Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands lenzen voor Konica Minolta 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands lenzen voor Konica Minolta 7D

Beste(n),

Ik ben op zoek naar minstens 1 goede lens voor een Konica Minolta Dynax 7D.

Voorlopig heb ik vooral nood aan een breedhoek lens voor landschappen en eventueel een macro.

Mijn budget is vrij laag (€ 200-350).
    Wat raden jullie aan?

Voorlopig lijstje:
    • Tamron SP AF ASPH Di (IF) 17-35/2.8-4.0
    • Sigma 18-50 EX DC (350 €)
    • Cosina 19-35 f/3.5-4.5 (125 €)
    • Sigma 24 f2.8
    • Tokina 20-35mm f/2.8 AT-X Pro
    • Minolta 20mm f/2.8
    • Minolta 24mm f/2.8 (Snelle AF ook, schijnt)
    • Minolta AF 24-85 (D) f/3.5-4.5 (€ 495 nieuw)
    • Minolta AF 24-105 f/3.5-4.5 (€ 669 nieuw)
    • Minolta 28mm f/2.8
    • Minolta 50mm f/2.8 macro (175)
    • Minolta 50mm f/3.5 macro (slechts 1:2)
    • Tamron MF - SP 90mm F/2,8 Macro 1:1 (175 €) (goedkoper en optisch in de buurt van Minolta 100 2.8 macro, als ik het goed heb, MF??)

Waar zitten de verschillen bij de bredere tot standaard primes (al dan niet macro) Daar is er precies veel keus. Welke zijn daar het beste? Enig ander advies?
    Last edited by Guust-Fi; 6 maart 2006, 19:53.
    Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
    Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

Re: 2de hands lenzen voor Konica Minolta 7D

50 mm op een digitale camera is eigenlijk 75 mm en dus niet echt breedhoek meer te noemen Zelf heb ik echter de 50 mm 1.4 lens. Prima lens en bovendien is de lichtsterkte vooral binnenshuis heel erg meegenomen.
    Je vergeet ook de 20 mm 2.8, prima lens en toch iets meer breedhoek.
    Als ik me niet vergis heeft Fotofiel er nog altijd eentje. Eens polsen?
    Met de andere lenzen heb ik zelf geen ervaring.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

naar het schijnt zouden de nieuwprijzen danig gezakt zijn bij sommige webwinkels.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=102986
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dit is wat ik te koop zie, wat zouden jullie doen? Enige hulp hierbij aub., zijn er nog mensen die iets weg doen?

Minolta AF 20mm 2.8. Zeer mooie groothoek. Met zonnekap en B&W pro filter. VP 350€
        Minolta AF 50mm 2.8 Macro. Lens is in goeie staat. VP 175€

Cosina 19-35 3.5-4.5

Het enigste wat ik mij afvraag, is een prime echt wel zo gemakkelijk, hoe zit het dan met inkaderen, moet je dan altijd bijsnijden achteraf als er teveel op staat?

Wat maakt bv een 50mm macro anders dan een standaard 50mm naast de focus afstand?

Comment

Als ik zie dat je in die Cosina zoom geοnteresseerd bent, en in een 20 mm prime, dan zou ik er niet aan twijfelen om zo'n nieuwe Minolta 17-35/2.8-4 te bestellen voor €265...

Wat ook een leuke lens, is de Sigma 18-50/2.8 EX DC, maar die zal je niet vinden voor €200 ΰ 300 denk ik.

Je kan een tijdje rustig bekijken wat er hieronder op "Aangeboden" verschijnt. Al een keer Jan4 zijn lenzen bekeken ?
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

heb ook al beetje zitten zoeken achter een 50mm lens van KM

De KM AF F1.7 heb ik nieuw gevonden van 110tot140euro
            de KM AF F 1.4 was direct een pak duurder

Comment

Die 50mm's zijn mss wel erg goed maar op een dslr niet echt nuttig denkek, tenzij de macro's.

Tamron voor minolta - SP AF ASPH Di (IF) 17-35/2.8-4.0. ( 250 euro ) is ook nog een goed idee ...mm

Wat vinden jullie de beste oplossing voor een beperkt budget?
              De huidige lens die er op zit is erg slecht: creep, onscherp, trage focus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guust-Fi
                Die 50mm's zijn mss wel erg goed maar op een dslr niet echt nuttig denkek, tenzij de macro's.

Tamron voor minolta - SP AF ASPH Di (IF) 17-35/2.8-4.0. ( 250 euro ) is ook nog een goed idee ...mm

Wat vinden jullie de beste oplossing voor een beperkt budget?
                De huidige lens die er op zit is erg slecht: creep, onscherp, trage focus...
                Als je nu slechts ιιn lens hebt, en je wil er vanaf, dan zal je daarna met enkel een 17-35 toch wel wat missen...

Een andere mogelijkheid is de breedhoed, die gewoonlijk vrij prijzig is, nog even laten wachten en nog wat sparen.

