Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-105 vervanger voor 17-50 2,8 sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24-105 vervanger voor 17-50 2,8 sigma

Is de canon 24-105 4L een goede vervanger voor mijn sigma 17-50 2,8 ex?
    ik zou later dan nog een sigma 10-20 of zo bijkopen.

Zal de kwaliteit van de canon beter zijn dan de sigma 17-50 2,8

Gr

Re: 24-105 vervanger voor 17-50 2,8 sigma

Als je de f2.8 lichtsterke eigenschap van je sigma niet nodig hebt!
    'k Vond het toch belangrijk om je daar even attent op te maken. Met F4 is de andere toch minder lichtsterk, maar in bepaalde omstandigheden kan de IS dan weer compenseren. Als je geen bewegende onderwerpen bij weinig licht fotografeert, dan lijkt het een goede keuze. Op voorwaarde natuurlijk dat je daadwerkelijk wel een breedhoek bij aanschaft.

Comment

Of is de 24-70 2,8 een betere keuze in de meeste situaties?

Comment

Beschrijf ons misschien even wat je met die lens wilt gaan doen, in welke omstandigheden je die wilt gebruiken en wat je vooral gaat gaan fotograferen.

Al die lenzen die je opnoemt zijn uitstekende lenzen, maar elk heeft zo zijn typische gebruiken. 2.8 voor lowlight, 105 tov 70mm geeft je dan weer meer tele. Kies die lens die het dichtste aanleunt bij je doel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Kies die lens die het dichtste aanleunt bij je doel
          Of allebei
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
            Beschrijf ons misschien even wat je met die lens wilt gaan doen, in welke omstandigheden je die wilt gebruiken en wat je vooral gaat gaan fotograferen.

Al die lenzen die je opnoemt zijn uitstekende lenzen, maar elk heeft zo zijn typische gebruiken. 2.8 voor lowlight, 105 tov 70mm geeft je dan weer meer tele. Kies die lens die het dichtste aanleunt bij je doel.
            Bedoeling is dat ik een lens heb die iets meer range bied dan de 17-50.
            Een lens die je gemakkelijk kan nemen voor een dagje uit zonder de ganse winkel te moeten meenemen.

Of ik de 2,8 echt zou missen weet ik niet. Indien nodig heb ik een 50mm 1,8 om dit op te lossen denk ik.

Comment

Zou de Sigma 17-70 2.8/5.6 lens niks voor jou zijn? Ik heb hier veel positieve dingen over gehoord.
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                Bedoeling is dat ik een lens heb die iets meer range bied dan de 17-50.
                Een lens die je gemakkelijk kan nemen voor een dagje uit zonder de ganse winkel te moeten meenemen.
                In dat geval kan je met de 24-105 weinig mis doen, al heb je toch wat minder groothoek over.

Comment

Ik heb even wat opzoekwerk gedaan op forums omtrent deze lens. Ik lees tegen mijn verwachting in niet altijd positieve ervaringen.
                  Begin me dan ook af te vragen of het de meerprijs wel waard is. De 24-105 kost toch een bak meer dan een sigma 18-50 2.8ex.

Toevalig kwam ik via het dpreview forum ook een test tegen tussen deze 2 lenzen en tot mijn grote verbazing bleek de sigma soms beter te scoren.
                  De 24-105 zou ook heel wat last hebben van vignetering wat voor een lens van deze klasse toch niet zou mogen volgens mij.

Nog even uitkijken dus.

Comment

Ik heb mijn 18-55 kitlens weggedaan toen ik de 24-85 had overgenomen van Fotofiel. Die laatste vond ik zo bruikbaar dat ik de 18-55 niet meer nodig achtte.

Achteraf gezien vond ik 24mm wat te weinig breedhoek, en heb ik mij de 10-20 bij aangeschaft. 10mm is echt wel breed, en dat levert soms ook leuke effecten op.

Ik vind het wel spijtig dat ik nu steeds moet wisselen, want alhoewel dat ik die 10mm niet veel gebruik, is die 24 wat weinig breedhoek. Misschien, als het budget mij toelaat, schaf ik mij wel die nieuwe 17-55 IS 2.8 aan. Die 18-50 2.8 heeft geen USM/HSM, en dat vind ik spijtig.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                      Ik heb mijn 18-55 kitlens weggedaan toen ik de 24-85 had overgenomen van Fotofiel. Die laatste vond ik zo bruikbaar dat ik de 18-55 niet meer nodig achtte.

Achteraf gezien vond ik 24mm wat te weinig breedhoek, en heb ik mij de 10-20 bij aangeschaft. 10mm is echt wel breed, en dat levert soms ook leuke effecten op.

Ik vind het wel spijtig dat ik nu steeds moet wisselen, want alhoewel dat ik die 10mm niet veel gebruik, is die 24 wat weinig breedhoek. Misschien, als het budget mij toelaat, schaf ik mij wel die nieuwe 17-55 IS 2.8 aan. Die 18-50 2.8 heeft geen USM/HSM, en dat vind ik spijtig.

Dave
                      De 18-50 f2.8 DC EX is echt snel, en helemaal niet te vergelijken in snelheid en scherpte met de kitlens. Daarom hoef je het niet te laten.
                      Ik gebruik hem nu een dik jaar en ben goed tevreden over de snelheid, scherpte en degelijkheid,
                      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

De 18-50 2.8 DC EX kan je idd niet vergelijken met de kitlens kwa kwaliteit wel kwa range natuurlijk.
                        De reden dat ik de 18-50 zou weg doen en een 24-105 zou kopen is dat ik dan meer zoom heb zodat ik deze lens als std goed kan gebruiken bij een daguitstap zonder veel bagage mee te hebben.
                        Nu, idd wel jammer dat je de 18-24 range kwijt bent. Idd moet je dan iets als een 10-20 gaan kopen waar je ook al weer 600eur aan kwijt bent.

misschien toch nog wat wachten en uitkijken. De 17-85 van canon is ook geen id want kwa kwaliteit ga ik inboeten tov de sigma 18-50 ex.

Gr

Comment

Ik denk dat je er niet op vooruit gaat met de 17-85, wel kwa range maar niet kwa scherpte. Ook in groothoek is hij niet super en op de 85 mm is f5.6
                          zie http://www.fredmiranda.com/reviews/s...hp?product=222
                          De 24-105 is mooi maar weer geen groothoek, dus weer met twee lenzen op pad. Als ik Wandelen ga en wil niet met die 10 kg op mijn rug meeslepen dan gebruik ik altijd de 18-50.
                          Mvg, drh

Comment

idd, ik volg uw mening compleet.
                            En de sigma vervangen door een 17-40 4L. Dit zou in kwaliteit een stap vooruit zijn maar nog een stap achteruit kwa range.

Gr Henk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                              idd, ik volg uw mening compleet.
                              En de sigma vervangen door een 17-40 4L. Dit zou in kwaliteit een stap vooruit zijn maar nog een stap achteruit kwa range.

Gr Henk
                              Ik voor mij persoonlijk denk ik dat je met de kwaliteit van 70-40 er niet zo bijzonder op vooruit gaat. Kijk en huiver: http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/ In euro's ga je er zeker op achteruit bijna 1x zo duur, maar niet 1x zo scherp. Hoe je het ook bekijkt, je kan er vanuit gaan dat je binnen die 3 x zoom moet blijven anders lever je in, of op de groothoek of op de tele.
                              Mvg, drh

Comment

Working...
                              X