Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm f/2.8 L IS USM v.s Canon 70-200mm f/2.8 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200mm f/2.8 L IS USM v.s Canon 70-200mm f/2.8 L USM

Los van de prijs, of in welke omstandigheden ze gebruikt worden, welke geniet de voorkeur en geeft de beste resultaten.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Re: Canon 70-200mm f/2.8 L IS USM v.s Canon 70-200mm f/2.8 L USM

Canon 70-200mm f/2.8 L IS USM v.s Canon 70-200mm f/2.8 L USM

De L IS USM... die heeft nog IS tegen camera/body shake.
    Weet je zeker dat de andere gegevens juist zijn?
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

heb eigenlijk dezelfde vraag. Heb in Andorra exact dezelfde lens zien liggen, maar zonder IS. Prijs 1185 euro. heb ze in eerste instantie niet meegebracht, maar twijfel nog steeds. heb nog vrienden die er een week verblijven. Iemand ervaring met die "oudere" lens?

Comment

Het zijn gewoon twee verschillende versies, je kan dus een 70-200 f2,8 kopen met of zonder de beeldstabilisatie.

Je moet dus gewoon kiezen tussen de goedkopere zonder IS of de duurdere met IS.

In omstandigheden waarbij er wat mider licht is, zal je met de IS-versie meer scherpe foto's maken dan met de niet-IS (als je zonder statief werkt natuurlijk). Als je dus nooit foto's maakt in slechtere (donkerdere) omstandigheden, dan heb je helemaal geen beeldstabilisatie nodig.

Ik gebruik zelf de Sigma 70-200 f2,8 maar die zou ik toch willen ruilen tegen een 70-200 f2,8 met beeldstabilisatie .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Ik gebruik zelf de Sigma 70-200 f2,8 maar die zou ik toch willen ruilen tegen een 70-200 f2,8 met beeldstabilisatie .
          Als dat zou kunnen

Op een optreden zou ik bvb wel het nut van hebben, je wint 2 tot 3 stops met de IS.
          Als je op 200mm fotografeert zou je in principe minstens 1/200 sluitersnelheid nodig hebben om geen bewegingsonscherpte te hebben. Als we louter met gehele stops tellen wordt dit dan 1/250. 2 tot 3 stops minder is 1/60 tot 1/30... UIT DE HAND zou heel welkom zijn.
          IS is vooral nuttig bij mindere lichtomstandigheden. Om bij klaarlichte dag vliegtuigen te gaan fotograferen is de IS overbodig denk ik.
          SKurt.be
          www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt
            Als dat zou kunnen

Op een optreden zou ik bvb wel het nut van hebben, je wint 2 tot 3 stops met de IS.
            Als je op 200mm fotografeert zou je in principe minstens 1/200 sluitersnelheid nodig hebben om geen bewegingsonscherpte te hebben. Als we louter met gehele stops tellen wordt dit dan 1/250. 2 tot 3 stops minder is 1/60 tot 1/30... UIT DE HAND zou heel welkom zijn.
            IS is vooral nuttig bij mindere lichtomstandigheden. Om bij klaarlichte dag vliegtuigen te gaan fotograferen is de IS overbodig denk ik.
            IS doet NIETS aan de beweging van het onderwerp. Wordt nogal eens over het hoofd gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt
              Niet helemaal juist: vliegtuigen met propeller fotografeer ik op 1/100sec--->IS is dan een goed hulpmiddel. Zelfs op airshows waar de sluitertijden een heel stuk hoger liggen blijft IS nuttig, je bent constant vliegtuigen aan het volgen waardoor bewegingsonscherpte snel optreed.
              Ik heb twee IS-lenzen en IS staat altijd aan; waarom zou ik IS uitzetten; als je IS hebt (of OS of VR) gebruik het dan; dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening

Comment

Een uitgebreide vergelijking vind je hier:
                http://www.wlcastleman.com/equip/rev..._200/index.htm

hesy.be
                BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                  Een uitgebreide vergelijking vind je hier:
                  http://www.wlcastleman.com/equip/rev..._200/index.htm
                  Ziet er wel een goede test uit...

hoe meer glas in de lens, hoe slechter hé... das normaal en word hier nogmaal bewezen...
                  -=- Light is the key...

Comment

Nog twee puntjes in het voordeel van de IS

1. Snellere AF. De 70-200 IS is de enige lens van het hele Canon gamma dat zijn AF systeem deelt met de superteles (300/2.8 400/2.8 500/4.0 600/4.0)

2. 'Framing' hulp : met de IS op kan je veel beter je cadrage van een foto behouden.

3. De panning mode IS, die erg handig is als je wil ... pannen
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Nog twee puntjes in het voordeel van de IS

1. Snellere AF. De 70-200 IS is de enige lens van het hele Canon gamma dat zijn AF systeem deelt met de superteles (300/2.8 400/2.8 500/4.0 600/4.0)

2. 'Framing' hulp : met de IS op kan je veel beter je cadrage van een foto behouden.

3. De panning mode IS, die erg handig is als je wil ... pannen
                      dat zijn, euh, 3 puntjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                        dat zijn, euh, 3 puntjes
                        Toch één persoon die oplet

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Bedankt voor de reactie's.
                          Zal de IS worden.

Comment

Working...
                          X