Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leveringsproblemen bij Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leveringsproblemen bij Nikon

Beste BD-ers.

Ik heb een lens Nikon 200-400 in bestelling sedert februari. Blijkbaar is er geen enkele lens in de europese stock beschikbaar. Rechtstreeks contact bij Nikon maakt mij niet veel wijzer. Mijn voorschot is natuurlijk wel welkom. Men reageert niet op compensaties op aankoop van andere lenzen.
    Blijkbaar zijn er netwinkels die ze toch op stock aangeven, maar volgens nikon kan dit niet ?
    Lijkt mij toch eigenaardig dat de vraag het aanbod in die mate overstijgt dat een leveringstermijn van 6 maand nog normaal is ! Precies een nieuwe auto dat je koopt.

Iemand ervaringen op dat vlak.

Een hopeloze nikonfan - misschien moet ik overstappen naar Canon ??
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Re: Leveringsproblemen bij Nikon

Misschien wat aandringen kan helpen ook bij de fabriek. En desnoods maar zeggen dat ze de lens moeten invoeren.
    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Blijkbaar heb ik dan geluk gehad want ik heb de lens in Jan/2006 besteld bij Metrofoto in Berchem. Na 6 weken was deze baby in mijn bezit. De beuckelaer was toen nog de verdeler.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Blijkbaar heb ik dan geluk gehad want ik heb de lens in Jan/2006 besteld bij Metrofoto in Berchem. Na 6 weken was deze baby in mijn bezit. De beuckelaer was toen nog de verdeler.
        "Toen" was "toen"...

Vorige week nog bij MetroFoto geweest.
        Niks D200, niks 18-200,... en ze weten langs geen kanten of en wanneer whatever van Nikon ooit binnenkomt...
        Je kan je natuurlijk steeds op een wachtlijst laten zetten en voorschot betalen... Maar ik heb nog nooit foto's kunnen maken met een "voorschot"!...

Erg als je zo zaken moet doen, zowel voor de winkelier als voor de klant!...

Nikon Belgium, move your a**!

Comment

Als ik het woord 'voorschot' hoor, ben ik de winkel al uit voor de bestelbon getekend is.

Ik herinner mij dat mijn locale leverancier mij exact kon vertellen hoeveel lenzen Nikon op stock had toen ik mijn lenzen bestelde in Januari.
          Van de 17-55 waren er toen 2 bij DeBeuckelaar en de TC17 was voldoende op stock.
          Hij kon dit online checken.
          Heeft jouw dealer dat toen niet gecheckt ? Het was toch nog DeBeuckelaar toen.

Heb je Nikon reeds rechtstreeks gecontacteerd ?
          The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Gisteren in de Fnac in Wijnegem schopingcentrum nog een D200 zien staan aan 1449€
            Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Comment

Amaai, een snel antwoord van Nikon Brussel.
              Hier is het maar je hebt je lens daarmee niet natuurlijk.
              Foutje van je dealer om niet te checken en wel voorschot te vragen.

Dear Sir,

The official price of the 200-400 lens is 8.499 EUR VAT included.

Unfortunately, we cannot inform you about the availability in the dealer channel.
              At the moment, the product is not available at European stock level.

With kind regards,

NIKON belux
              The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
                Dear Sir,

The official price of the 200-400 lens is 8.499 EUR VAT included.

NIKON belux
                Amai,

De officieele prijs bij Corne is €5250 ook met een VAT inbegerepen.(Weet enkel niet of het trappist, duvel of jupiler is)

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Nikon heeft geen enkele levereingsproblemen met D200 en D2xs body's en 18-200mm, 18-70mm en 200-400mm lenzen.

Ze hebben in tegenstelling tot de Beuekelaer wat strikkere leveringsvoorwaarden. Waaronder een betaling via domicilatie.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik kan contact betalen dat is geen probleem maar er zijn geen beschikbaar. Je komt via PM met een prijs van 6498 € tegenover de bestelde prijs van 5250 € tevens in België.
                    Verklaar mij even dat verschil als je wil.

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                    Nikon heeft geen enkele levereingsproblemen met D200 en D2xs body's en 18-200mm, 18-70mm en 200-400mm lenzen.

Ze hebben in tegenstelling tot de Beuekelaer wat strikkere leveringsvoorwaarden. Waaronder een betaling via domicilatie.
                    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                    ----------------------------------------------
                    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Deze lenzen liggen gewoon op voorraad bij Nikon Europe maar niet voor een verkoopprijs van 5250.- Euro. Waarschijnlijk komt de lens uit "Verweggistan".

De going prijs van deze lens is voor een lens afkomstig van Nikon Europe rond de 6800,- Euro.

Voor een versie afkomstig van Nikon USA rond de 5600,- Euro.

Tip:

Bij Broer Konijn kunt u ze krijgen voor € 5587,35 .
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bj Corné
                        5250.Euro voor de 200-400 en dit is GEEN USA-import zoals menigeen probeert te insinueren.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Ik vind voor zo'n prijs dat je toch niet zo lang zou mogen wachten, Nikon maakt daar toch mee een behoorlijke winst en de winkelier ook?
                          Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                            ...
                            Leg dàt dan toch maar eens uit bij MetroFoto en andere gevestigde "lokale fotoboeren" in het Antwerpse!...

Ben al verschillende weken na elkaar bij MetroFoto gaan horen achter de 18-200 en nog steeds geen vooruitzicht op enige levering...

Idem dito voor de D200! Dit laatste vind ik echter wél eigenaardig, want intussen heb ik hem al op meerdere plaatsen zien liggen... (en heb ik er een gekocht! )

Comment

Dag Luc,

Even reaktie op 'leveringsproblemen bij Nikon'

Moet ik interpreteren dat je een VR18-200 wil kopen?

Ik weet niet hoe ik dat moet aanbrengen, maar ik lees, hoor en informeer zo links en rechts.
                              Alvorens je koopt, doe eens een mailtje naar Bd-er 'JePe', hij heeft deze lens.
                              Deze man gaat je een objectief beeld geven van de prestaties van deze lens.
                              Ik ken hem persoonlijk; hij weet wel waarover hij praat.

Hij heeft ze gekocht als reislens en mee naar Corsica genomen.
                              Volgens mij is hij toch niet echt overtuigd hoor.

Het is maar een tip.

Mogelijk kan ik niet meer reageren op je antwoord, want ik heb dikke troubles met mijn PC die telkens uitvalt en vervangen wordt door een nieuwe.

Groetjes,

Roland

Comment

Working...
                              X