De rest kan je nu al opvullen met goedkopere lenzen :

bv. een Minolta 28-100 kitlens
                (Een paar huizen verder weet ik er hier trouwens 1 te koop liggen. Splinternieuw, pas aangekocht in Belgiλ met een body, en in zelfs nog niet uitgepakt denk ik, en gaat met de originele factuur en nog bijna de hele 2 jaar waarborg voor ongeveer 100 euro de deur uit als ik me niet vergis. Ik kan je zijn telefoonnummer wel geven, mocht je interesse hebben. Ik dacht dat de lens enkel weggaat omdat hij al een lens had in dat bereik maar de body los niet kon krijgen).

En daarnaast kan je bv. ook nog een splinternieuwe Sigma 70-300 DG APO Macro aanschaffen, bv. bij een webwinkel of zelfs bij de lokale fotoboer voor een dikke €200 maximum.

Dan heb je nieuwe lenzen met een bereik van 20 tot 300. Wel niet de meest lichtsterke, maar het kost dan ook maximum €350, verzendings- en/of verplaatsingskost inbegrepen.

En daarna sparen voor ander spul, mocht je daar dan nog behoefte aan hebben...

Dat is samengevat wat ik zou doen .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Wel het is zo dat het toestel van mijn ouders is maar ik gebruik het meestal. Als het aan mij lag verkocht ik het wrs en schakelde ik over op canon of nikon. Waarschijnlijk zal ik binnen een jaar of 2, 3 mijn eigen toestel hebben dus...
                  Nu wil ik gewoon scherpe foto's want de 7D is echt overkill, zkr met de huidige lens.

Voor wat product fotografie en beestjes en bloemen enzo had ik wel graag een macro gehad ook.

Ik heb nog ergens een Tamron MF - SP 90mm F/2,8 Macro 1:1 zien staan, das natuurlijk wel MF...
                  Ik weet het niet direct.
                  Die 28-100 kitlens lijkt me niet direct iets.
                  Die Sigma 18-50 EX-DC heeft al eerder op mijn verlanglijstje gestaan maar die is natuurlijk wel nieuw en over mijn budget.

Minolta 24-105 lijkt me mss geschikt.
                  Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro lijkt ook wel deftig en zkr bruikbaar als telelens, enkel optisch natuurlijk nie vergelijkbaar met de andere genoemde macro's.

Ik ben meer op zoek naar goed glas voor weinig geld.
                  Wat zijn de beste lenzen binnen mijn budget?
                  Last edited by Guust-Fi; 25 februari 2006, 18:30.

Comment

Ik heb mijn 7d gekocht met de 18-70 mm kitlens. Deze is zeker niet slecht en biedt een mooi bereik van redelijk groothoek tot matig tele.
                    Deze wordt rond de 100 euro aangeboden. Als aanvulling zou je kunnen kijken naar bijv. de 75-300 mm (evt. APO) van Sigma. Dan heb je een aardig bereik.
                    Als je meer groothoe wilt, dan is dit niet de oplossing, maar voor de meeste omstandigheden kun je hier aardig mee uit de voeten. Dan heb je alles nieuw.
                    Als je bepaalde zaken mist, of beter wilt hebben kun je altijd nog verder kijken.
                    Last edited by BasK; 25 februari 2006, 11:35.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik ben is in de fotozaak hier in de buurt geweest en waarschijnlijk doen ze een deel van hun Minolta lenzen weg.

Dit hadden ze: (prijs = nieuwprijs, EDIT: ze worden allemaal verkocht voor € 125/ stuk)
                      • Minolta AF 24-105 f/3.5-4.5 (€ 669)
                      • Vivitar AF 28-300 f/4. - 6.3 (€ 334)
                      • Minolta AF 24-85 (D) f/3.5-4.5 (€ 495)
                      Last edited by Guust-Fi; 6 maart 2006, 19:53.

Comment

Dankuwel om me niet op de hoogte te brengen

Verlede week zondag was het dus fotobeurs in het ICC in Gent. Dit had ik net op het laatste moment ontdekt. Ik ben er nog voor sluitingsuur geraakt en ik heb er een Voigtlander(Cosina??) 19-35mm f/3.5-4.5 kunnen kopen voor € 220 terwijl hij ze normaal voor € 500 weg zou doen.
                        Op het eerste zicht leek dit een koopje. AF is snel, geen krasje eraan, en stevig gebouwd.
                        Ik heb al een paar testfoto's gemaakt en hij is nu ook niet zo scherp als ik verwacht had, ik zou er belange geen € 500 voor durven geven. 220, lijkt me nu ook al teveel. Ben ik te veeleisend?
                        Kan het dat er iets mis is met de focus van mijn toestel ofzo?

