Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 IS: gebruikerservaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 17-55 2.8 IS: gebruikerservaringen?

Vandaag langsgeweest bij Konijnenberg in Turnhout. Lens gekocht en even getest in de winkel. Bevestiging van hetgeen al bekend was. Goede lens, lichtgevoeligheid heel interessant voor binnenopnames (winkel zonder natuurlijke lichtinval). Mooi bereik voor binnenopnamen.

Meer dan 20 testfoto's ervaring heb ik nog niet.

Maar eerste reactie is dus positief. Kontent van mijn aankoop. In feite vooral gekocht voor reportages van feesten (binnen) en zaalsporten.

Ik doe een aantal lenzen weg en behoud mijn EF-s 10-22 (vooral voor pano-fotografie en beroepshalve om lokalen vanuit 1 hoek toch in 1 foto te nemen -90°), deze EF-s 17-55, en mijn witte L 28-300. Hiermee heb ik een mooie overlapping, een mooi bereik met de diverse lenzen, en kwalitatief goed materiaal, zonder met 10 primes te moeten rondlopen en continu te wisselen.
    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Wel ik ben ondertussen ook al een gebruiker van deze lens maar ik had deze post tot nu toe nog niet gezien. Sinds die forumverandering voor opvolgen foto's zie ik de meeste posts niet meer. Spijtig maar door tientallen pagina's zogezegde nieuwigheden ga ik niet. Nu ja sommigen vinden dat waarschijnlijk goed nieuws

Veel nieuws kan ik niet vertellen. Ik ben heel tevreden van deze lens. De beschikbaarheid van F2.8 en IS geeft leuke mogelijkheden. Je kan al eens met DOF spelen waar dat vroeger slechter ging of de andere keer gebruik je de IS en slaag je erin om water te blurren uit de hand. Scherpte is heel goed, AF snelheid ook. Gewoon geen klachten over. Het is een iets grotere en wat zwaardere lens maar het blijft allemaal binnen de acceptabele waarden voor een standaardlens. En gezien de specs is ze zelfs eigenlijk licht en compact.

Veel tijd heb ik niet foto's zullen dus voor volgende week zijn.

Comment

Beter laat dan nooit hé Kevlar. Ik heb de lens nog steeds niet gekocht, ik heb ze ook niet dringend nodig ofzo, over enkele maandjes denk ik wel dat ik 'm in huis ge halen. Voor mij zijn de belangrijkste punten de focussnelheid & scherpte, dus ook de scherpte op 2.8 . Laat maar iets weten als je voorbeeld foto's hebt. Ik heb tijd, dus haast zit er niet achter

Comment

Working...
        X