Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Sigmalenzen op D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude Sigmalenzen op D70s

Dag,

Ik ben sinds vandaag de eigenaar van een D70s (het leerproces kan beginnen). Via Belgium Digital tweedehands kunnen aankopen. Nu had mijn pa van in het analoog tijdperk nog twee lenzen:
    - Sigma DL ZOOM 35-80mm 1:4-5.6
    - Sigma UC ZOOM 70-200mm 1:4-5.6

Zijn deze lenzen mits enige aanpassing te gebruiken op mijn D70s en wat zou dat eventueel moeten kosten? Alvast bedankt

Re: Oude Sigmalenzen op D70s

Kan echt niemand me hierbij helpen?

Comment

Het zijn twee lenzen die ik totaal niet ken, moeilijk om uitspraken te doen waar ik zeker van ben, maar ik denk dat als ze een Nikon-vatting hebben, ze ook moeten passen en bruikbaar zijn op je D70. 't is te zeggen bruikbaar als je in de M-stand werkt en zelf diafragma instelt en manueel scherpstelt, zeker niet makkelijk om zo je eerste stappen te zetten. In welke mate de lenzen ook bruikbaar zijn in de semi-automatische programma's daar heb ik geen kijk op. Als je toch over de body beschikt en de lenzen, zou ik ze gewoon eens op de D70 zetten en eens kijken in hoeverre ze bruikbaar zijn.
      Nog dit, bedenk wel dat een 35-80 bereik echt iets is voor analoog, je begint met een brandpunt dat geen groothoek meer heeft. Ik denk dat het in jouw geval zeker nuttig kan zijn, om ook een kitlensje te kopen. Mogelijkheden zat, Nikkor 18-55, Nikkor 18-70, Sigma 18-50. En als je wat tijd hebt, en wat regelmatig in "aangeboden" kijkt, zal je zien dat die lenzen tweedehands voor een heel schappelijke prijs te koop komen.

Comment

'k Heb eens gegoogled op die eerste (volledige tekst genomen "Sigma DL ZOOM 35-80mm 1:4-5.6") en dit commentaar hier gevonden :
        "Als het een SAF lens is, is deze bedoelt voor Sigma Auto Focus. Oftwel voor Sigma camera's! "
        Staat er ergens op die lenzen "SAF" ?

Heb je deze lenzen al eens op je D70 proberen te zetten ? Lukt het ?

Indien ja:
        - enig idee of die lenzen autofocus of manual focus zijn ?
        - staan er elektrische contacten langs de kant waar de lens op de camera moet ?

Meer info?
        Of zelf ook eens googlen.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ik heb het eens nagekeken en het zijn idd SAF lenzen. De contacten zijn ook anders dat deze op de Nikonlenzen dus vrees ik dat ik ze niet zal kunnen gebruiken. Ik dacht vooral dat die 70-210 me mss zou helpen om wat verder te kunnen fotograferen. Ik beschik over de 18-70 kitlens maar wil me vooral gaan toeleggen op natuurfotografie (vogels) wat enig bereik vraagt en ook wil ik insecten fotograferen (macro). Nog wat sparen is dus de opdracht lijkt me want met die 18-70 lens lukt het niet vogels te platen noch close-ups van insecten te nemen. Alvast bedankt voor de reacties beiden!

Comment

Working...
          X