Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105mm F-4 L IS versus EF24-70mm F-2.8 L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 24-105mm F-4 L IS versus EF24-70mm F-2.8 L

Misschien wachten op een nieuwe firmware, hopelijk zetten ze dit erin. ISO in stapjes aanpassen is inderdaad iets interessants.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
      Misschien wachten op een nieuwe firmware, hopelijk zetten ze dit erin. ISO in stapjes aanpassen is inderdaad iets interessants.
      Het zou goed zijn,maar dat gaan ze niet doen hé.

Maar wat de lens betreft ga ik toch maar voor de Canon EF 24-105mm F-4 L IS,maar eerst eens uit testen zenne.
      Want die EF24-70mm F-2.8 L weg doen.......toch nog een beetje onzeker.
      Last edited by Cois; 5 april 2006, 20:48.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Ik heb besloten van te wachten tot er een L versie komt van mijn EF 28-135mm IS en daar doe ik dan ook verlopig mee voort.
        Mijn EF24-70mm F-2.8 L doe ik niet weg,die is veel te goed.( dat heeft me zelfs een verkoper aangeraden )
        In ieder geval bedankt allemaal.
        Last edited by Cois; 6 april 2006, 13:46.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Even dit topic gebruiken, want ik ben er nog niet helemaal uit. Ik wil de beste kwaliteit, en zoek een mid range lens. 24-105 heeft meer zoom, IS maar dan F4. 24-70, duurder, maar ze valt nog binnen budget, zwaarder maar heeft die 2.8. Ik veronderstel dat dit voordelen heeft voor foto's binnen. Zou ik dan toch maar de 2.8 kiezen voor de foto's binnen van bv. een familie feestje, kinderen,..... De 2.8 is wel zwaarder en groter. Hulp gevraagd dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
            Even dit topic gebruiken, want ik ben er nog niet helemaal uit. Ik wil de beste kwaliteit, en zoek een mid range lens. 24-105 heeft meer zoom, IS maar dan F4. 24-70, duurder, maar ze valt nog binnen budget, zwaarder maar heeft die 2.8. Ik veronderstel dat dit voordelen heeft voor foto's binnen. Zou ik dan toch maar de 2.8 kiezen voor de foto's binnen van bv. een familie feestje, kinderen,..... De 2.8 is wel zwaarder en groter. Hulp gevraagd dus...
            Bij f2,8 hoort ook een vrij geringe scherptediepte, dus zal je ook niet altijd foto's willen maken met de 24-70 helemaal open. In sommige situaties ben je met de lichtsterkere 24-70 f2,8 beter af, en op een ander ogenblik ben je dan weer beter met de 24-105 f4 L IS. Het is dus héél moeilijk om de juiste keuze te maken, de beste oplossing zou zijn om beide lenzen te kopen. Maar dat is door de hoge kostprijs spijtig genoeg niet voor iedereen weggelegd .

Vandaag heb ik voor het eerst communiefoto's gemaakt, daarvoor heb ik de 24-105 gebruikt en de foto's zien er allemaal prima uit .
            Maar met een 24-70 f2,8 zouden de resultaten ook wel heel goed geweest zijn.

Het is bijna onmogelijk om te zeggen welke van de twee voor iemand de beste keuze is. Het zijn allebei toplenzen waarbij de ene in sommige situaties beter presteert, en in andere omstandigheden zal je dan weer net wat voordeel halen met de andere .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Feitelijk wel,ik vind die meer tussen stappen in de ISO waarde wel intressant.
              Maar ja zo kunt ge ieder jaar een nieuwe body kopen hé.
              Luxe problemen hé , Cois toch .
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Sinds kort heb ik de 24-105mm in mijn bezit. Een uitstekende lens, kwalitatief in de hoogste regionen en zeer flexibel toepasbaar. Het is mijn universele lens geworden.

Daarjuist heb ik een A3+ afgedrukt van een duoshoot die met deze lens vanmiddag in de studio was gemaakt. Gestoken scherp over de hele oppervlakte, prachtige kleur- en contrastweergave. In één woord, niets dan superlatieven.

