Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55 f/2.8 IS Photozone review

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 17-55 f/2.8 IS Photozone review

Die 350D verzinkt in het niets naast de lens, maar de resultaten zien er veelbelovend uit. De samples op de site zijn verschrikkelijk scherp. Ik vraag me af hoe de Tamron 17-50 f/2.8 gaat vergelijken met deze lens.

Re: 17-55 f/2.8 IS Photozone review

dju dat lijkt scherp spijtig dat ze niet op een 10D past ...
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

ik zie niet dadelijk een rden waarom die niet op een 10 zou gaan.
      Een 10d heeft toch geen full fram sensor dacht ik.
      fotowebsite: www.edwinfoto.com
      Lara's website: http://www.houdevelt.com
      fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edwin1974
        ik zie niet dadelijk een rden waarom die niet op een 10 zou gaan.
        Een 10D is wel van voor het EF-S tijdperk, het past fysiek niet.

Comment

Een erg ontgoochelende test, Klaus vervalt in enkele boutades...

De lens scoort in de test qua resolutie beter dan een 17-40L , de 24-70L en de 24-105 L IS..., maar dat vermeldt hij blijkbaar liever niet

Daarna begint hij net als zovele andere op forums te zeuren dat het geen 'L'-lens is, en dat ze te duur is voor een niet-L lens... Ze is verdomme beter en nog zeuren. Ik verkies een scherpe niet L-lens boven een iets minder scherpe L... Is die rode lijn dan zo belangrijk?

BTW, over de prijs ... die lens is een koopje. Vergelijk eens met een 24-70L (zonder IS) of een 17-55 AFs van Nikon (zonder IS)

Als ik geen 5D had, had ik die lens al lang geleden besteld.

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edwin1974
            Voor de duidelijkheid : EFs lenzen passen ENKEL op een 300D, 350D, 20D en 30D. Al of niet full frame zijn heeft daar niks mee te maken. 't is de spiegel die het probleem veroorzaakt. De EFs lenzen zitten wat dieper in de body en bij opklappen van de spiegel ...spiegel naar de knoppen
            DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Een erg ontgoochelende test, Klaus vervalt in enkele boutades...

De lens scoort in de test qua resolutie beter dan een 17-40L , de 24-70L en de 24-105 L IS..., maar dat vermeldt hij blijkbaar liever niet

Daarna begint hij net als zovele andere op forums te zeuren dat het geen 'L'-lens is, en dat ze te duur is voor een niet-L lens... Ze is verdomme beter en nog zeuren. Ik verkies een scherpe niet L-lens boven een iets minder scherpe L... Is die rode lijn dan zo belangrijk?

BTW, over de prijs ... die lens is een koopje. Vergelijk eens met een 24-70L (zonder IS) of een 17-55 AFs van Nikon (zonder IS)

Als ik geen 5D had, had ik die lens al lang geleden besteld.

sugar
              Die vergelijkende test D200/30D/5D was een super idee. Een test van deze lens ivgl met andere gelijkaardige zou leuk zijn!

Grts Janvangent
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                Die vergelijkende test D200/30D/5D was een super idee. Een test van deze lens ivgl met andere gelijkaardige zou leuk zijn!

Grts Janvangent
                Als Canon mij er ééntje bezorgt (en een body erbij) wil ik dat wel effe doen

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                  dju dat lijkt scherp spijtig dat ze niet op een 10D past ...
                  Awel, ik dacht net hetzelfde

Comment

zien er idd zeer goed uit.
                    Alleen jammer dat het om een ef-s lens gaat.
                    Persoonlijk weiger ik daarin geld te steken omdat ik het voorbestaan van die ef-s mount niet weet.

Comment

Hello,

zoals jullie waarschijnlijk al in andere posts gelezen hebben ben ik vol ongeduld aan het wachten tot deze lens beschikbaar is, en na het lezen van de PhotoZone review blijkt het echt wel een goeie lens te zijn, het feit dat het een EF-S lens is ... heb nu een 350D, en zal niet binnen afzienbare tijd naar een 5D of andere FF gaan, waarschijnlijk een 30D of zijn opvolger, dus dat is niet het probleem.

Waar ik nog steeds mee worstel ... twijfel tussen deze lens (1000 Euro) en een 17-85 IS (470 Euro) en 150 Euro voor DxO (wat ik waarschijnlijk zowieso zal kopen)
                      Ik weet dat de 17-55 stukken beter is, maar ik gebruik de camera of foto's van wagens te nemen die op een website komen, zelden groter dan 1600x1200 pixels, en af en toe een printje op A4 formaat. Tot enkele maanden geleden gebruikte ik een G5(later G6) of een PowerShot S45 hiervoor, en ik was tevreden (wist niet beter natuurlijk)

Mijn vraag is nu ... voor die toepassing is het dan nodig om tweemaal zoveel geld uit te geven ? Of neem ik liever een 17-85 IS en later een 10-22 erbij, in totaal iets duurder dan de 17-55 IS, maar heb wel meer wide angle ?

Zal waarschijnlijk wel blijven twijfelen tot ik impulsief de ene of de andere lens kies ... maar wat denken jullie hiervan ? Is een duurdere lens altijd nodig ?

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                        Ik weet dat de 17-55 stukken beter is, maar ik gebruik de camera of foto's van wagens te nemen die op een website komen, zelden groter dan 1600x1200 pixels, en af en toe een printje op A4 formaat. Tot enkele maanden geleden gebruikte ik een G5(later G6) of een PowerShot S45 hiervoor, en ik was tevreden (wist niet beter natuurlijk)

Mijn vraag is nu ... voor die toepassing is het dan nodig om tweemaal zoveel geld uit te geven ? Of neem ik liever een 17-85 IS en later een 10-22 erbij, in totaal iets duurder dan de 17-55 IS, maar heb wel meer wide angle ?

Zal waarschijnlijk wel blijven twijfelen tot ik impulsief de ene of de andere lens kies ... maar wat denken jullie hiervan ? Is een duurdere lens altijd nodig ?

Lenskeuze heeft niets te maken met de grootte van je afdrukken of de grootte van de publicaties op websites... Hier telt de body! Je kiest een lens op basis van het gewenste bereik, lichtsterkte, en de omstandigheden waarin die bruikbaar moet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                          zien er idd zeer goed uit.
                          Alleen jammer dat het om een ef-s lens gaat.
                          Persoonlijk weiger ik daarin geld te steken omdat ik het voorbestaan van die ef-s mount niet weet.
                          Het uitbrengen van lenzen met deze prijs is voor mij een duidelijk bewijs dat de EF-S mount een blijver is... Ondertussen heeft Canon al een mooie line-up van EF-S lenzen op de markt gebracht, ook dat is een duidelijk genoeg teken...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                            Een 10D is wel van voor het EF-S tijdperk, het past fysiek niet.

dat wist ik niet, ik dacht dat enkel de sensorgrootte telde, weer iets bijgeleerd dus thx
                            fotowebsite: www.edwinfoto.com
                            Lara's website: http://www.houdevelt.com
                            fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                              Het uitbrengen van lenzen met deze prijs is voor mij een duidelijk bewijs dat de EF-S mount een blijver is... Ondertussen heeft Canon al een mooie line-up van EF-S lenzen op de markt gebracht, ook dat is een duidelijk genoeg teken...
                              Ok, maar voor welke camera's. Bv hun nieuwe 5d is niet compatible met ef-s. daar sta je dan met je ef-s lenzen.

gr

Comment

Working...
                              X