Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro-Nikkor AF-S VR 105 f/2.8G IF-ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Micro-Nikkor AF-S VR 105 f/2.8G IF-ED

voor nog geen 550 euro vind ik dit toch een lens om eens bij stil te staan. de sigma is dan al terug 800 euro.

is natuurlijk minder lichtsterk en heeft geen VR

VR werkt wel niet bij macro foto's maar wel bij bv een portretshot
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Als ik de macro's van Pendragon bekijk dan kan het niet anders dan een goede lens zijn...de fotograaf even buiten beschouwing gelaten
      Heeft die de 105 VR? In de exif staat altijd 180mm?
      Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
        Heeft die de 105 VR? In de exif staat altijd 180mm?
        Ik weet niet of hij de 105VR heeft.
        Mijn berichtje was een reactie op die van Ducaudi. Pendragon gebruikt de 180mm van Tamron.

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        Is de tamron 180mm geen goede lens????
        Kost niet veel geld tov sigma 180.
        Mvg Tim

Comment

Ahzo bedankt!
          Nikon D50

Comment

sorry voor de verwarring

maar dat was inderdaad effe offtopic.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Ik heb deze lens ook al een geruime tijd

op mijn D100 werkte deze niet zo goed, ik dacht dat de D300 beterschap ging brengen. doch tot op heden slaag ik er niet in om deftige foto's te maken
              Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CODA-gfx Bekijk bericht

op mijn D100 werkte deze niet zo goed, ik dacht dat de D300 beterschap ging brengen. doch tot op heden slaag ik er niet in om deftige foto's te maken
                Begrijp ik toch niet goed.
                Iedereen is het er over eens dat de 105/2.8 VR toch een absolute toplens is?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Begrijp ik toch niet goed.
                  Iedereen is het er over eens dat de 105/2.8 VR toch een absolute toplens is?
                  Zonder twijfel Ivan, trouwens heb ik nu drie objectieven voorzien van de Nano cristal qoating, en ik moet zeggen dat deze het op digitaal zeer goed doen, je mag gerust zeggen dat ze bij Nikon een nieuwe generatie objectieven zijn gestart,
                  Ik durf gerust beweren dat mijn 70-200 AFS-VR momenteel de mindere is, en dat wil wat zeggen
                  Qua kleurweergave en het volledig ontbreken van CA zijn deze met Nano cristal duidelijk het beste wat Nikon volgens mij ooit maakte, en ik heb er reeds heel wat gehad,
                  Ik heb zelfs het gevoel dat deze objectieven een hoger scheidend vermogen hebben, jammer genoeg vind je daar tegenwoordig nog weinig informatie over met het gegeven in lijnparen per mm

Comment

Ik begrijp dit niet.
                    De Micro-Nikkor AF-S VR 105 f/2.8G IF-ED is een toplens.
                    Ik heb even gekeken naar je geplaatste foto's (zijn er zo wie zo al niet veel) maar er is geen enkele met deze lens genomen.
                    Ik zou wel eens wat probeersels van je willen zien (graag met EXIF daarbij).
                    mvgr
                    antoine200

Comment

Jawadde, 't is er niet gemakkelijker op geworden om te kiezen zelle ...
                      Waar ik bij twijfel is hetvolgende :
                      Micro-Nikkor AF-S VR 105 f/2.8G IF-ED ~~> heb al zeer mooie resultaten gezien
                      met deze lens, maar de prijs houd mij wat tegen, daar ik deze zeker niet dagelijks
                      zal gebruiken. Macro-lens is enkel bedoeld als uitdaging-hobbytoestand.
                      Doch ben ik steeds geneid om voor het originele merk te kiezen (in zowat alles wat ik koop)
                      Sigma 150mm f/2,8 EX APO DG IF HSM ~~> prijs is wat aantrekkelijker, maar zoals
                      hierboven vermeld, is deze lens niet van het originele merk Nikon ....

Wat zijn zowat de verschillen als je deze twee vergelijkt ?
                      Heb de reviews gelezen, maar de helft van die uitleg is latijn voor mij hoor
                      Kan iemand in 't kort in leken-taal het verschil uitleggen ?

