Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro Nikkor 105 mm VR!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    Inderdaad concertfotografie, iedereen begint hier al over de zin of de onzin van VR en AFS in de combinatie met macro. Hebben deze 'klagers' er al ooit aan gedacht om een 105/2.8 micro als portretlens te gebruiken?
    Ik denk toch dat deze lens als 'compleet' mag aanzien worden; of je nu de functies wil gebruiken of niet dat bepaal je toch zelf? Bovendien is deze lens IF, combineerbaar met TC's en voorzien van 9 lamellen. Voor ene keer heeft Nikon dan een lens met alles erop en eraan en dan is het weer niet goed.

Allé,we zullen niet meer "klagen" Het is inderdaad een prima allround lens en ik ben er zeker van dat er een hele boel van verkocht zullen worden.Ik ben er enkel niet echt van overtuigd dat als je op 1:1 gaat fotograferen de VR altijd zo'n geweldig hulpmiddel gaat zijn.Hangt er vanaf hoe ver je je diafragma gaat dichtknijpen (met echt kleine diafragma's als je genoeg scherptediepte wil gaat de VR dit ook niet helemaal kunnen opvangen),welke diertjes je wil fotograferen en op welke vergroting.
    Last edited by roadrunner; 22 februari 2006, 13:54.
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
      Allé,we zullen niet meer "klagen" Het is inderdaad een prima allround lens en ik ben er zeker van dat er een hele boel van verkocht zullen worden.Ik ben er enkel niet echt van overtuigd dat als je op 1:1 gaat fotograferen de VR altijd zo'n geweldig hulpmiddel gaat zijn.Hangt er vanaf hoe ver je je diafragma gaat dichtknijpen (met echt kleine diafragma's als je genoeg scherptediepte wil gaat de VR dit ook niet helemaal kunnen opvangen),welke diertjes je wil fotograferen en op welke vergroting.
      Volledig akkoord met Roadrunner.
      Bewegingsonscherpte, slechts fracties scherptediepte, 1:1 vergrotingsmaatstaf.
      VR heeft helemaal in deze complexe macro-materie géén zin.
      De wonderen zijn echter de wereld niet uit: aan marketing is er bij Nikon geen gebrek!
      mvg,
      Roland

Comment

Hier te koop

http://www.omnifoto.nl/catalog/produ...4ddbb96d7e6fbd

Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Je kan altijd aan minolta gebruikers vragen hoe dat is, VR op een macro, die zullen dat wel ervaren hebben zeker?

Comment

Kleine nota, VR werkt maar van oneindig tot 1:3...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
              Je kan altijd aan minolta gebruikers vragen hoe dat is, VR op een macro, die zullen dat wel ervaren hebben zeker?
              Neen,want de minolta-boys in onze fotoclub werken voor hun macrofoto's steeds vanop statief of plat op de grond met zo'n rijstzak.
              Danny's Photosite

Comment

Nikkor macro lens met VR

Gelezen op Nikon site : nieuwe macro lens.
                Nikkor AF-S VR 105/2.8 IF-ED.
                Volgens Nikon de eerste macrolens met VR.
                Bij Cameranu zou hij € 749 kosten en wordt verwacht in mei.
                Wat prijzig maar klinkt interessant.

Comment

Re: Nikkor macro lens met VR

Lees het volgende topic maar eens (maar 35 reacties )

http://forum.belgiumdigital.com/show...light=macro+vr
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

U bedoelt toevallig niet die nieuwe Nikkor macro lens met VR die nu al een paar weken in deze draad besproken wordt?

Edit: KvP was me voor....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartD
                      U bedoelt toevallig niet die nieuwe Nikkor macro lens met VR die nu al een paar weken in deze draad besproken wordt?

Edit: KvP was me voor....
                      Zoekfunctie he Bart.
                      Schijnt toch moelijk te zijn.

Gr kees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Velo
                        Gelezen op Nikon site : nieuwe macro lens.
                        Nikkor AF-S VR 105/2.8 IF-ED.
                        Volgens Nikon de eerste macrolens met VR.
                        Bij Cameranu zou hij € 749 kosten en wordt verwacht in mei.
                        Wat prijzig maar klinkt interessant.
                        Ik vind dat de prijs al bij al nog meevalt. Je krijgt er AFS en VR bovenop.
                        De lens beschikt over 9 lamellen en is bruikbaar met Nikon AF converters.
                        Optisch verwacht ik overigens nog betere resultaten dan zijn voorganger.
                        Dit alles in overweging genomen is een meerprijs van 160€ tegenover de oude versie zeker niet overdreven. Bedenk dat dit een lanceerprijs is - misschien zakt de prijs zelfs nog een beetje...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Deze lens is voor de zomer toch niet of bijna niet te verkrijgen. Dus ik zou me nog niet te veel zorgen maken over de prijs. Eens de lens beschikbaar is, zijn er zeker koopjes te doen bij de gewone 105 Micro.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

De 2 lopende threads over dit objectief werden samengevoegd.

seppuku [mod]

Comment

tele- en concertfotografie

Lijkt me een heel mooie lens, alleen hoop ik dat er dan ook optisch verbeteringen zijn, want wil je de lens als telelens gebruiken dan is de 150mm van Sigma veruit de winnaar t.o.v. het huidige model.
                              Voor concerten heb ik het idee dat in ongeveer dezelfde prijsklasse een 1.4 85mm toch wel te prefereren is. Misschien wat minder haarscherp maar wel een lens waar het licht prachtig doorheen komt. En dan mogen de artisten tenminste nog bewegen als er een foto wordt genomen. In de meeste bladmuziek en impro's wordt met fotografie weinig rekening gehouden.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Enige ervaringsrapporten met de 105mm f2.8 AFS VR ondertussen?
                                De oude 105 zonder VR is niet meer te krijgen vermoed ik?
                                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Working...
                                X