Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor Canon Eos350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telelens voor Canon Eos350d

Ik ben op zoek naar een betaalbare (degelijke) telelens voor een canon eos 350d. Ik ken zelf weining/niets van lenzen, enkel wat ik hier en daarop review sites en fora lees. Ik heb zelf geen ervaring (ja ik ben een n00b ). Ik ben een aantal reviews gaan lezen van goedkopere 55-200, 70-300, .. lenzen en de reviews spreken mekaar zo vaak tegen dat ik moeilijk een oordeel kan vellen. Zijn er mss mensen die recent zo'n aankoop hebben gedaan en er tevreden/niet tevreden van zijn? Ik dacht aan een budget rond de 250 euro (er mag wat speling op zitten).
    Ergens had ik al een oogje laten vallen op deze lens: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Canon AF. Heeft iemand hier al ervaring mee?
    Bedankt op voorhand!

Re: Telelens voor Canon Eos350d

Het probleem met gebruikservaringen van anderen is dat men nogal eens geneigd is een lens met lenzen uit een compleet andere prijsklasse te vergelijken. Je kunt moeilijk de Sigma 70-300 tegenover de 70-200L (650 euro) zetten.

Ik ben zelf met de Sigma 'begonnen' en voor 200 euro is het zeker een prima lens.

Comment

als eerste telelens op mn 30d heb ik een 70-200f4 L genomen en ik moet zeggen, die lens is z'n geld zeker waard ! heel tevreden over de lens ! zeker een aanrader !
      1DX

Comment

Ik heb die sigma gehad en is zeker een goeie lens, zijn geld waard.

Ik zou er allezinds voor gaan, zoviso ga ik iemand die zichzelf noob noemt geen L-lenzen aanraden, dat lijkt mij over the top.

Comment

Tamron 70-300 is eveneens het overwegen waard als je het met een
          beperkt budget wilt of moet stellen.
          Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Ik heb ook zo'n SIGMA gehad, maar dan niet de APO versie. Die was nog goedkoper (rond de 150 euro) maar ik denk dat de kwaliteit van de APO versie wel duidelijk hoger ligt, vooral dan op vlak van kleurfouten.

Voor de rest, prima lens om mee te beginnen, heeft wel geen USM maar afhankelijk van je gebruikspatroon heb je dat misschien niet nodig.

Later kan je dan overstappen op een 70-200 F4 L bv, die voor zijn geld een fenomenale lens is, maar het is wel meer dan het dubbele van wat je nu denkt uit te geven.

Gegroet,

Dave
            pixelpusher

Comment

Canon EF 90-300mm f/4.5-5.6 is mijn suggestie. De prijs is niet hoger dan 240 euro, kan nog goedkoper vinden, ook tweedehands.

En pas op: voor Canon EOS 350D deze lins betekend 144-480 mm! Een super-telelens dus.
              Canon EOS 350D; HP Photosmart R707; Canon EOS 300X***EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF28-90mm f/4.0-5.6; EF90-300mm f/4.5-5.6***Medion MD9458

Comment

Vraag is en blijft wat je met deze lens wil gaan doen , als je het idee hebt bvb vogels te gaan fotograferen dan zou ik die zooms tot 300mm zeker en vast vergeten , daar ga je nauwelijks iets mee kunnen aanvangen mijn gedacht , daarvoor spaar je beter door naar iets in de 400 a 500 mm ( al dan niet prime ) range , voor bvb autosport zal je met dergelijke lens wel veel plezier hebben , beter bestaat altijd , valt wel te bezien wat en waar je heen wilt naar de toekomst toe?
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                X