Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-105 vervanger voor 17-50 2,8 sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 24-105 vervanger voor 17-50 2,8 sigma

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
    idd, ik volg uw mening compleet.
    En de sigma vervangen door een 17-40 4L. Dit zou in kwaliteit een stap vooruit zijn maar nog een stap achteruit kwa range.

Gr Henk
    Ik heb zelf de Sigma 18-50 f2,8 EX DC vervangen door een 17-40 f4 L, en het verschil is eigenlijk niet zo heel erg groot. Als je een goede Sigma 18-50 hebt, dan kan je die beter gewoon bijhouden, het geld dat je daarmee spaart kan je dan voor wat anders gebruiken.

De 17-40 is helemaal niet slecht, maar het verschil ten opzichte van de Sigma is niet erg groot, bovendien is de Sigma ook nog een stop lichtsterker, en dat kan soms ook handig zijn.

De 24-105 f4 L IS is dan weer scherper dan de 17-40 en de Sigma 18-50. Maar soms zal je wel de breedhoek missen als je de Sigma verkoopt. Dat de 18-50 een flink stuk het zoombereik van de 24-105 overlapt, is geen probleem. In sommige situaties kan het zelfs erg handig zijn, daardoor zal je ook veel minder snel moeten wisselen tussen de verschillende lenzen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Idd, daar ben ik reeds achter en je hebt volledig gelijk.

Ik kan idd beter men geld aan een 10-20 sigma geven bv.
      Dit lijkt me wel een leuke lens.

Comment

Idd, daar ben ik reeds achter en je hebt volledig gelijk.

Ik kan idd beter men geld aan een 10-20 sigma geven bv.
        Dit lijkt me wel een leuke lens.
        Of de 12-24 moet ook heel scherp en goed zijn. http://www.cornevaniperen.nl/proddet...p?prod=tok1224
        Deze lens sluit mooi aan bij de 24-105
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
          Of de 12-24 moet ook heel scherp en goed zijn. http://www.cornevaniperen.nl/proddet...p?prod=tok1224

idd, ik denk dat het de tokina 12-24 zal worden

Comment

idd, ik denk dat het de tokina 12-24 zal worden
            Kijk dan ook even hier voor de laagste prijs: http://tweakers.net/pricewatch/123159
            Mvg, drh

Comment

sdcard.be vertelde me dat de tokina niet zo goed is op een 10d, 20d , 30d og d200.

Comment

sdcard.be vertelde me dat de tokina niet zo goed is op een 10d, 20d , 30d og d200.
                En waarom niet? Sdcard zal waarschijnlijk hogere marges krijgen op de Sigma 10-20 of andere ultra-breedhoek lenzen dan, want de Tokina werkt enorm goed op die 4 camera's.

Comment

Ik lees tegen mijn verwachting in niet altijd positieve ervaringen.
                  Ook niet altijd alles geloven of toch niet in de mate van ...

De 24-105 zou ook heel wat last hebben van vignetering wat voor een lens van deze klasse toch niet zou mogen volgens mij.
                  Op een 20D ga je daar niet veel last van hebben, op een FF echter wel iets meer maar dat heb je dan ook met een heel pak lenzen. En vignettering is héél simpel weg te werken in PS of andere software.

Wat 2.8 of 4.0 betreft ... ja, 4.0 is minder natuurlijk maar met de IS erbij kom je veel verder dan met een 2.8 zonder IS. Vraag is ook hoe dikwijls je ook echt aan 2.8 kan fotograferen ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
                    En waarom niet? Sdcard zal waarschijnlijk hogere marges krijgen op de Sigma 10-20 of andere ultra-breedhoek lenzen dan, want de Tokina werkt enorm goed op die 4 camera's.
                    Je haalt nooit hogere winstmarges als je iets "beter" afraadt ... je verliest er klanten mee. Ik denk dat de info wel meer gebaseerd is op gebruikerservaring (van klanten en reviews). Je zou gek moeten zijn om iets goed af te raden want als je er veel van verkoopt win je er ook aan.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

sdcard vertelde mij dat de lens in het center mooi scherp is, maar dat de randen wazig kunnen zijn. Daarom is de prijs van de tokina onlangs gestegen omdat er nogal wat lenzen terug komen die moeten terug gezonden worden.

Ik lees toch veel positieve dingen van deze tokina, en de canon ik toch zo een 300eur duurder wat niet niets is natuurlijk

Comment

Je betaalt natuurlijk ook altijd een stukje "naam" ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

sdcard vertelde mij dat de lens in het center mooi scherp is, maar dat de randen wazig kunnen zijn.
                          Welke extreme groothoek is niet wat minder in de hoeken.?
                          Er zullen maar heel weinig extreme groothoekken zijn die overal even scherp zijn.
                          Dan betaal je heel wat meer als 409 euro.
                          Mvg, drh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                            Lijkt me onlogische redenering. Die 22-24 mis je niet, die 10-12 mm wel. Gewoon gaan voor een lens die start bij 10mm. Die 2 mm extra breedhoek is een wereld van verschil

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Lijkt me onlogische redenering. Die 22-24 mis je niet, die 10-12 mm wel. Gewoon gaan voor een lens die start bij 10mm. Die 2 mm extra breedhoek is een wereld van verschil

sugar
                              Daarom heb ik zelf ook voor de Sigma 10-20 gekozen (de Canon 10-22 vond ik te duur).
                              Als je toch een echte breedhoek-zoom wil, dan ga je inderdaad best ook voor de breedste. 10 tot 12mm is wel 20%, en die 20% extra kan soms wel heel handig zijn om alles op de foto te krijgen .
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

ik heb mijn breedhoek on hold gezet.
                                het verschil tussen de 10 en 12mm is idd groot.
                                De canon 10-22 scoort heel goed volgens ik lees, maar ik vind hem te duur. En dan een tussenoplossing kopen als tokina 12-24, ik weet het niet.

Effe verder uitkijken

Comment

Working...
                                X