Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gat tussen 17-40 en 70-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gat tussen 17-40 en 70-200?

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    "Welk gat?" zou ik zo zeggen

Twee stappen vooruit of twee achteruit en ...

sugar
    Niet helemaal juist: een paar stappen vooruit om dichterbij te komen, is natuurlijk geen probleem, maar een paar stappen achteruit helpt niet om een gemis aan breedhoek te verhelpen. De hoek blijft dezelfde, je staat alleen verderaf.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Niet helemaal juist: een paar stappen vooruit om dichterbij te komen, is natuurlijk geen probleem, maar een paar stappen achteruit helpt niet om een gemis aan breedhoek te verhelpen. De hoek blijft dezelfde, je staat alleen verderaf.
      Het gaat niet om extra groothoek, het gaat om het gat tussen 40mm - 70mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Wel dat vindt ik ook. Zelf heb ik een 24-70 & een 70-200 van canon en een 15-30 van sigma. Voor mij was dit de ideale combinatie samen met een 1.6 body. Waarbij ik de 24-70 toch het meeste gebruikte voor gewone fotografie. Een 17-40 is ,voor mij althans, gebruikt op een 1.6 body, noch mosselen nog vis. 17 mm is te weinig groothoek en 40 mm te weinig normaal bereik. Primes zijn wel heel goed van beeldkwaliteit maar nu niet echt handig om te gebruiken voor dagdagelijkse fotografie. laat ons zeggen dat primes voor de rasechte fotograaf zijn die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en een bepaalde lens kiezen voor een welbepaald doel of project (bv voor portret 85 mm of 135 mm).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
          wel, het hangt er allemaal vanaf wat je wil fotograferen volgens mij.

Wanneer je vaak evenementen wil vastleggen waar je middenin staat (niet vanop een afstand met je 70-200), dan is dat gat wel relevant want dan is "stappen" soms gelijk aan "het moment missen". Dan moet je kunnen zoomen om je flexibiliteit te behouden vanop een vaste plaats.
          Oorspronkelijk geplaatst door Rover Bekijk bericht
          Wel dat vindt ik ook. Zelf heb ik een 24-70 & een 70-200 van canon en een 15-30 van sigma. Voor mij was dit de ideale combinatie samen met een 1.6 body. Waarbij ik de 24-70 toch het meeste gebruikte voor gewone fotografie. Een 17-40 is ,voor mij althans, gebruikt op een 1.6 body, noch mosselen nog vis. 17 mm is te weinig groothoek en 40 mm te weinig normaal bereik. Primes zijn wel heel goed van beeldkwaliteit maar nu niet echt handig om te gebruiken voor dagdagelijkse fotografie. laat ons zeggen dat primes voor de rasechte fotograaf zijn die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en een bepaalde lens kiezen voor een welbepaald doel of project (bv voor portret 85 mm of 135 mm).
          Tja, de vraag is of je als amateurfotograaf niet af en toe een foto mag missen. Je bent nu ook niet direct als professionele fotograaf een huwelijk aan 't fotograferen waarop bepaalde foto's echt moeten gemaakt worden...

Voor de gemiddelde fotograaf maken zooms het vooral mogelijk om meer waardeloze foto's te maken (snel zoomen, snel fotograferen en dus meestal een waardeloze snapshot als gevolg). Je kan gewoon vanuit één luie positie alles fotograferen...

Prime-fotografie is gewoon veel leuker. Je moet een beetje meer werken om je foto te kunnen maken, maar de foto's die je maakt zijn gewoon weg beter en het proces van fotograferen is gewoon leuker (en ik spreek dan niet over scherpte en zo).

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Voor de gemiddelde fotograaf maken zooms het vooral mogelijk om meer waardeloze foto's te maken
            Mocht er op BD naast een "picture of the day" ook een "quote of the day" bestaan dan win jij vandaag de hoofdprijs.

't is iets waar velen eens zouden moeten over nadenken. Ik ben er zeker van dat de eerste dslr gebruiker met enkel een kitlens af en toe eens een goedkope 50mm op de body zou moeten schroeven. Wedden dat hij met mooiere, leukere, interessantere en daarnaast kwalitatief ook nog beter foto's naar huis zal komen?
            DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
              Ik ben er zeker van dat de eerste dslr gebruiker met enkel een kitlens af en toe eens een goedkope 50mm op de body zou moeten schroeven. Wedden dat hij met mooiere, leukere, interessantere en daarnaast kwalitatief ook nog beter foto's naar huis zal komen?
              Een waarheid als een koe!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                Mocht er op BD naast een "picture of the day" ook een "quote of the day" bestaan dan win jij vandaag de hoofdprijs.
                En wat heb ik gewonnen

Toch geen zoom hoop ik...

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Primes of zooms, mooie compositie of snapshot.... Dat staat volgens mij los van elkaar.
                  Sommige mensen die een zoom gebruiken zullen misschien ook echt inzoomen op het voorwerp dat hun aandacht opeist, terwijl het kader eromheen het voorwerp nog net interessanter kan maken. Maar personen die werken met een zoomlens kunnen zich net zo bewust zijn van de compositie.
                  Met mijn zoomlens heb ik eigenlijk 10.000 primes bij de hand (optische kwaliteit buiten beschouwing gelaten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biedie Bekijk bericht
                    Beste forumleden,

Onlangs heb ik me een Canon 70-200 F/4 L aangeschaft. Ik denk er ook aan om er een 17-40 L bij te nemen waarover ik al zoveel fantastische dingen heb gehoord. Echter, dan zit ik zonder zoombereik van 40 tot 70mm.
                    Is dit makkelijk te verhelpen met een paar stappen vooruit of achteruit (indien mogelijk)?
                    Jullie bevindingen zijn welkom!

Biedie
                    waarom niet de EF-S 17-55/2.8 IS ?
                    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Prime-fotografie is gewoon veel leuker. Je moet een beetje meer werken om je foto te kunnen maken, maar de foto's die je maakt zijn gewoon weg beter en het proces van fotograferen is gewoon leuker (en ik spreek dan niet over scherpte en zo).

sugar
                      Dit kan ik enkel beamen

Met mijn oude Canon A-1 had ik een paar primes (50mm en 28mm) en na een tijd kon ik zo op voorhand "schatten" wat er in het "blikveld" zou liggen bij beide lenzen vanuit mijn positie, zonder voordien door de zoeker te hoeven kijken.

Dit feit alleen al maakte het fotograferen echt spannend en boeiend .
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Working...
                      X