Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 350D

Hallo,

Ik ben Koen, 15 jaar en gefasineerd door vogels en natuur.
    Na lang sparen ( en twijfelen ) heb ik me een canon eos 350D gekocht.
    Momenteel heb ik alleen de kitlens erbij maar ik wil heel graag een ( niet te dure ) lens kopen om vogels te fotograferen. Ook close-ups van insecten, bloemen .... staat op mijn verlanglijstje. Ik besef dat dit waarschijnlijk niet et een lens kan en dat ik heeeeeel veeeeel zal moeten oefenen.
    Vermits ik nog helemaal niks van fotografie ken is alle goede raad van echte kenners zeer welkom.

Alvast bedankt

Koen

Re: eos 350D

Voor vogels geldt: hoe langer hoe beter. Bepaal misschien eerst een budget en kijk wat je daarvoor kan krijgen. Ik kan alvast een paar ideetjes lanceren:
    - topkwaliteit voor een redelijke prijs: EF400/5.6 (maar geen zoom dus)
    - allround superzoom van uitstekende kwaliteit: Sigma 50-500
    - telezoom met stabilisatie: EF100-400 of Sigma 80-400
    - voor een fotograaf met beperkter budget: Sigma 135-400

Voor de rest zijn er nog een aantal gestabiliseerde tele-primes van Canon, en een paar unieke zooms van Sigma, maar ik neem aan dat je geen duizenden euro's ter beschikking hebt, gezien je vraagstelling.

Daarnaast, als je het echt meent met die close-ups van insecten en zo, dan kies je best voor een echte macrolens. Een EF100/2.8 bijvoorbeeld, of een Sigma (105, 150 of 180mm).

Succes!
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb momenteel de Sigma 70-300mm APO DG Macro.
      Voor z'n prijs een uitstekende lens!

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12064

Natuurlijk is deze niet echt ideaal om vogels te fotograferen in donkere omstandigheden... Maar lenzen met IS zijn natuurlijk veel duurder!

Indien je graag wat (originele) foto's wenst van de 350D + 70-300mm, laat dan maar iets weten.

Groetjes,
      Soetkin
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soetkin

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12064

Natuurlijk is deze niet echt ideaal om vogels te fotograferen in donkere omstandigheden... Maar lenzen met IS zijn natuurlijk veel duurder!

Indien je graag wat (originele) foto's wenst van de 350D + 70-300mm, laat dan maar iets weten.

Groetjes,
        Soetkin
        Gezien de juist gedane uitgaven en dus beperkte budget zou ik ook deze lens eerder in het lijstje durven plaatsen. Ze kost een pak minder dan die uit het lijstje en presteerd niet slecht als de lichtomstandigheden niet te slecht zijn. Maar dat geld ook enkele €1000 lenzen uit dat lijstje.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soetkin
          Ik ben ook begonnen met deze lens in het telegebied. Een goede starter vind ik, prijs kwaliteit inderdaad een uitstekende lens! Al zal je wel snel merken dat je voor vogeltjes zelden millimeters genoeg hebt

Met de 1:2 halve macro kun je trouwens al vlinders en libellen mooi op de plaat leggen.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Met wat geluk kan je ook een Tokina AT-X 400/5.6 AF vinden voor een 250 à 300 euro. Geen zoom, maar prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen in de 400mm-groep denk ik.
            Kijk misschien eens naar pbase.com. Daar kan je foto's selecteren op basis van de lens waarmee ze genomen zijn en zie je meteen of de beeldkwaliteit van een lens voor jou voldoet. http://www.pbase.com/cameras/tokina/atx_400_56
            Last edited by K-2; 18 juni 2006, 22:17.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Allemaal hartelijk dank voor de goede raad en de vriendelijke reacties .
              Ik ben vastbesloten me zo n sigma lens aan te schaffen en de vakantie door te brengen achter de camera en achter mijn pc om zo veel mogelijk tips door te lezen. Maar eerst nog enkele examens afwerken . pfffff
              Wat de macro lens betrefd: daar ben ik nog niet uit welke t wordt.
              Misschien vind ik wel een goede tweedehands via deze site ......

Heel veel dank voor alle advies!!!

KoenH

Comment

Ben druk op zoek naar zo n sigma lens. Wie eentje te koop weet mag het me altijd laten weten !
                Goofie had me er een aangeboden maar nu blijkt dat hij ze al verkocht had . Dus ik blijf op zoek !

Groetjes Koen

Special thx to soetkin voor de mooie voorbeeldfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                  Met wat geluk kan je ook een Tokina AT-X 400/5.6 AF vinden voor een 250 à 300 euro. Geen zoom, maar prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen in de 400mm-groep denk ik.
                  Kijk misschien eens naar pbase.com. Daar kan je foto's selecteren op basis van de lens waarmee ze genomen zijn en zie je meteen of de beeldkwaliteit van een lens voor jou voldoet. http://www.pbase.com/cameras/tokina/atx_400_56
                  Ik heb deze lens ook op de kop kunnen tikken. En ik moet zeggen dat dit een verdorie mooi lensje is voor die prijs!
                  How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Ik heb heb canon EF 75-300f/4-5.6 IS USM ( met beeldstabilisator) op de kop kunnen tikken! (€300) Niet veel gebruikt ziet er uit als nieuw!
                    Nu maar beginnen oefenen !

Allen bedankt voor het advies !

KoenH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenH
                      Ik heb heb canon EF 75-300f/4-5.6 IS USM ( met beeldstabilisator) op de kop kunnen tikken! (€300) Niet veel gebruikt ziet er uit als nieuw!
                      Nu maar beginnen oefenen !

Allen bedankt voor het advies !

KoenH
                      Ik weet niet of je bevredende resultaten krijgt met deze lens + een voorzetlensje Want anders heb je al voor maar weinig geld al wat macro mogelijkheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenH
                        Ben druk op zoek naar zo n sigma lens. Wie eentje te koop weet mag het me altijd laten weten !
                        Nikidas heeft er eentje te koop!!!
                        http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=70-300

groetjes
                        Dré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog
                          Ik heb deze lens ook op de kop kunnen tikken. En ik moet zeggen dat dit een verdorie mooi lensje is voor die prijs!
                          Gefeliciteerd !
                          Zoals eerder al wel ergens vermeld: Tokina wordt door de meesten compleet over het hoofd gezien, maar er zijn prima Tokina lenzen te vinden voor een prijs waar je bij andere merken enkel van kan dromen.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

aangezien wij beiden nog beginners zijn kan ik u al 2 goede boeken aanraden van Brian peterson nl: "understanding exposure" en "learning to see creatively".
                            beiden zijn te bestellen bij proxis.be voor ong 25€ het stuk en geven een heel simpele uitleg over de basis van het fotograferen (sluitertijd, iso, diafragma, flitsen, pannen enz enz) terwijl het 2de boek over composities, kleuren, patronen enz gaat.

mij hebben ze allesinds enorm verder geholpen en helpen mij op dit moment nog altijd
                            In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Working...
                            X