiet.
      Ik heb een schoolfeest gefotografeerd in juni, en de foto's met de 17-85 IS waren goed (gebruikte wel een 380 EX als invulflits met een omnibounce), maar de foto's die ik toen met de 50mm 1.8 nam hadden natuurlijk een veel mooiere DOF en waren wel scherper.

Ik hoop met de 17-55 de volgende schoolfeestjes dus nog net iets betere foto's te kunnen nemen, eventueel zelfs zonder de invulflits, camera stond in Av mode, dus volgens mij moest het zonder flits ook lukken.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
        Om misschien opnieuw wat on-topic te komen - Duindistel zocht een vervanging voor zijn kitlens.

Hier vindt men een vergelijking tussen de 17-40, de 17-85 en de 17-55 :

Blijkbaar steekt de 17-55mm niet boven de 17-85mm uit qua beeldkwaliteit (zelfs integendeel). Dat had ik toch wel wat anders ingeschat.
        Ik zou niet van deze ene review uitgaan. Volgens mij hadden ze een slecht exemplaar. Je zou eens moeten kijken op PhotoZone (zie hier en hier) en op FredMiranda (hier en hier).

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik zou niet van deze ene review uitgaan. Volgens mij hadden ze een slecht exemplaar. Je zou eens moeten kijken op PhotoZone (zie hier en hier) en op FredMiranda (hier en hier).

Dave
          Groot gelijk, ik zou mij nooit op een enkele review vastpinnen, altijd effe verschillende kanten bekijken.
          Ik heb mijn 17-85 IS ook vervangen door de 17-55 IS en nog geen moment spijt gehad ... de 17-55 is een totaal andere klasse dan de 17-85 lens, deze laatste is goed, de 17-55 is schitterend ... als je de hoge prijs kunt verantwoorden zou ik zeker niet twijfelen, ik heb alleen spijt dat ik deze lens niet onmiddellijk gekocht had, en eerst de goedkopere (is relatief natuurlijk) 17-85 IS gekocht heb, die ik dan met verlies heb verkocht.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik dank jullie allemaal van harte voor de spontane reactie en goede raad die ik gekregen heb. ik ga voorlopig de Tokina 12-24 als breedhoek gebruiken bij mijn 24 -105 en tegen eind volgend jaar een 70-200 2,8 en de rest van men zoomlenzen gaat de deur uit. Nogmaals bedankt voor de hulp mvg duindistel.

Comment

Working...
            X