Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55 f/2.8 IS Photozone review

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 17-55 f/2.8 IS Photozone review

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    En f1/1.4, blijf oefenen Groovebird. Sommige composities schreeuwen gewoon voor een nog beperktere DOF, maar het is een redelijk steile leercurve

sugar
    Probleem is dat de 350D autofocus er soms net iets naast zit, waardoor scherpe opnamen met zulke nauwe DOFs in AF stand niet gegarandeerd zijn. Heb dat aan de lijve moeten ondervinden. En soms heb je gewoon geen tijd om met MF te prutsen.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
      Voor de duidelijkheid : EFs lenzen passen ENKEL op een 300D, 350D, 20D en 30D. Al of niet full frame zijn heeft daar niks mee te maken.
      Toch wel, want moesten die lenzen fysiek op een fullframe passen zou je niks anders dan vignettering hebben door de kleinere beeldcirkel van die lenzen!
      Voor een 10D kan je bijvoorbeeld zo'n EF-s lens nog beginnen afzagen zodat ze wel bruikbaar wordt, maar op een 5D mag je dat vergeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
        Vergeet niet dat die lens IS heeft, wat bij de Nikon ontbreekt. En waar haal je dat die geen inwendige focus heeft?

Dave
        Als ik de link volg die hierboven aangegeven wordt, en de fotos bekijk van deze lens zie ik toch een behoorlijke toeter naar boven komen of vergis ik me?
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
          Als ik de link volg die hierboven aangegeven wordt, en de fotos bekijk van deze lens zie ik toch een behoorlijke toeter naar boven komen of vergis ik me?
          Dat lijkt me meer met het in dan wel uitzomen van de lens te maken hebben? Interne focus dat wel zeggen dat de lens zelf niet draait bij het focussen wat dan weer geen problemen oplevert bij gebruik van eventuele filters.

Ik kan het natuurlijk mis hebben en dan hoor ik dat graag.
          Last edited by Simon; 26 mei 2006, 14:15.
          Canon 20D. Canon 10-22. Canon 24-105. Canon 580 EX.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simon
            Dat lijkt me meer het in dan wel uitzomen van de lens te maken hebben?
            Dat bedoel ik ook.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
              Toch wel, want moesten die lenzen fysiek op een fullframe passen zou je niks anders dan vignettering hebben door de kleinere beeldcirkel van die lenzen!
              Voor een 10D kan je bijvoorbeeld zo'n EF-s lens nog beginnen afzagen zodat ze wel bruikbaar wordt, maar op een 5D mag je dat vergeten...
              ...dus, EFs lenzen passen enkel op een 300D, 350D, 20D en 30D. En het al of niet full frame zijn heeft daar niks mee te maken. EFs lenzen passen niet op een 10D (=geen FF camera). Als je ze toch gemonteerd zou krijgen zou bij de eerste foto de spiegel naar de vaantjes zijn want de Efs zit veel te diep in het spiegelhuis. Sensor van de 10D is trouwens dezelfde als van de 300D. Dus nikske Full Frame. Vergeet trouwens de 1D en 1D Mk II niet. Dit zijn ook geen FF cameras en de EFs lenzen passen er toch ook niet op.

Je hebt gelijk dat er vignetering zou optreden maar dit is niet het enige, er is veel meer dan dat. De EFs mount is niet geschikt voor deze toestellen omdat de spiegel totaal in de weg zit. Zowel op de 10D, D30, D60 als de 1D en 1DMkII en natuurlijk ook op de drie FF Canons
              DigiCam

Comment

EFs lenzen passen niet op een 10D (=geen FF camera). Als je ze toch gemonteerd zou krijgen zou bij de eerste foto de spiegel naar de vaantjes zijn want de Efs zit veel te diep in het spiegelhuis.
                Doe hier dan maar eens een search want dat heeft hier al verschillende keren besproken geweest! Ook hier staat er meer info over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  Doe hier dan maar eens een search want dat heeft hier al verschillende keren besproken geweest! Ook hier staat er meer info over
                  Oh maar ik ben ervan overtuigd dat iemand er wel zal in slagen om een EFs lens op een 1D te monteren.... stukje van de spiegel afzagen is alles wat nodig is.
                  Ik denk dat we beiden proberen te bewijzen dat het eindresultaat 4 is en ik zeg dat dit komt omdat 2 * 2 vier is en jij zegt dat 2 + 2 vier is.

Voorzichtige conclusie : Een EFs lens is ontworpen voor crop camera's (vandaar vignetering op FF en wellicht - bijna zeker - ook op de 1D toestellen). Daarbovenop komt dat je ze zonder gebruik te maken van een ijzerzaag (brrr ) enkel kan gebruiken op een 300D, 350D, 20D en 30D.
                  DigiCam

Comment

Oh maar ik ben ervan overtuigd dat iemand er wel zal in slagen om een EFs lens op een 1D te monteren.... stukje van de spiegel afzagen is alles wat nodig is.
                    Ik denk dat we beiden proberen te bewijzen dat het eindresultaat 4 is en ik zeg dat dit komt omdat 2 * 2 vier is en jij zegt dat 2 + 2 vier is.

Voorzichtige conclusie : Een EFs lens is ontworpen voor crop camera's (vandaar vignetering op FF en wellicht - bijna zeker - ook op de 1D toestellen). Daarbovenop komt dat je ze zonder gebruik te maken van een ijzerzaag (brrr ) enkel kan gebruiken op een 300D, 350D, 20D en 30D.
                    Alleh jongens, een stukje spiegel afslijpen is toch geen ramp. Ik hoop dit zéér binnenkort te kunnen doen, wat dat betekent dat ik een lensje voor een prijsje heb gevonden op E-bay. Zodra dat gebeurt, haal ik de Dremel boven en slijp in een stukske spiegel van mijn camerake af

sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

op www.marktplaats.nl zie ik dat er een te koop staat.
                      bij fotografie/lenzen en filters voor 999 euro

Gr kees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                        17-55.
                        Canon loopt een beetje achter de feiten aan.
                        Nikon heeft deze lens al een tijdje in zijn collectie.

Jammer dat Canon de lens ook niet heeft uitgevoerd met inwendige focus net als Nikon.

Wel sportief van Canon dat ze toch Nikon volgen.

Gr Kees
                        17-55 hmmm moest je nu nog zeggen 17-55 met f2.8 ja die had Canon nog niet. Maar 17-55 die hebben ze al lang....

Inwendige focus hebben ze allebei maar de lens wordt wel langer bij zoomen. Who cares..... Alsof dat bij dit type lens enig belang heeft.

En zoals altijd volgt canon niet maar legt de nieuwe maatstaf. Voor veel minder geld krijg je er nog IS bovenop.

Sorry kon het niet laten

Ondertussen eigenaar van deze lens en de eerste resultaten zijn . Ik zal wel eens wat meer commentaar geven wanneer ik wat meer tijd en ervaring opgedaan heb.

Comment

Working...
                        X