Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands lenzen voor Konica Minolta 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2de hands lenzen voor Konica Minolta 7D

Ik denk dat jij teveel nadenkt en beter nar buiten zou gaan en foto's maken...

Na deze thread gelezen te hebben snap ik echt niet wat je wilt, daarom lijkt me het beste dat je begint met de 18-70 kitlens:
    - macro is niet slecht (check mijn portfolio, eerste foto's van bloemekes)
    - niet echt lictsterk, maar genoeg voor buiten
    - leuk om mee te spelen, het zal zich later wel uitwijzen wat je beter wil...
    flickr

Comment

Ja das waar Ik weet meestal niet echt wat ik wil. Ben gewoon op zoek naar goed glas voor weinig geld aangezien die 28-200 aan vervanging toe is.

Ondertussen heb ik een Cosina/Voigtlander 19-35, een Minolta 24-85 en een 24-105 (D) in mijn bezit en bennek wat fotokes gaan maken. Het verschill is duidelijk.

Ivm. met veeleisendheid (scherpte dan vooral). Ik wist dat er iets niet klopte:http://www.e-fotografija.com/artman/...icle_741.shtml

Zonder photoshop komt men er toch niet helemaal. En nu begrijp ik waarom sommige andere camera's zo scherpe resultaten geven (niet omwille van de lenzen)

De scherpste lenzen zijn meestal primes natuurlijk, en zo heb ik er nog geen getest.
      Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
      Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guust-Fi
        Ik wist dat er iets niet klopte
        vond ook al da mijn foto's van mijn KM 3mp compact beter waren dan mijn KM D5 slr .... zal nog wa meer onder de knie moete krijgen dan opt knopke duwen in auto stand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel
          vond ook al da mijn foto's van mijn KM 3mp compact beter waren dan mijn KM D5 slr .... zal nog wa meer onder de knie moete krijgen dan opt knopke duwen in auto stand
          En mischien een cursus photoshop ? Ik zit hier met hetzelfde probleem
          "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

is dit wat?
            het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
            Telecaster weblog
            km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
              Stel vast dat de zogezegde officiële prijs aan de hoge kant ligt...
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
                Stel vast dat de zogezegde officiële prijs aan de hoge kant ligt...
                Ik heb ze ook al goedkoper zien liggen zonder de vermelding opruiming, maar ook al wel duurder.

Feit is wel dat ze op veel plaatsen nog maar moeilijk te verkrijgen zijn, als deze allemaal op stock liggen ?
                "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guust-Fi
                  Dankuwel om me niet op de hoogte te brengen

Verlede week zondag was het dus fotobeurs in het ICC in Gent. Dit had ik net op het laatste moment ontdekt. Ik ben er nog voor sluitingsuur geraakt en ik heb er een Voigtlander(Cosina??) 19-35mm f/3.5-4.5 kunnen kopen voor € 220 terwijl hij ze normaal voor € 500 weg zou doen.
                  Op het eerste zicht leek dit een koopje. AF is snel, geen krasje eraan, en stevig gebouwd.
                  Erg he,als je ze aan bijna de helft van de prijs nieuw kunt kopen
                  Ik kwam het nu toevallig tegen,jammer dat ik je topic niet eerder gelezen hebt.
                  Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                  Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
                    Erg he,als je ze aan bijna de helft van de prijs nieuw kunt kopen
                    Ik kwam het nu toevallig tegen,jammer dat ik je topic niet eerder gelezen hebt.
                    http://cgi.ebay.de/Cosina-19-35-3-5-...QQcmdZViewItem
                    Ik heb vandaag als wandellensje met niet té groot bereik een Tamron 28-200 XR aangeschaft voor nog geen €90, inclusief verzending.

Gewoon goed rond kijken, ook op de tweedehandssites en even geduld hebben tot dat wat je zoekt langskomt...
                    Bij mijn Minolta 17-35 en 28-75 werkte dit ook perfect.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                      Ik heb vandaag als wandellensje met niet té groot bereik een Tamron 28-200 XR aangeschaft voor nog geen €90, inclusief verzending.

Gewoon goed rond kijken, ook op de tweedehandssites en even geduld hebben tot dat wat je zoekt langskomt...
                      Bij mijn Minolta 17-35 en 28-75 werkte dit ook perfect.
                      Over welke tweehandssites heb je het dan zoal? Buiten ebay en foto-tweedehands ken ik er geen
                      Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Kijk eens bij de links op de BD site
                        Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
                        Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                          Over welke tweehandssites heb je het dan zoal? Buiten ebay en foto-tweedehands ken ik er geen
                          Onder andere deze :
                          marktplaats.nl
                          2dehands.be
                          kapaza.be
                          fotobeurs.com

Zoals ik al zei: even geduld hebben (een paar maand) en op tijd reageren als dat voorbijkomt wat je wel ziet zitten. En wat natuurlijk de kans op succes wel vergroot, is niet té gefocust te zijn op één specifieke lens, maar een paar goeie alternatieven overwegen...

Succes !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Bedankt allemaal!
                            Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

En op dit moment kan je nog altijd even goed uitkijken naar nieuwe lenzen aan bodemprijs.
                              Bv. een KM 17-35/2.8-4.0 D voor €223 bij Topvision

Comment

Working...
                              X