Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijk nikon/tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vergelijk nikon/tamron

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    De 18-200 VR zelfs in Thailand.

Groetjes,
    Pol.
    En vergeet ook niet dat Tamron een boel lenzen maakt voor Nikon, etc. Als je de specs bekijkt van diverse Tamron, Nikon en Minolta lenzen zie je dat ze , op het gewicht van het logo na, exact hetzelfde zijn inclusief de specificaties.

Komen allemaal uit dezelfde Tamron fabriek alleen de naam op de lens is anders.

BeBa
    'No one will take you seriously unless you list an extensive array of expensive photo equipment in your forum signature'

Comment

De kwaliteits spreiding is bij Tamron groter dan bij Nikon. Vandaar m'n advies en vandaar ook het verschil in aanschaf prijs.

Nu weet ik niet of er in Hirosaki ook objectieven voor Nikon gemaakt worden, dat zou best kunnen.

Over de link zoals die door demeyereg gepost is, het volgende:
      Al het glaswerk dat je ziet is niet van mij. Ik had alleen maar foto's bij me. Ik had hun hulp (kennis) nodig om een lezing voor te bereiden.

Ik weet heel weinig over Nikkor optieken, maar omdat ik nu wat meer tijd heb, ga ik me hier hier wel in verdiepen.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
        Probleem is dat er zelden of nooit goede en onafhankelijke testen worden gedaan in de Nederlandstalige foto en videobladen. Wat te negatief en ze krijgen de volgende keer geen testproducten meer geleverd van de importeurs.
        Ook om advertenties te verkopen wordt er maar al te vaak haleluja geroepen over de geadverteerde producten in de 'testen'.
        Voor mij zijn op een enkele uitzondering na deze bladen niet meer dan glossie reclamefolders.
        Dat is de reden dat ik geen fotoblad meer koop
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

De Tamron ken ik persoonlijk niet.

Wel kan ik meepraten over de kitlens (18-70) van nikkor, de sigma 24-60, en de nikkor 17-55.

De eerste 2 heb ik beide gehad en de 3e heb ik nu.

Mijn conclusie:
          De eerste 2 zijn gewoon goede lenzen.
          Niets mis mee.
          Zo zal het dus ook wel met de tamron gesteld zijn.
          Maar de nikkor 17-55, dat is toch wel andere koek
          logisch natuurlijk als je naar het prijsverschil kijkt.
          Zo'n lens koop je natuurlijk wel om te houden.
          Sinds ik de 17-55 heb hoef ik gewoonweg veel minder te bewerken, meestal helemaal niets.
          Echt een genot.

Ik denk dus dat er niet echt slechte lenzen zijn, maar wel superlenzen, die zijn er wel.

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
          X