Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Sigma APO 70-300 MACRO nu werkelijk zo goed ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is de Sigma APO 70-300 MACRO nu werkelijk zo goed ???

De focus van de Nikon zal mss sneller zijn, maar die van de Sigma zal toch volstaan voor vogels, vliegtuigen te spotten en voor de macro functie... Als ik zulke foto's zie.

Groeten,
    Jochen
    Nikon D50

Comment

Zal ze eerstdaags eens moeten proberen zekerst?

Heb er nl vandaag eentje gekocht... na het aandachtig volgen van deze topic.

Comment

Hier nog een klein vb. van een snapshot (uit de losse hand) met de Sigma 70-300 APO Macro DG op semi-macro stand.
        Hallo iedereen, Hierbij een eerste zeer bescheiden poging om ook eens een pretentieloos plaatje te posten. Het is gewoon bedoeld als testje om de posting techniek onder de knie te krijgen. Schijnt blijkbaar nogal vlotjes te gaan?;) De opname heb ik gisteren gemaakt met de D70 en de Sigma 70-300 APO Macro DG in semi

Comment

'k Heb sinds enkele dagen ook de lens, maar het lukt me niet om scherpe foto's te maken wanneer ik sterk inzoom. 'k Had ze graag gebruikt om vliegtuigen te spotten, maar tot op heden is dit een dikke desillusie gebleven. heeft iemand goede(lees: doeltreffende) raad voor mij.
          ps: een vaste hand heb ik al, en basiskennis van fotografie ook.

Dré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
            'k Heb sinds enkele dagen ook de lens, maar het lukt me niet om scherpe foto's te maken wanneer ik sterk inzoom. 'k Had ze graag gebruikt om vliegtuigen te spotten, maar tot op heden is dit een dikke desillusie gebleven. heeft iemand goede(lees: doeltreffende) raad voor mij.

Dré
            Probeer eens te oefenen op statische voorwerpen - indien dit nog niet scherp is scheelt er iets aan uw lens of is uw techniek verkeerd.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Op zich zou dat geen probleem met deze lens mogen zijn.
              Ik gebruik hem ook, en fotografeer met name helikopters.

Toen ik een maand of wat even langs de baan van leeuwarden stond bij wat F16's wat ik maar niks vind, heb k even met deze lens geprobeerd ze erop te zetten, en dat ging zonder problemen.

Probeer eens langs een weg te gaan staan met auto's, en kijk eens of dat wel lukt, lukt dat ook niet, dan heb je misschien net een lens die niet helemaal in orde is.
              Canon Eos 30D Body , Sigma 10-20mm F/4-5.6 ,Tamron 17-50mm F/2.8 , Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS , Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS ,Canon EF 1.4x II ,Canon 430EX Speedlite

Comment

Dré
                Ik veronderstel dat je op 1/500ste of sneller getrokken hebt?

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Alvast bedankt voor de tips, maar wat ik me afvraag:
                  Ik ben gewoon van met de sigma 18-50 EX 2.8 te fotograferen.
                  Ben ik daardoor misschien wat verwend geraakt, bijvoorbeeld qua scherpte?
                  De foto's uit de 70-300 lijken me namelijk korreliger en fletser te zijn.
                  De focus durft ook lang hunten, vooral als er minder licht is, is dat bij jullie ook zo?
                  Ze waren inderdaad met 1/500ste of minder genomen.
                  Ik heb vlug eens wat foto's genomen en onbewerkt upgeload in volle resolutie JPG, dus de kwaliteit is zowieso al wat minder dan in RAW.
                  Graag jullie mening over de lenskwaliteit enz..

http://www.pictureparking.com/show_gallery.php?gid=2676
                  (wel even doorklikken: Download Original)

Dré
                  Last edited by dréten; 28 april 2006, 10:19.

Comment

Hoi Dréten, die testfotos zijn zeker niet scherp genoeg....

Op de laatste foto na zijn uw testobject ook wel nogal delicaat. Vandaag was het mooi weer, als ik van u was zou ik eens op andere voorwerpen testen. Ze kan véél beter hoor(zelf op 300mm), ik zeg niet dat het aan u ligt, maar tracht eens iets te nemen van 10tal meters ver, eventueel op statief.

edit: Voor alle duidelijkheid, ik heb mijn Sigma doorverkocht aan Dreten. Enkel en alleen omdat ik hem niet meer gebruikte en niet omdat er iets mis mee was/is. Er is dus vast en zeker een andere (simpele) reden omdat de testfotos niet scherp zijn...
                    Last edited by Karreaux; 28 april 2006, 16:50.

Comment

Wat zou de reden van de onscherpte volgens jou dan wél kunnen zijn?
                      'k Heb al van alles geprobeerd...tot nu zonder goed resultaat.
                      Met invulflits en close-up valt het bvb. wél heel goed mee.

Dré

Comment

Wat zou de reden van de onscherpte volgens jou dan wél kunnen zijn?
                        'k Heb al van alles geprobeerd...tot nu zonder goed resultaat.
                        Met invulflits en close-up valt het bvb. wél heel goed mee.

Dré
                        Dat de lens niet zo goed presteerde bij minder licht dat is geweten, maar die fotos zijn echt ondermaats. Trek morgen nog eens enkele fotos van verschillende dingen. lens op oneindig, wat dichter, op macro-stand enz...en zorg er zeker voor dat de sluiterstijd boven 1/300 blijft(wat bij goed weer zeker het geval is). Het feit dat hij bij flitsen en close-up wel scherp is is mss toch een teken van bewegingsonscherpte.

(Wees er ook zeker van de lens effectief scherpgezet heeft, en de juiste AF opstaat)

Comment

Misschien een andere mogelijkheid, dat de Autofocus niet 100% juist zit (beetje backfocus vb.), en op 300mm is de DOF tamelijk klein, dus dan zit je heel snel buiten het scherptebereik.
                          Anders eens proberen manueel te focussen, en daar een reeks van nemen.
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                            Misschien een andere mogelijkheid, dat de Autofocus niet 100% juist zit (beetje backfocus vb.), en op 300mm is de DOF tamelijk klein, dus dan zit je heel snel buiten het scherptebereik.
                            Anders eens proberen manueel te focussen, en daar een reeks van nemen.
                            Ik heb er 10.000 fotos mee genomen, dan had ik dat waarschijnlijk wel al gezien . En dan valt het vooral op bij close focus(al is dat op 300mm) en aangezien dat wel scherp is....

Morgen gewoon nog eens proberen, we kunnen veel speculeren maar fotos maken het veel duidelijker.
                            Last edited by Karreaux; 28 april 2006, 18:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                              Ik heb er 10.000 fotos mee genomen, dan had ik dat waarschijnlijk wel al gezien . En dan valt het vooral op bij close focus(al is dat op 300mm) en aangezien dat wel scherp is....

Morgen gewoon nog eens proberen, we kunnen veel speculeren maar fotos maken het veel duidelijker.
                              Backfocus kan aan de camera liggen, en niet noodzakelijk aan de lens, komt meestal pas boven bij kleine DOF's.
                              Kan dus zijn dat hij op jouw cam perfect werkte.. no flame intended.
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Dréten, die van de daken is toch scherp?

Comment

Working...
                                X