Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens herstelling - polieren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens herstelling - polieren

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
    Even ter info.
    Tandpasta bevat microscopisch fijn puimsteen. Dit is ook een schuurmiddeltje en als je met een beetje tandpasta en een stukje watten over een lichte kras vrijf in een plexi of iets dergelijks kan je die kras er traag uitwrijven. Het duurt wel effen.
    Je vermeldt plexi, maar een lens zal toch wel een 'tikkeltje' harder zijn. Dan gaat het wel héél lang duren

Maar wat ik mij afvraag is: wat met de coating op de lenzen ??? Die wrijf je dan ook weg of zie ik het verkeerd ?

(enne: néénéé, ik ga het NIET proberen; het is louter interesse )

Groeten,

VinceMesch
    Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

1) Waarom de krasjes laten weg polieren als ze werkelijk niet hinderlijk zijn. Het kan je toch wel echt worst wezen wat een ander denkt over jou glaswerk ?
      2) Je kan inderdaad kleine krasjes wegpolieren, maar ...
      DIt doe je best zelf niet. Het polieren is in feite geen lastige klus. Enkel wat water, parijsrood (fijnste slijppoeder dat oa gebruikt wordt om scalpels te slijpen) en een houdertje, gemaakt uit bitumen met een noppenstructuur. Lijkt moeilijker dan gemaakt. Dit laatste kost je 10 min knipwerk en en 5 min smeltwerk ...
      Nu, door het polijsten ga je wel het oppervlak, glasoppervlak wegghalen. Je coatinglaag zal dan ook verwijderd worden.
      Meer nog, je brandpuntsafstand zal zeker veranderen indien je niet de kennis en de nauwkeurigheid hebt als een vakman. Trouwens je hebt ook niet de toestellen om de brandpuntsafstand continue te meten en je bewegingen aan te passen.
      Bewegingen ??
      Hier heb je het antwoord op je vraag ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
        Hier heb je het antwoord op je vraag ...
        Sorry Purlut, je had zo'n prachtig antwoord getypt en ik lees er nog over .... 'k Zal vanavond drie weesgegroetjes en twee onzevaders bidden om dit goed te maken
        Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Allee, omdat ge zo braaf zijt, maak er zes weesgegroetjes en 4 onzevakes van
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
          X