Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L : de mythe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: L : de mythe

allemaal merci,
    maar kunnen we nu terug naar de L gaan?
    of is het voorbij?

zelf ben ik nog maar pas in het L-geweld gesmeten,
    en mijn persoonlijke ervaringen daaromtrent gepost.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Nog een betere avatar ...

Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        allemaal merci,
        maar kunnen we nu terug naar de L gaan?
        of is het voorbij?

zelf ben ik nog maar pas in het L-geweld gesmeten,
        en mijn persoonlijke ervaringen daaromtrent gepost.

mm

Nee, voorbij is het zeker niet, ik heb L glas in huis en ik heb ook andere Canon lenzen in huis. Voor zooms prefereer ik L type's, in prime lenzen heb ik de 50mm F1.4 en de 85mm F1.8 die beiden zeer goed zijn zowel van constructie als van scherpte, en ook over de 100mm F2.8 USM Macro ben ik zeer tevreden.

Ik kan het dus eens zijn, dat L glas geen noodzaak is, wel noodzaak is is een goede tot héél goede optiek op je DSLR Body, en daar hangt normaal een behoorlijk prijskaartje aan vast, wat normaal is.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Nog een betere avatar ...

Je ziet veel auto's rondrijden met op de achterruit zo'n "avatar"!...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
            Dan weet je direct wat die "L" op die c'non lenzen betekenen...
            (of had iemand dat al opgemerkt in deze draad?
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Nee, voorbij is het zeker niet, ik heb L glas in huis en ik heb ook andere Canon lenzen in huis. Voor zooms prefereer ik L type's, in prime lenzen heb ik de 50mm F1.4 en de 85mm F1.8 die beiden zeer goed zijn zowel van constructie als van scherpte, en ook over de 100mm F2.8 USM Macro ben ik zeer tevreden.

MVG, Jeff
              Ik heb ook een 50mm F1.4. En toen ik van het manuele olympus systeem overschakelde naar canon DSLR was ik toch behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van de focusring en de lens algemeen. Dat mis ik nog steeds telkens ik mijn oude lenzen vastneem.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                Inderdaad ... iemand dat leert iets "deftig" te gebruiken ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Een goed onderwerp: velen laten zich op dit forum gek maken met beter en duurder is nog beter. Het lijken wel verzamelaars in plaats van fotograFen.
                  Misschien niet ter vergelijken omdat ik een Sigma voor Canon in mijn handen heb gehad maar...de 70-200 mm EX 2.8 was zo slecht van 2.8 tot 4.0 dat ik hem vanmiddag bij Konijn heb omgeruild voor een 70-200 mm L F4 van Canon. Ik kan nu vergelijken en geloof me de L is VEEEEEL scherper en sneller..veel lichter ook maar dat heeft met de 2.8 te maken. Kan mij het schelen dat hij wit is en er L op staat of wat dan ook..in dit geval was 100 Euro duurder wel veel scherper en beter. En NEE ik verzamel geen dure lenzen..ik heb er maar 1
                  EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Kort nadat ik afgestudeerd was waren de luidsprekers van mijn muziek installatie stuk en wou ik nieuwe kopen met een budget van 35.000 bf. De verkoper heeft naar mij geluisterd maar dat budget naast zich neergelegd. Ik ben buiten gekomen met een installatie die 10x zo duur was! Ik speel nog steeds met die installatie, heb al bijgekocht en bepaalde dingen vervangen en heb een prima relatie met die verkoper. Gelukkig was er toen geen moderator in de buurt .
                    Wow, afstuderen en dan al zo een grote smak kunnen neertellen voor een muziekinstallatie....
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Yuk, zo'n merkenlogo zet ik nooit in mijn avatar.
                      Die 5D avatar geeft aan welke cam ik heb, ik ga geen reclame liggen maken voor Canon...

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        Die 5D avatar geeft aan welke cam ik heb, ik ga geen reclame liggen maken voor Canon...
                        Jep ... want EOS 5D is van Toshiba hé
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
                          in dit geval was 100 Euro duurder wel veel scherper en beter. En NEE ik verzamel geen dure lenzen..ik heb er maar 1

70-200 F2.8 van Sigma 100€ goedkoper dan een 70-200 F4 van Canon, lijkt mij wel heel vreemd. Dus ofwel heb je teveel betaald ofwel heb je een IS versie, maar die is wel 200€ duurder.

Comment

70-200 f4 L €100 duurder als 70-200 f2.8 demo-EX

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

The story:

What is the Canon "L" Lens Series?

Good question - and many answers exist, but it is Canon's professional line (though used extensively by non-professionals) of EOS EF autofocus 35mm SLR and DSLR still camera lenses. Some say L stands for "Low Distortion" - achieved by the UD lens elements found in these lenses. But, the true answer is probably the one in Canon's Lens Work III Book - "L" is for "Luxury".

En de rest van het verhaal......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                                The story:

What is the Canon "L" Lens Series?

Good question - and many answers exist, but it is Canon's professional line (though used extensively by non-professionals) of EOS EF autofocus 35mm SLR and DSLR still camera lenses. Some say L stands for "Low Distortion" - achieved by the UD lens elements found in these lenses. But, the true answer is probably the one in Canon's Lens Work III Book - "L" is for "Luxury".

En de rest van het verhaal......
                                En dan de uitleg van Canon zelf : klik hier
                                En volgens hun support : klik hier

En voor wie ook nog eens Canon's uitleg van IS wil weten : klik hier
                                Last edited by VerSeg; 20 september 2006, 11:08.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X