Daar zit ik nu wel aan te denken! Ik kan hem tweedehands voor 1800 euro kopen zonder DG versie en nieuw met DG voor ongeveer 1700 euro. Alleen de douane dus he! Het lijkt me wel dat die DG versie een paar honderd euro waard is.
Daar zit ik nu wel aan te denken! Ik kan hem tweedehands voor 1800 euro kopen zonder DG versie en nieuw met DG voor ongeveer 1700 euro. Alleen de douane dus he! Het lijkt me wel dat die DG versie een paar honderd euro waard is.
Je zou bij die 1700 de invoerbelasting moeten bijtellen (geen idee welk percentage). En misschien ook nog wel btw (sowieso als die 1700 ex btw is).
Ik denk dat de kans op onderschepping door de douane wel vrij groot is aangezien het om een compact zwaar doosje zal gaan met als land van herkomst Hong Kong of zo. De douane is natuurlijk niet gek.
Een ander nadeel heb je natuurlijk als er iets met lens aan de hand is.
Dan is het ook niet echt handig dat je de lens terug moet sturen naar één of ander exotisch land. Het verschil lijkt dus in eerste instantie 750 euro maar wat daar van over blijft is de vraag. Heb jij al enig onderzoek gedaan naar eventuele importheffingen en de kans op onderschepping ?
Je zou bij die 1700 de invoerbelasting moeten bijtellen (geen idee welk percentage). En misschien ook nog wel btw (sowieso als die 1700 ex btw is).
Ik denk dat de kans op onderschepping door de douane wel vrij groot is aangezien het om een compact zwaar doosje zal gaan met als land van herkomst Hong Kong of zo. De douane is natuurlijk niet gek.
Een ander nadeel heb je natuurlijk als er iets met lens aan de hand is.
Dan is het ook niet echt handig dat je de lens terug moet sturen naar één of ander exotisch land. Het verschil lijkt dus in eerste instantie 750 euro maar wat daar van over blijft is de vraag. Heb jij al enig onderzoek gedaan naar eventuele importheffingen en de kans op onderschepping ?
Voor import tax en BTW moet je tussen de 30 en de 35% rekenen. DUs tussen de €2200 en de €2300. Rijst de vraag nog zit in die €1700 ook de verzendingskosten.(Zal geen €10 zijn)
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Voor import tax en BTW moet je tussen de 30 en de 35% rekenen. DUs tussen de €2200 en de €2300. Rijst de vraag nog zit in die €1700 ook de verzendingskosten.(Zal geen €10 zijn)
Hubert
Als dit klopt dan is het dus zinloos. Want zelfs wanneer het 150 euro scheelt
dan kun je 'm beter gewoon in Nederland (of België ?? wat kost ie bij jullie ?) kopen. Dit in verband met eventueel terugsturen en of garantie.
Ik zit net als u te zoeken naar een betaalbare sigma zoemlens.
Mijn ogen zijn gevallen op de sigma 70-200 voor nikon D70.http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=8857
mss is dat voor jou ook een optie, of moet het een 300 zijn?
Heeft iemand daar soms ervaring mee?
Konijnenberg is nu ook in België te vinden.
Bij Cameranu.nl heb je € 100 meer een Nikon 80 - 200. Misschien het overwegen waard?
Die 30-35% klopt ongeveer hoor.
Ik denk dat je die lens best in europa haalt.
Of het verschil met een dg versie zo groot is dat daar 500€ verschil op zit betwijfel ik hoor. Ik werk nu met de niet-DG versie en ik zie niet echt slechte punten op een 300D...
Comment