Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55mm f/2.8G <-> AFS 28-70 f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 17-55mm f/2.8G &lt;-&gt; AFS 28-70 f/2.8

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Zelfs daar ben ik het niet mee eens. Je moet denken aan lensgebruik ipv aan het coveren van het hele brandpuntafstandbereik (wat een woord )

12-24 = breedhoek lens
    17-55 = all-round lens (kan je als enige lens meenemen en toch goed mee uit de hoek komen)
    70-200 = sportlens/telelens

De 28-70 op een APS gaat voor veel mensen een onvoldoende bereik zijn (te weinig breedhoek), en is op zich onvoldoende om als enige lens mee te nemen

maar dat is mijn standpunt heh

Daar heb je inderdaad een punt.
    Als je moet kiezen tussen de twee ga je inderdaad best voor de 17-55. Dit is het objectief dat mij al altijd de meeste voldoening heeft gegeven. Ik had die aanvankelijk als eerste naast de 70-200 als vervanger van de 18-70 kitlens. Vooral aan de brede kant heeft ze een al niet onaardig bereik. Je mist minder vlug de breedhoeklens dan in het geval van de 28-70. En een gebrek aan 55-70 heb je niet echt. Voor DSLR is de 28-70 zo een beetje uit de boot gevallen en heeft zijn gebruik wat meer verlegd naar portretlens. Bij FF is dit natuurlijk een gans andere zaak, maar bij Nikon is dit nog toekomstmuziek.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

thx voor de hulp allemaal!

Heb vandaag mijn lens ontvangen (17-55mm f/2.8G)
      Nu heb ik gemerkt dat er er kleine vlekjes zijn op het voorste glas van de lens.
      Ik veronderstel dat dit niet normaal?
      Heb mijn body nog niet dus heb lens niet kunnen testen. Zaterdag ga ik zelf eens met lens naar winkel of jullie moesten hier een verklaring voor hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Springer Bekijk bericht
        thx voor de hulp allemaal!

Heb vandaag mijn lens ontvangen (17-55mm f/2.8G)
        Nu heb ik gemerkt dat er er kleine vlekjes zijn op het voorste glas van de lens.
        Ik veronderstel dat dit niet normaal?
        Heb mijn body nog niet dus heb lens niet kunnen testen. Zaterdag ga ik zelf eens met lens naar winkel of jullie moesten hier een verklaring voor hebben...
        Al eens geprobeerd ze met een doekje proper te maken?, misschien gewoon stof dat wat op glas vastzit? Wie weet hoelang ze al ergens gestockeerd stond?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik zat met hetzelfde probleem, ga voor de 17-55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            . Voor DSLR is de 28-70 zo een beetje uit de boot gevallen en heeft zijn gebruik wat meer verlegd naar portretlens. Bij FF is dit natuurlijk een gans andere zaak, maar bij Nikon is dit nog toekomstmuziek.

Groetjes,
            Pol.

Dat is juist de reden dat ik toch heb gekozen voor FF, lensen gaan toch heel lang mee,en mocht het gebeuren dat Nikon ooit eens een FF toestel maakt(denk dat dat toch gaat gebeuren) hoef ik niet meer in de lensen te investeren, en voor de echte groothoek heb ik nog wel de 12-24 mm van Nikon, maar voor de rest ben ik het met de meeste eens dat je het gebied tussen 55-70 zeker niet zal missen en wel eerder de groothoek zijde
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

Ik heb met volgende lenzen gewerkt van nikon :10.5 / 17-35 / 17-55 / 28-70 / 70-200
              Uiteindelijk zijn de 17-35 en de 28-70 verkocht . . . de reden : ik wacht niet op een fullframe - bereik van 17-35 was te klein, de 28-70 had te weinig groothoek en steeds wisselen met de 17-35 en de 28-75 was bijna niet te doen voor mijn soort fofografie ( parties, feestjes, recepties ) want dan stond ik constant te wisselen. DE oplossing was dus de 17-55, geen gewissel meer en het gaatje tussen de 55 en 70 miste ik helemaal niet, in 99% van de gevallen is een stap voorwaarts altijd mogelijk, een stap achterwaarts is dikwijls een stuk lastiger ( die muren he )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X