Wat ik zeker veel zal fotografen zijn beelden van voedingsmiddelen, zoals de voorbeelden
                      hieronder (destijds getrokken met mijn 4.1mp pocketje )

Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                      Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
                        Jawadde, 't is er niet gemakkelijker op geworden om te kiezen zelle ...
                        Waar ik bij twijfel is hetvolgende :
                        Micro-Nikkor AF-S VR 105 f/2.8G IF-ED ~~> heb al zeer mooie resultaten gezien
                        met deze lens, maar de prijs houd mij wat tegen, daar ik deze zeker niet dagelijks
                        zal gebruiken. Macro-lens is enkel bedoeld als uitdaging-hobbytoestand.
                        Doch ben ik steeds geneid om voor het originele merk te kiezen (in zowat alles wat ik koop)
                        Sigma 150mm f/2,8 EX APO DG IF HSM ~~> prijs is wat aantrekkelijker, maar zoals
                        hierboven vermeld, is deze lens niet van het originele merk Nikon ....

Wat zijn zowat de verschillen als je deze twee vergelijkt ?
                        Heb de reviews gelezen, maar de helft van die uitleg is latijn voor mij hoor
                        Kan iemand in 't kort in leken-taal het verschil uitleggen ?

Wat ik zeker veel zal fotografen zijn beelden van voedingsmiddelen, zoals de voorbeelden
                        hieronder (destijds getrokken met mijn 4.1mp pocketje )
                        Als het daar voor moet dienen zou ik geen seconde twijfelen!!
                        Last edited by Franciskine; 31 december 2007, 17:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier
                          Als het daar voor moet dienen zou ik geen seconde twijfelen!!
                          Geen seconde twijfelen .... aan dewelke .... Nikon of Sigma ?

't Is ook niet alleen voor de groenten- en fruit. 'k Zou mij ook graag wagen om de
                          neusharen van een spin en de wenkbrauwen van een vlieg in beeld te krijgen
                          Last edited by wally; 30 december 2007, 17:56.
                          Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                          Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Comment

Ik ken de nikkor niet maar heb wel de Sigma 150 en die is
                            Is echt erg scherp lensje die goed degelijk aanvoelt. Is wel wat zwaar om mee uit hand macro (1:1) te fotograferen (voor mij althans). Gebruik 'm daarom altijd op een statief.

Succes met de keuze
                            Ed
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

@Vantje & Antoine200

Ik heb nooit beweerd dat dit een slechte lens is, enkel en alleen dat ik er problemen mee heb om een deftige foto te maken.

Er staan idd van mij geen foto's online met deze lens, om de simpele reden dat ik er geen enkele het bekijken waard vind.

Ik zal mijn best doen om de komende dagen voor een paar foto's te zorgen met deze lens, in combinatie nu met de D300
                              Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

@Vantje & Antoine200

Ik heb nooit beweerd dat dit een slechte lens is, enkel en alleen dat ik er problemen mee heb om een deftige foto te maken.

Er staan idd van mij geen foto's online met deze lens, om de simpele reden dat ik er geen enkele het bekijken waard vind.

Ik zal mijn best doen om de komende dagen voor een paar foto's te zorgen met deze lens, in combinatie nu met de D300
                                Ik vind het ook wat vreemd dat je geen goede resultaten boekt met deze lens
                                De Nikkor AF-S VR 105 is een prachtlens die ik al een half jaar tot mijn heel grote tevredenheid gebruik, ik kan de comments van demeyereg alleen maar bijtreden.
                                Met deze lens moet je wel leren mee werken, toen ik deze pas in mijn bezit had was het mij ook bijna ondoenbaar om hier mooie macro´s mee te maken. Ik heb wel vastgesteld dat deze beter op de stand Manueel gebruikt wordt ipv auto. Bij mij staat ze nu altijd op de manuele stand. Zowel op Full als de andere stand heeft deze lens mijn verwachtingen volldedig ingelost

Ik hoop dat je betere resultaten haalt met de D300
                                BD0723BE

Comment

Working...
                                X