Is er dan niets fout aan deze lens? Jawel, bij groothoek treedt wel een duidelijke vignettering op. Maar omdat de lenskarakteristieken in DxO zijn ingevoerd, wordt hiervoor automatisch gecompenseerd.

Deze lens is in de plaats gekomen van mijn 28-135mm. Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Zelfs toen ik mijn bankrekening bekeek.
                Fullator
                Fotostudio Candela Zone
                website: http://www.chronax.be
                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                  Sinds kort heb ik de 24-105mm in mijn bezit. Een uitstekende lens, kwalitatief in de hoogste regionen en zeer flexibel toepasbaar. Het is mijn universele lens geworden.

Daarjuist heb ik een A3+ afgedrukt van een duoshoot die met deze lens vanmiddag in de studio was gemaakt. Gestoken scherp over de hele oppervlakte, prachtige kleur- en contrastweergave. In één woord, niets dan superlatieven.

Is er dan niets fout aan deze lens? Jawel, bij groothoek treedt wel een duidelijke vignettering op. Maar omdat de lenskarakteristieken in DxO zijn ingevoerd, wordt hiervoor automatisch gecompenseerd.
                  Resolutie is bij deze lens idd top.
                  Vignettering is niet altijd een probleem, sommige foto's mogen dat wel hebben. Als je het wilt bestrijden, moet je wel onder de ISO 400 blijven (zoniet krijg je ruis in hoeken).
                  Verder is de distortie op 24 mm erg vervelend, maar ook dat kan met PTLens worden weggewerkt.

Ik heb met deze lens een beetje een haat-liefde verhouding, maar ze is dik in order over het hele bereik..

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Vermits ik nu op een 1.6 crop werkt, zal de vervorming weinig zijn. En fullframe is toch nog niet voor nu, omdat dit niet ideaal is met macro's. Kwaliteits verschil is er ook al niet heb ik begrepen. Blijft natuurlijk die 2.8 over en de grootte van de lens.

Comment

Beste fotovrienden,

Ik overweeg ook de aankoop vna de 24-105mm lens. Heeft een van jullie een paar voorbeelden van foto's? Vraag twee..wat is PT Lens? Ken dat helemaal niet.

Groeten,

Robbert
                      EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                        Luxe problemen hé , Cois toch .
                        Dan ga ik dit jaar weer niet op reis hé en het is al van 1976 dat ik nog gedaan heb.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
                          Beste fotovrienden,

Vraag twee..wat is PT Lens? Ken dat helemaal niet.

Groeten,

Robbert
                          Ik geloof dat het een plugin is voor Photoshop.
                          Sommige breedhoeklenzen geven nogal veel vervorming ( distortie ) en met die PT Lens kun je dat meer rechttrekken.( gebouwen bv )
                          Heb ik het goed voor Sugar.
                          Maar ik heb de juiste plugin zelf nog niet gevonden.....S U G A R....hulp.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Ik ben sugar niet maar dit is wat je wou weten denk ik.

Als je breezebrowser gebruikt zit het in je programma maar van origine is het een plugin voor photoshop die ook als apart programma verkrijgbaar is.

Comment

Ja ik heb net gegoogled en het gevonden. PTLens is een freeware en spreekt voor zich..

Heeft er nog iemand foto's die getrokken zijn met de bewuste Canon 24-105mm lens?
                              EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
                                Beste fotovrienden,

Ik overweeg ook de aankoop vna de 24-105mm lens. Heeft een van jullie een paar voorbeelden van foto's? Vraag twee..wat is PT Lens? Ken dat helemaal niet.

Groeten,

Robbert
                                Ik heb twee fotootjes bij "Algemeen" gezet, bij de aankondiging van het huwelijk van mijn dochter. Gisteren genomen met de 24-105mm. Uiteraard door de BD-beperkingen niet erg representatief, maar het geeft een indruk.

PT Lens is een lenscorrectieprogramma dat je gratis kan downloaden. Niet half zo goed als DxO, maar daarvoor betaal je dan ook een arm en een been. Overigens kan je DxO ook een maand gratis uittesten.
                                Last edited by Fullator; 18 april 2006, 13:26.
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
                                X