Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede all-round lens voor de 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een goede all-round lens voor de 350D

Ik heb al gezocht op het forum en véél gevonden, maar gezien mijn beperkte kennis over fotografie weet ik nog steeds niet echt wat doen Ik ben op zoek naar een goede all-round lens die mij toelaat om zowel ver in te zoomen als foto's te trekken met een brede hoek. Het budget ligt rond de 400-500euro. Het mag tot 700 euro gaan als het echt een gigantisch fantastische lens zou zijn!

In de fnac zijn we deze lens tegengekomen.

(Ik weet dat de fnac niet de meest aan te raden plaats is, maar we hebben daar nog veel krediet.)

Het doel van de lens is vooral voor op reis, de huidige kitlens maakt het fotograferen van dieren (apen, vogels, etc) zo goed als onmogelijk, tenzij je er op 1m van staat. En dat is niet altijd aangeraden

Alvast bedankt!!

Re: Een goede all-round lens voor de 350D

Ah neee, niet de Tamron

Bekijk dit eens: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=75238
    En eveneens de links naar de japanse site met een vergelijking tussen de Tamron en de Sigma, om de site leesbaar te maken kun je hem eens door babelfish halen.

Ik heb persoonlijk de Sigma 18-200/f3.5-6.3 tweedehands gekocht, ook voor een 350d. Die persoon had eerder een Tamron, en deed hem na 1 week testen terug om hem in te ruilen voor deze sigma. De Sigma vond ie beter kwa scherpte en aberatie. En de beelden uit die test bewijzen dat ook.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

Comment

Ik heb de Tamron 18-200 als reislens op mijn Nikon D50.

Ik verkoos de Tamron boven de Sigma omwille van de scherpte, dus je ziet dat de meningen verdeeld zijn. Op dit forum zijn er al ettelijke discussies over gevoerd, we gaan niet opnieuw beginnen.

De kwaliteiten van beide lenzen zullen dus niet ver uit elkaar liggen, en ik kan je rustig de Tamron aanbevelen. Het is, net als de Sigma, de ideale reislens als er voldoende licht aanwezig is.

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Bekijk deze site eens.
        hier vergelijken ze de nikkor met de sigma en de tamrom

Deze is ook goed
        vergelijk tussen tamron en sigma

Persoonlijk zou ik gaan voor de Sigma.
        Deze draagt mijn persoonlijke voorkeur.
        Heeft trouwens een europse EISA award 2005-2006 gekregen

Greetzzzz.....
        Canon S50

Comment

Misschien offtopic maar persoonlijk zou ik voor 2 lenzen gaan en dan deze:

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO Canon 299 euro
          waarom: omdat het ook nog een goede macro lens is... focus tot tegen het glas, zelfs bij 70mm... lichtsterke f2.8 bij 17mm (27.2mm omgerekend tov 28.8mm bij een 18mm lens) geeft je meer kans op onbewogen beeld in een kerk/weinig licht. Presteert zeer goed (scherp en weinig CA) voor het geld...

Canon EF 70-200mm f4.0L USM 700 euro (relatief compact en licht tov de f2.8 variant, uitstekende kwaliteit)

Maar dan zit je aan 1000 euro en dat is 300 euro boven je maximum budget... die goedkope 18-200 lenzen verminderen aanzienlijk het detailniveau en de bruikbaarheid van f6.3 bij 200mm is minder (of je zal je iso op 800 of 1600 moeten stellen) dan een goede f4 lens...
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
          X