Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 aparte lenzen of een all-round?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 aparte lenzen of een all-round?

Binnenkort ga ik voor 3 weken met de rugzak naar Thailand. Voor mijn D50 heb ik een 18-55 kitlens en een nikon 70-300 zoomlens. Nu ben ik aan het overwegen om deze 2 te vervangen door een 18-70 kitlens van de D70, die een goede allround lens zou zijn. Reden hiervoor is omdat ik het betwijfel of het een goed idee is om daar steeds van lens te veranderen en omdat het minder weegt. Ik twijfel...iemand die me goede raad kan geven?

P.S.: Iemand die een 18-70 lens verkoopt mag me altijd een PM/Mail sturen.
    Nikon D50

Re: 2 aparte lenzen of een all-round?

't zal er vooral van afhangen wat je gaat fotograferen, burdy.
    zelf heb ik voor mijn 'verre' reizen haast steeds een 100-300 op de cam staan.
    als ik meer mee heb (grotere fototas, minder 'nomadisch' reizen) ook wel iets breder. ik ga dan ook niet zo rap landschapjes trekken, maar eerder de mensen en situaties die ik onderweg ontmoet.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm
      't zal er vooral van afhangen wat je gaat fotograferen, burdy.
      Moeilijk te zeggen uiteraard, volgens mij zowel personen als landschappen, daarom dat ik een all-round overweeg.
      Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Burdy
        Binnenkort ga ik voor 3 weken met de rugzak naar Thailand. Voor mijn D50 heb ik een 18-55 kitlens en een nikon 70-300 zoomlens. Nu ben ik aan het overwegen om deze 2 te vervangen door een 18-70 kitlens van de D70, die een goede allround lens zou zijn. Reden hiervoor is omdat ik het betwijfel of het een goed idee is om daar steeds van lens te veranderen en omdat het minder weegt. Ik twijfel...iemand die me goede raad kan geven?

P.S.: Iemand die een 18-70 lens verkoopt mag me altijd een PM/Mail sturen.
        Met die 70mm zit je wel wat nipt
        Voor reizen gebruik ikzelf liever de 28-105 (met semi-macrofunctie) maar dan kan je daar tegen in brengen dat je groothoek mist
        Zo is het altijd wel wat
        Een mooie combinatie zou ik de 18-70 én een 105 Micro vinden, terwijl die laatste dan tevens dienst kan doen als portretlens
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Eerlijk gezegd heb ik enorm genoten van de 18-200 die ik voor het eerst mee had op reis.
          Vooral op de dagen dat het +35° was, vond ik het een enorm comfort om enkel de body+lens mee te hebben ipv de hele rugzak.

En de kwaliteit van de beelden heeft me heel aangenaam verrast. Dit is een lens die ik echt wel hou; een echte allround lens die niet dé scherpste is of de snelste AF heeft, maar die wel het meeste gebruiksgemak biedt als je de zoomrange bekijkt.

Ik heb nu een heel pak vakantiefoto's die absoluut goed genoeg zijn om op A4 af te drukken en waarvoor ik nooit op tijd zou zijn geweest om ze te maken als ik telkens van lens had moeten wisselen op het moment dat de gelegenheid voor de foto zich voordeed.

Zowat 40 à 50% van de foto's deze vakantie zijn met de 18-200 gemaakt, schat ik.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
            Eerlijk gezegd heb ik enorm genoten van de 18-200 die ik voor het eerst mee had op reis.
            Vooral op de dagen dat het +35° was, vond ik het een enorm comfort om enkel de body+lens mee te hebben ipv de hele rugzak.

En de kwaliteit van de beelden heeft me heel aangenaam verrast. Dit is een lens die ik echt wel hou; een echte allround lens die niet dé scherpste is of de snelste AF heeft, maar die wel het meeste gebruiksgemak biedt als je de zoomrange bekijkt.

Ik heb nu een heel pak vakantiefoto's die absoluut goed genoeg zijn om op A4 af te drukken en waarvoor ik nooit op tijd zou zijn geweest om ze te maken als ik telkens van lens had moeten wisselen op het moment dat de gelegenheid voor de foto zich voordeed.

Zowat 40 à 50% van de foto's deze vakantie zijn met de 18-200 gemaakt, schat ik.
            Welke 18-200 is dat?
            Nikon D50

Comment

prolly boven je budget maar de 18-200VR van nikon (hence VR ) zou iets "deftig" moeten zijn!
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik ben dit jaar naar Corfoe geweest en ik heb enkel de 18-200VR meegenomen de lens presteerde zeer goed, en het is een zeer goede all-round lens
                Nikon materiaal

Comment

dubbel gepost om een of andere reden...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Burdy
                    Welke 18-200 is dat?
                    In mijn geval is het een Minolta 18-200, maar zoals hierboven vermeld, heeft Nikon ook een eigen 18-200 VR.
                    Daarnaast is er een Tamron 18-200 die een heel pak goedkoper is en de allergoedkoopste is de Sigma.
                    Als ik jou was, zou ik er eens een (of een paar) proberen zodat je kan vergelijken, en als je dan de beperkingen van dit type lens geen probleem vindt, dan denk ik dat je je zo'n aankoop moeilijk kan beklagen.

Comment

Het risico om slechts met 1 lens de reis aan te vatten is groter dan met twee lenzen op pad te gaan. Er moet maar is iets gebeuren aan je lens , en daar sta je dan ! Met 2 lenzen kan je terugvallen op het andere exemplaar .

Als het echt om het gewicht te doen is zou ik een 50mm prime toch nog in de rugzak stoppen, dat beetje extra gewicht ga je niet voelen.

MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Het risico om slechts met 1 lens de reis aan te vatten is groter dan met twee lenzen op pad te gaan. Er moet maar is iets gebeuren aan je lens , en daar sta je dan ! Met 2 lenzen kan je terugvallen op het andere exemplaar .

Als het echt om het gewicht te doen is zou ik een 50mm prime toch nog in de rugzak stoppen, dat beetje extra gewicht ga je niet voelen.

MVG, Jeff
                        point taken
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                        X