Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek lens voor Canon EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoek lens voor Canon EOS 300D

kan iemand me een goede groothoeklens aanraden voor deze camera?
    Ik heb al gemerkt dat fotos veel mooier zin met een groothoek lens dan normale 50 mm lens.

Liefst niet te prijsig mor wel kwalitatief..
    Last edited by TheAntropoid; 7 maart 2006, 15:56.
    TE KOOP Minolta Si 500 met 50-70 mm lens + 70-300 mm Sigma 1:4-5.6 DL WINKELSTAAT PM me

Re: Groothoek lens voor Canon EOS 300D

Type je vraag bij zoeken!!!
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Niet te prijzig, maar wel kwaliteit. Dat zijn twee dingen die elkaar tegenspreken. Misschien heb je een richtprijs in gedachten? Kijk in ieder geval even naar de Tokina 12-24.

Comment

awel kan mb belachlijk klinken.. mor mn budgetis mor 150 E
        greets
        TE KOOP Minolta Si 500 met 50-70 mm lens + 70-300 mm Sigma 1:4-5.6 DL WINKELSTAAT PM me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheAntropoid
          awel kan mb belachlijk klinken.. mor mn budgetis mor 150 E
          greets
          Als dat het standaardnederlands wordt, haak ik af... een beetje een poging doen om te typen kan geen kwaad

En nu weer terug naar de vraag: als je voor dat budget iets zoekt, zal het moeilijk worden... Eventueel kan je voor een €200 kijken naar een Peleng 8mm fish-eye...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

los vraagje dan..
            meer realistisch denk k..
            Kun je bij een fotograaf ook lenzen lenen voor een aantal dagen?
            greets

Comment

Lenen zal moeilijk zijn... Er zijn wel een paar winkels/plaatsen die lenzen verhuren...

Een search zal je wel een paar resultaten opleveren...
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

ik kocht indertijd de peleng voor 160 euro
                is wel niet echt een lens waar dat je kan vergelijken met een 50mm of gewone groothoek ...

zalig nederlands

ge moet fier zen, da ge nog dialekt kunt klappe, da zegge ze hier in noorwegen
                Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

voor ongeveer 100 euro soms minder vind je zeker een 18-55 kitlens van canon een beetje diafragmeren valt de kwaliteit best mee voor die prijs toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hanno
                    voor ongeveer 100 euro soms minder vind je zeker een 18-55 kitlens van canon een beetje diafragmeren valt de kwaliteit best mee voor die prijs toch
                    18 mm op een 1,6cropcamera is niet echt breed te noemen, komt overeen met een 29 mm...

Ik gebruik een 17-40 als breedhoek, maar ik ben blij dat ik er ondertussen een Peleng bij heb... Dan weet je pas weer wat breedhoek is...
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

De 18-55 USM is inderdaad een goede lens om te beginnen.
                      Als je wilt, ik verkoop er eentje.
                      www.andram.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        Als dat het standaardnederlands wordt, haak ik af... een beetje een poging doen om te typen kan geen kwaad
                        Het is misschien off-toppic, maar ik deel innig je mening.
                        Blijkbaar kunnen de algemene normen niet méér afgekalfd dan nu het geval is, en begint men dan maar aan de taal. Het is blijkbaar "cool" in kringen van gelijkgestemde "SMS'ers, maar stoort al wie een beetje zijn taal respecteert. Je moet maar eens in het onderwijs staan! Dus, tieners, hou er rekening mee dat je hier niet in een "chatroom" zit, maar op een degelijk forum. Proberen we dat zo te houden?
                        We moeten inderdaad ons dialect koesteren en er fier op zijn in de omgang met anderen, maar als we het proberen neer te schrijven dan wordt het moeilijk voor anderen om ieders persoonlijke "dialect-conversie" te ontcijferen.
                        Last edited by dréten; 10 maart 2006, 08:58.

Comment

Zeker in optiek gaan kwaliteit en prijs samen, een budget van 150 euro voor een goede groothoek is ontoereikend zo simpel is dat. Je kan beter wat langer wachten en iets degelijks kopen dat de volgende 10 jaar nog mee kan. Een tweedehandse Canon EF 17-40 F4 L USM kan je vinden voor 600 Euro, of iets minder als je chance hebt.

MVG, Jeff
                          Last edited by Digipics357; 10 maart 2006, 11:23.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Die Peleng is toch een circular fish-eye? Groothoek in ieder geval, zijn de vervormingen dan niet té groot? Is de Zenitar 16mm dan niet ietsje beter? Minder groothoek, maar ook minder vertekening...?
                            Stijn Swinnen
                            Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                            I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                              Zeker in optiek gaan kwaliteit en prijs samen, een budget van 150 euro voor een goede groothoek is ontoereikend zo simpel is dat. Je kan beter wat langer wachten en iets degelijks kopen dat de volgende 10 jaar nog mee kan. Een tweedehandse Canon EF 17-40 F4 L USM kan je vinden voor 600 Euro, of iets minder als je chance hebt.

MVG, Jeff
                              Je heb een nieuwe voor 600. Zeker nu met de cashback! Profiteren dus.
                              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Working...
                              X