Zover ik kan uitmaken zijn testfoto's van toestellen rond de € 500 met een vaste lens zelfs een pak scherper. Veel scherper dan mij huidige lens is die 19-35 ook niet. Hoe kan dit? (Ik zal wat testfoto's posten in een ander topic.)

Ik heb hier wel gelezen dat die voigtlander eigenlijk ook een cosina lens zou zijn:
                        Nikonians is the Nikon community with expert forums, articles, galleries, news, contests and more.

Volgende aanbieding heb ik nog gekregen: (AL deze lenzen gaan de deur uit voor € 125 per stuk!)
                        • Minolta AF 24-105 (D) f/3.5-4.5 (€ 669)
                        • Sigma 28-200 f3.8-5.6
                        • Sigma 70-210 f4.5-5.6 II
                        • Minolta AF 24-85 f/3.5-4.5 (€ 495)
                        • Sigma AF 24mm f2.8

Dus nogmaals, AL deze lenzen gaan de deur uit voor € 125 per stuk, enige echte aanrader(s)?
                        Welke is het beste, de 24-105 of de 24-85, ik heb gehoord dat de 24-105 niet zo scherp is op zijn extremen en dat je dan beter de 24-85 neemt omdat die goedkoper is, maar nu ze alletwee evenveel staan...

Ik zit nu ook al te denken, prime vs zoom vs 7d verkopen en overstappen op nikon of canon aangezien minolta gestopt is. En nu nog investeren in lensmateriaal dat je waarschijnlijk later moeilijk kwijt geraakt...mm

Beetje hulp aub.

Comment

Dankuwel om me niet op de hoogte te brengen

Verlede week zondag was het dus fotobeurs in het ICC in Gent. Dit had ik net op het laatste moment ontdekt. Ik ben er nog voor sluitingsuur geraakt en ik heb er een Voigtlander(Cosina??) 19-35mm f/3.5-4.5 kunnen kopen voor € 220 terwijl hij ze normaal voor € 500 weg zou doen.
                          Op het eerste zicht leek dit een koopje. AF is snel, geen krasje eraan, en stevig gebouwd.
                          Ik heb al een paar testfoto's gemaakt en hij is nu ook niet zo scherp als ik verwacht had, ik zou er belange geen € 500 voor durven geven. 220, lijkt me nu ook al teveel. Ben ik te veeleisend?
                          Kan het dat er iets mis is met de focus van mijn toestel ofzo?

Zover ik kan uitmaken zijn testfoto's van toestellen rond de € 500 met een vaste lens zelfs een pak scherper. Veel scherper dan mij huidige lens is die 19-35 ook niet. Hoe kan dit? (Ik zal wat testfoto's posten in een ander topic.)

Ik heb hier wel gelezen dat die voigtlander eigenlijk ook een cosina lens zou zijn:
                          Nikonians is the Nikon community with expert forums, articles, galleries, news, contests and more.

Volgende aanbieding heb ik nog gekregen: (AL deze lenzen gaan de deur uit voor € 125 per stuk!)
                          • Minolta AF 24-105 (D) f/3.5-4.5 (€ 669)
                          • Sigma 28-200 f3.8-5.6
                          • Sigma 70-210 f4.5-5.6 II
                          • Minolta AF 24-85 f/3.5-4.5 (€ 495)
                          • Sigma AF 24mm f2.8

Dus nogmaals, AL deze lenzen gaan de deur uit voor € 125 per stuk, enige echte aanrader(s)?
                          Welke is het beste, de 24-105 of de 24-85, ik heb gehoord dat de 24-105 niet zo scherp is op zijn extremen en dat je dan beter de 24-85 neemt omdat die goedkoper is, maar nu ze alletwee evenveel staan...

Ik zit nu ook al te denken, prime vs zoom vs 7d verkopen en overstappen op nikon of canon aangezien minolta gestopt is. En nu nog investeren in lensmateriaal dat je waarschijnlijk later moeilijk kwijt geraakt...mm

Beetje hulp aub.

Kijk eens op de dyxxum website, dat word je vast en zeker wat wijzer
                          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Ik heb zelf enkele maanden geleden nog de 24-105mm voor 300 euro gekocht, en ben er best tevreden van. 125 euro voor deze lens is sowieso een spotprijsje (wordt tweedehands tussen de 250 en 400 euro verkocht). De 24-85mm 'zou' beter zijn (hoewel daar ook andere meningen over bestaan) maar was tot nog toe tweedehands veel lager geprijsd dan de 24-105 (een 24-85 vind je al vanaf 100 €).

Ik zou dus niet twijfelen, kopen die 24-105 (desnoods verkoop je hem door, het is omwille van zijn bereik een interessante lens).

Aan die Cosina 19-35 heb je dan weer te veel betaald, lijkt me

Groeten,
                            Haspengouw
                            Fotograaf uit winterslaap ;-)
                            7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Beetje hulp aub.
                              Al enige prijs in gedachten?
                              Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Working...
                              X