Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stofje

Beste mensen,µ

Ik heb een klein stofje ACHTER het frontglas van mijn 17-40L, valt er iets aan te doen? In fotos zie ik er in iedergeval niets van, maar is deze lens een "dustsucker"?

Nog een vraagje:

Welke lens zou ik kiezen, de 24-70 f2.8 of de 24-105L f4?
    Het is wel zo dat ik af en toe in slecht licht fotos neem van concertjes enzo...
    Maar die eerste lens is wel vrij duur vind ik...
    Is die tamron nog steeds een goed alternatief? Of moet je 5 winkels met inboedel en al ondersteboven zetten om een goed exemplaar te vinden?

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: Stofje

Bedankt voor de antwoorden
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik had me al geabonneerd op dit onderwerp omdat ik het interessante vraag vond.
      Helaas nog geen antwoorden.
      Nog even geduld denk ik, ze komen vanzelf.
      Als ik het antwoord wist, gaf ik het wel.

Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

stofje ?? in garantie terugbregen denk ik

zou wel gaan voor de 24/105 zeker een beetje meer tele en met IS
        een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
          Beste mensen,µ

Ik heb een klein stofje ACHTER het frontglas van mijn 17-40L, valt er iets aan te doen? In fotos zie ik er in iedergeval niets van, maar is deze lens een "dustsucker"?

Nog een vraagje:

Welke lens zou ik kiezen, de 24-70 f2.8 of de 24-105L f4?
          Het is wel zo dat ik af en toe in slecht licht fotos neem van concertjes enzo...
          Maar die eerste lens is wel vrij duur vind ik...
          Is die tamron nog steeds een goed alternatief? Of moet je 5 winkels met inboedel en al ondersteboven zetten om een goed exemplaar te vinden?

Mvg
          Van dit stofje zul je in feite niks merken denk ik dus zou ik me er ook niet veel zorgen in maken , tenzij ze pas nieuw uit de winkel komt zou ik overwegen om deze in te ruilen , ik heb deze lens nu bijna 3 jaar en ik heb daar nog steeds geen stof in gezien dus een dustsucker zou ik deze nu niet direct noemen ( en ik gebruik nooit filters…)
          Sinds enkele weken heb ik een Tamron , vroeger hebben ze naar het schijnt last gehad met een bepaalde reeks maar als je die nu nieuw koopt heb je zonder twijfel een parel van een lens, deze blijft mij nog iedere dag verbazen! Wat ik wel jammer is is dat ze soms niet ietsje te weinig breedhoek heeft , maar al bij al voor die prijs kan je echt niet sukkelen !
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hoe lang is zo een lens in garantie? Deze is gekocht bij ons aller corne vaniperen...

Maar ik zie er niets van terug in mijn fotos, heb enkel schrik dat er nog bij gaan komen...

Comment

Hoe lang is zo een lens in garantie? Deze is gekocht bij ons aller corne vaniperen...

Maar ik zie er niets van terug in mijn fotos, heb enkel schrik dat er nog bij gaan komen...
              vraag het corné eens... en op een L zit 5j garantie...
              -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                vraag het corné eens... en op een L zit 5j garantie...
                Op de site van Canon staat 1 jaar op een objectief van Canon..
                Zelf heb ik hetzelfde probleem, alleen was het geen stofje maar een zwart vuiltje... waarvan je wel iets op de foto's terug zag.. Mijn objectief is nu naar Etbass voor reparatie.. ;((
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Het is op z'n minst opmerkelijk dat je een stofje terugvindt in dit objectief, want hij is (mits voorzien van frontend filter, UV bijvoorbeeld) zelfs spatwaterdicht. Nee, de 17-40/4 is zeker geen dustsucker.

Comment

Ik zal het maar zo laten want ik zie er niets van terug in mijn fotos

Comment

Working...
                    X