Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! - Dynax 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! - Dynax 5D

Hello allemaal,

Ben een leek eerste klasse...dus jullie hulp is meer dan welkom! Ik probeer me wat meer te verdiepen in fotografie, alleen ik zal nooit zo ver komen als jullie

Ik heb een aantal maanden geleden een dynax 5D gekocht, zonder erbij stil gestaan met wat er allemaal gaande is met minolta/sony

Maar ik ben op zoek naar een "complete" lens waarmee ik sport honden en show honden kan fotograferen. Ik heb nu een standaard lens van Minolta F4.5 - 5.6 70-300 mm, maar ben er niet tevreden over als het wat bewolkt is of teveel zon is...

Nu ben ik al op zoek gegaan, maar ik vind het moeilijk!! Welke me wel aanspreek is de Sigma APO 70-200 mm F2.8 EX DG HSM. Alleen de HSM is heel moeilijk te vinden met een minolta vatting, bestaat deze uberhaupt wel?

Of weten jullie een goede lens???

Thanks...

Re: Help! - Dynax 5D

Oorspronkelijk geplaatst door Brixie
    Hello allemaal,

Ben een leek eerste klasse...dus jullie hulp is meer dan welkom! Ik probeer me wat meer te verdiepen in fotografie, alleen ik zal nooit zo ver komen als jullie

Ik heb een aantal maanden geleden een dynax 5D gekocht, zonder erbij stil gestaan met wat er allemaal gaande is met minolta/sony

Maar ik ben op zoek naar een "complete" lens waarmee ik sport honden en show honden kan fotograferen. Ik heb nu een standaard lens van Minolta F4.5 - 5.6 70-300 mm, maar ben er niet tevreden over als het wat bewolkt is of teveel zon is...

Nu ben ik al op zoek gegaan, maar ik vind het moeilijk!! Welke me wel aanspreek is de Sigma APO 70-200 mm F2.8 EX DG HSM. Alleen de HSM is heel moeilijk te vinden met een minolta vatting, bestaat deze uberhaupt wel?

Of weten jullie een goede lens???

Thanks...
    De Sigma versie is er één zonder hsm voor Minolta vatting.

Comment

HSM is de motor die in het objectief zit voor de autofocus. KM heeft die ingebouwd in de body. Minolta heeft wel een aantal lenzen die een "hulp" motor hebben voor nog snellere autofocus (ssm heet dat dan geloof ik). Maar dat heeft Sigma dan weer niet.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Dank jullie wel! Want er is namelijk een website die BEWEERT dat het er wel inzit bij deze lens met een KM vatting... had nog dubbel gecheckt bij hun...

Dus dat maakt niet uit dus...

Of is er nog een "betere"lens dan die Sigma F2.8 ..?

Weten jullie welke een goed lens is voor te fotograferen voor wat dichterbij (met macro functie)?

Alweer alvast bedankt...

Pegs

Comment

Dank jullie wel! Want er is namelijk een website die BEWEERT dat het er wel inzit bij deze lens met een KM vatting... had nog dubbel gecheckt bij hun...

Dus dat maakt niet uit dus...

Of is er nog een "betere"lens dan die Sigma F2.8 ..?

Weten jullie welke een goed lens is voor te fotograferen voor wat dichterbij (met macro functie)?

Alweer alvast bedankt...

Pegs
          Die sigma is een prima lens
          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
            HSM is de motor die in het objectief zit voor de autofocus. KM heeft die ingebouwd in de body. Minolta heeft wel een aantal lenzen die een "hulp" motor hebben voor nog snellere autofocus (ssm heet dat dan geloof ik). Maar dat heeft Sigma dan weer niet.
            Sigma heeft het ook voor die lens maar enkele op de andere modellen. Waarschijnlijk heeft Sigma beslist dat dat voor de Minolta niet nodig is maar ik hoor toch dat ze beduidend trager hierop is.(Heb ik ook gehoord op een Canon)
            Ze vragen er wel even veel voor, de dieven

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De prijs is hetzelfde voor KM (zonder HSM) als eentje MET HSM voor Canon/Nikon.... vind ik raar!!! "Deze is ook nog niet goedkoop ook?"

Iemand andere suggesties, welke goede lensen zijn?

Comment

De prijs is hetzelfde voor KM (zonder HSM) als eentje MET HSM voor Canon/Nikon.... vind ik raar!!! "Deze is ook nog niet goedkoop ook?"

Iemand andere suggesties, welke goede lensen zijn?
                Als je een andere f2.8-lens wil met minstens 200mm bereik en minstens dezelfde kwaliteit, ga je waarschijnlijk toch wel enkele honderden eurootjes meer moeten neertellen dan wat je voor die Sigma zou betalen...

Als je op zoek bent naar een ietsje betere lens dan jouw 70-300, dan kan je eventueel een Sigma 70-300 EX DG Macro proberen. Kost ook slechts een 200 euro.

Nog beter is de Minolta 100-300 APO of D APO. Als je die wil, zal je echter waarschijnlijk naar een tweedehandsexemplaar moeten uitkijken, want ze wordt niet meer gemaakt (ook niet door Sony; voorlopig althans). Heeft natuurlijk het voordeel dat ze een ruimer bereik heeft dan de Sigma 70-300, en weegt ook een pak minder (dus handiger om een dag mee op stap te gaan). 350 à €450 kost je dat.

Je kan natuurlijk ook voor die Sigma gaan, eventueel zelfs tweedehands. Nog beter dan de 100-300, maar ook duurder dus. Af en toe wordt er wel eens eentje verkocht voor een 500 à 600 euro...
                Last edited by K-2; 16 juni 2006, 23:59.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Welk bereik heb je het meeste nodig?

Misschien dat de goede oude minolta 70-210/4 je kan helpen. De lens is alleen tweedehands te krijgen en heeft een goede reputatie. Heeft wel last van "flare" als er veel zon is.

De sigma 70-300/4-5.6 APO DG MACRO is ook niet slecht voor zijn prijs en is f4 van 70 tot een 130 mm. Nieuwprijs tussen de 220 en 230 euro.

En als je met primes wilt/kunt werken zijn er ook enkele met f2.8 in je bereik, werkt wel anders.

Alain

Comment

Working...
                  X