Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van beide Telelenzen . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van beide Telelenzen . . .

Telelenzen zijn vrij nieuw voor me, ik gebruikze niet echt veel of tenminste ik zal ze niet echt heel veel gebruiken dus daarom zoek ik eerder in de telezooms iets dan in de primes. De Bigma laat ik buiten beschouwing wegens teveel zoom tussen 50 en 500 mm, da's factor 10
    ik kijk eerder naar deze 2 lenzen :
    Tamron AF 200-500 5,0-6,3 DI LD en Sigma 170-500mm F5.0-6.3 Apo DG respectievelijk 819 en 749 €
    Van de Tamron lees ik op Fredmiranda goeie reviews, de Sigma staat er niet tussen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Welke van beide Telelenzen . . .

Misschien een 100-300 F4 EX of een 80-400 EX OS van Sigma, vaste F4 en EX. Van de 170-500 heb ik nog niet echt denderende foto's gezien. Over de tamron kan ik weinig zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
      De Bigma laat ik buiten beschouwing wegens teveel zoom tussen 50 en 500 mm, da's factor 10
      Tamron AF 200-500 5,0-6,3 DI LD en Sigma 170-500mm F5.0-6.3 Apo DG respectievelijk 819 en 749 €
      Van de Tamron lees ik op Fredmiranda goeie reviews, de Sigma staat er niet tussen.
      In een recensie in één van de laatste Focussen wordt deze stelling grondig onderuitgehaald en wordt de Bigma een klasse hoger geklasseerd als beide andere lenzen.

Waarom eigenlijk wel de de Nikkor 18-200????
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Telelenzen zijn vrij nieuw voor me, ik gebruikze niet echt veel of tenminste ik zal ze niet echt heel veel gebruiken dus daarom zoek ik eerder in de telezooms iets dan in de primes. De Bigma laat ik buiten beschouwing wegens teveel zoom tussen 50 en 500 mm, da's factor 10
        Deze Tamron blijkt nog niet zo slecht te zijn, wat de scherpte betreft. Ze heeft wel veel licht nodig.

Toevallig vandaag iemand tegengekomen die 170-500 Sigma gebruikte. En hij was er zeer te vreden over. Hij gebruike hem uit de hand op de airshow.

Beide lenzen hebben wel een statief nodig.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Eerste vraag: wat wil je ermee gaan doen?...
          Als je bvb. toch denkt 500mm nodig te hebben, dan kan ik u wél zeggen dat de Sigma EX 50-500 HSM beslist een stuk hoger scoort dan de goedkopere 170-500.
          En die uitspraak wordt door vele praktijkervaringen onderschreven...
          Pas op: de Bigma vereist wél enige gewenning én techniek (en ook wat spiermassa! )

BTW, ik gebruik de Bigma steeds uit de losse hand, met natuurlijke steunpunten waar mogelijk.
          In de vrije natuur is een statief een lomp onding!...

Comment

Ik heb indertijd ook nog een Sigma 170-500 gehad. Mijn ervaringen waren niet bepaald positief en voor mijn doeleinden te beperkte lichtsterkte. Ook het ongevraagd uitschuiven van het objectief.
            Dit laatste zou nu veel beter zijn bij de Bigma 50-500 waarbij dit objectief kan vastgezet worden bij niet gebruik.
            Aan lichtsterkte niet veel verbeterd wel veel sneller geworden door de AF motor.
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
              In een recensie in één van de laatste Focussen wordt deze stelling grondig onderuitgehaald en wordt de Bigma een klasse hoger geklasseerd als beide andere lenzen.

Waarom eigenlijk wel de de Nikkor 18-200????
              Die heb ik nodig gehad in een situatie die me niet toeliet van lenzen te veranderen de hele dag door, ik hou hem als wandellens en voor situaties zoals hierboven beschreven. ( in 't kort gezegd, ik moest manoevreren tussen honderden mensen in smalle straten, zowel snapshot's nemen van dichtbij als verder af . . . )

Voor de rest weet ik dat die sigma geen echt goeie recencies heeft maar is er niemand die meer weet over die Tamron 200-500?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Voor de rest weet ik dat die sigma geen echt goeie recencies heeft maar is er niemand die meer weet over die Tamron 200-500?
                In de Focus, juni of mei denk ik, stond een dubbel review van beide lenzen en korte vergelijking met de Bigma. Dus even bij Focus zoeken geeft misschien de oplossing.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou toch ook eens kijken naar de Nikon 80-400 VR, die kost nauwelijks meer geld en die houdt jij (of hij zichzelf) een stuk makkelijker stil.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                    Ik zou toch ook eens kijken naar de Nikon 80-400 VR, die kost nauwelijks meer geld en die houdt jij (of hij zichzelf) een stuk makkelijker stil.
                    En wat met de AF-snelheid van de Nikon 80-400 VR?...

Imo. is VR ook niet geschikt voor actiefotografie ("shutterlag"), mocht dat de bedoeling zijn...

Comment

Ik heb ondertussen beide lenzen kunnen testen bij Konijn, en eerlijk gezegd, geen van beiden kon me overtuigen . . .toch bedankt iedereen voor de nuttige info
                      Ik zal me voorlopig maar bij mijn Nikor 70-200 houden met TC 2.0, die laatste 100 mm tot 500 zal het verschil wel niet echt maken zeker. . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                        francis heeft al een 80-400VR/OS gehad, als'k me niet vergis
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik heb ondertussen beide lenzen kunnen testen bij Konijn, en eerlijk gezegd, geen van beiden kon me overtuigen . . .toch bedankt iedereen voor de nuttige info
                          Ik zal me voorlopig maar bij mijn Nikor 70-200 houden met TC 2.0, die laatste 100 mm tot 500 zal het verschil wel niet echt maken zeker. . . .
                          Waarom zocht je eigenlijk naar een extra tele? Niet helemaal tevreden met de 70-200 + TC2.0, of gewoon voor de extra 100 mm?

groeten

Comment

Zonder rekening te houden met extra 100m, levert de bigma betere beelden dan de 70-200 met 2x converter??

grtz
                            Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                              Waarom zocht je eigenlijk naar een extra tele? Niet helemaal tevreden met de 70-200 + TC2.0, of gewoon voor de extra 100 mm?

groeten
                              Eigenlijk ging ik inderdaad gewoon voorr de extra 100 mm.

Comment

Working...
                              X