Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Eigenlijk ging ik inderdaad gewoon voorr de extra 100 mm.
Maakt soms wel een verschil die 100 mm extra en bij goeie omstandigheden kun je de 50-500 combineren met een 1.4 converter, al wordt het dan wel heel lange tele.
Maakt soms wel een verschil die 100 mm extra en bij goeie omstandigheden kun je de 50-500 combineren met een 1.4 converter, al wordt het dan wel heel lange tele.
Alleen jammer dat je dan al heel wat trekjes van een menselijk statief moet hebben, of gewoon een echt statief moet gebruiken
maar ik denk idd dat de Bigma veruit de goedkoopste mannier is om aan zulk bereik te raken. Alleen wat te zwaar naar m'n goesting (mijn statiefje zou het me kwalijk nemen)
Kees, wel, ik koop liever een extra lensje dan op reis te gaan . . . Prettige vakantie he en tot binnenkort !
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
@ 21kine : als je je 70-200 VR weg doet, laat me dan in het grootste geheim een berichtje hé.
Groeten,
TravelToy
Doe ik, maar waarschijnlijk niet de eerste 10 jaar
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik ben best wel tevreden van m'n Tamron op m'n Minolta 5D. Enkele voorbeelden (allen uit de hand) kan je zien op mm'n flickr account http://www.flickr.com/photos/haspengouw/
De vgl met Bigma mét HSM op een Nikon of Canon kan ik natuurlijk niet maken, maar ik beeld me in dat de Bigma voor minolta (waar HSM niet voor bestaat) zeker niet beter doet.
Verder blijft de Tamron lekker draagbaar, zelfs voor te wandelen houd ik toestel en lens tegen m'n zij en kan er vooraan nog een verrekijker rond m'n nek.
Op www.birdforum.net zijn er ook enkele nikonians zééér tevreden over hun tamron (onder andere een israelier), maar soit...je gaat me ook niet horen zeggen dat de Bigma slechter is, ik heb al heel knappe dingen van die lens gezien.
Groeten,
Freek
Fotograaf uit winterslaap ;-)
7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2
Comment