Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje

Hallo,
    wat betekent USM, en waarvoor dient dit?
    IS betekent image stabilisator vermoedt ik, en is dit noodzakelijk op een 300 mm lens?
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

Re: Vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds
    Hallo,
    wat betekent USM, en waarvoor dient dit?
    IS betekent image stabilisator vermoedt ik, en is dit noodzakelijk op een 300 mm lens?
    Voor alle fotografen betekent USM UnSharp Mask, een fotobewerkingsactie die toelaat het microcontrast te verhogen en de foto daardoor scherper te doen lijken.
    Voor Canonfotografen betekent USM : UltraSonic Motor, dat geeft aan dat de AF wordt ultrasoon wordt aangestuurd, dus quasi geruisloos en meestal (afhankelijk van het type USM) een pak sneller dan de niet USM lenzen. Bij Sigma spreken ze over HSM, bij Nikon over AF-s

IS op een 300 mm lens heb je niet nodig, maar is wel (erg) interessant. Hangt er ook van af wat je met de lens wil gaan doen.

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ik ben op zoek naar een goede telelens(10 maal zoom of meer) met IS onder de 500 euro.
      weet iemand een model voor mij?
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

Comment

Net zoals in het andere thread, je mag je niet blindstarten op die 10x zoom, lenzen met dergelijk bereik zijn meestal niet goed. Ik ga het niet nogmaals uitleggen, want ik heb dat al reeds gedaan voor je.

IS is hoofdzakelijk interessant als je in iets minder goede lichtomstandigheden, zonder statief wilt fotograferen.

Als je dus 300mm zonder statief wilt gebruiken, dan is IS wel handig. Indien je met statief werkt, spendeer je liever de meerkost in een betere lens.

Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds
          ik ben op zoek naar een goede telelens(10 maal zoom of meer) met IS onder de 500 euro.
          weet iemand een model voor mij?
          Dat is iets wat niet bestaat !
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Dat is iets wat niet bestaat !
            Sad... but true!
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Working...
            X