Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor of Kenko TC1.4 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor of Kenko TC1.4 ?

Voor een Nikkor AFS 300mm-F/4:
    Nikkor tc 14e of Kenco 1.4 Pro 300DG

Vertaald het prijsverschil tussen deze twee teleconverters zich ook in klasse?

Mvg

Ivo

Re: Nikkor of Kenko TC1.4 ?

Ik het de Kenko 1.4 gehad. Met de 70-200 - 2.8 VR gaf die compatibiliteitsproblemen. De focus werd soms stuurloos. Ik heb hem van de hand gedaan aan iemand met een Sigma en daar heeft ie blijbaar niet dit probleem. Dus pas op, voor mij dus zeker Nikon.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
      Ik het de Kenko 1.4 gehad. Met de 70-200 - 2.8 VR gaf die compatibiliteitsproblemen. De focus werd soms stuurloos. Ik heb hem van de hand gedaan aan iemand met een Sigma en daar heeft ie blijbaar niet dit probleem. Dus pas op, voor mij dus zeker Nikon.

Groetjes,
      Pol.
      Wat voor een Sigma? Zeker geen 70-200-2.8 EX HSM want dat gaat ook niet. Daar heb je de Sigma EX TC voor nodig.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Op een dure goeie lens gebruik je een goeie merkeigen converter, zo simpel is dat compatibiliteitsproblemen uitgesloten, en aangepaste optiek

Comment

De Kenko werkt hier perfect op mijn 80-200, als je wil probeer ik ze wel eens op een 70-200 VR van een kennis. Die Kenko TC's kunnen trouwens door hun algemene bouw op 95% van de lenzen. Weliswaar getest op D1X en D2H.

Ik snap sommige redeneringen niet hoor. Artikel X kost 150€, en artikel Y kost 300€, DUS artikel Y MOET WEL beter zijn ....

Comment

Mbt de 1.4 heb ik geen ervaring.
            Ik heb in mijn zoektocht naar een upgrade voor de 70-210, 2 opties uitgrprobeerd.

Nikkor 80-400 4,5-5,6 VR
            Nikkor 80-200 2.8 icm Kenko 2x convertor

Ik vind de beelden van de 80-200 zonder convertor zonder meer mooier (scherper en helderder) dan de 80-400. Met convertor wordt het verschil een stuk minder maar geef ik nog steeds de voorkeur aan de combi.
            AF werkte prima met de Kenko.

Wellicht heb je hier iets aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              Die Kenko TC's kunnen trouwens door hun algemene bouw op 95% van de lenzen....
              Inderdaad de Kenko's, de Tamron's en de Soligor's werken op vele lenzen maar niet op Sigma HSM EX lenzen.
              Op Nikon AF lenzen werken ze ook. Ze geven er de verhoogde F stop(s) niet door, zodat een AF-F4 lens met een 2X TC(die dus F8 moet zijn) toch blijft focussen.
              Op AFS lenzen blijven ze werk, zolang de F waarde <= 5.6, anders is het ook gedaan.(Kan zijn dat dit bij de D2 serie tot F8 gaat)

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De 300/4 AFS en de TC14E II zijn de perfecte combinatie. Ik heb tot dusver nog geen kwaliteitsverlies opgemerkt bij gebruik van deze converter. Hij is duur , maar dubbel en dik zijn geld waard. Niet twijfelen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                  De 300/4 AFS en de TC14E II zijn de perfecte combinatie. Ik heb tot dusver nog geen kwaliteitsverlies opgemerkt bij gebruik van deze converter. Hij is duur , maar dubbel en dik zijn geld waard. Niet twijfelen.
                  Ai, ai, ik was bijna over naar de Kenko . . . .

Ivo

Comment

De combinatie 300/4 AFS en TC14E is zelfs al uitstekend bij volle opening (f5.6). Om maar iets te zeggen...

Comment

De combinatie 300/4 AFS en TC14E is zelfs al uitstekend bij volle opening (f5.6). Om maar iets te zeggen...
                      Ja, ja ik ben overtuigd.
                      Ik zal eens zoeken naar een tweede handsje, hoewel ik geloof dat die dingen nu niet echt voor het oprapen liggen.

Nog tips in die richting misschien?

Zeer bedankt voor de meningen en info.

Ivo

Comment

Een voorbeeldje van de AFS 300 in combinatie met de TC14E ??? Hier volgt er eentje :

Is ongeveer een 50% crop...
                        Echt waar, je weet niet dat je er een teleconverter op zitten hebt...

Ik overweeg zelfs om eens te proberen met de TC17E.-
                        Iemand ervaring ???
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                          Ik overweeg zelfs om eens te proberen met de TC17E.-
                          Iemand ervaring ???
                          Greetz, Kariboe
                          Ik heb er GEEN, maar na mij suf gesurfd te hebben scheen de TC17E toch minder goed te zijn, bijgevolg heb ik dan maar de TC14E gekocht.

Comment

Ik heb er GEEN, maar na mij suf gesurfd te hebben scheen de TC17E toch minder goed te zijn, bijgevolg heb ik dan maar de TC14E gekocht.
                            Juist, maar als ik hier sommige resultaten zie van 300 mm met TCx2 (Herman, Hellcat, enz...) dan zou ik dat toch wel eens willen ondervinden. En yep, blijkbaar zijn er van die TCx17 niet zoveel verkocht, want je vindt er niet zo veel over op het net...

Maar als ie nu eens iets minder goed is dan de TCx14 en iets beter dan de TCx2, dan zou dat toch werkbaar zijn
                            Ik slaap er nog eens over - of ik wacht nog op een betrouwbare gebruikerservaring...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                            X