Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
157,5 mm op digitaal, macro's uit de vrije hand, internal focus met de snelheid van AFS, en Nikon glas, wat kan een mens nog meer verlangen
Dat wordt zeker een topper
Ik vraag me af ofdat we daar op zaten te wachten??
JA
Dit wordt een uiterst veelzijdige prime met uitstekende optische kwaliteiten. Omdat het een Micro-Nikkor is, moet je die niet per sé voor macrofotografie gebruiken hé
edit: alleen misschien spijtig dat er geen focus limiter op zal zitten om te kiezen tussen macro en normale range, maar de AFS zal waarschijnlijk wel vrij rap zijn...
Last edited by frank207be; 21 februari 2006, 15:35.
En wanneer zullen ze de macro 200 mm f4 aanpassen aan af-s en vr ?
Volgens mij heb je daar met deze 105mm op een digitaal toestel niet metteen nood aan, daar deze dan een 157,5mm wordt, de kortste werkafstand is dan 154 mm gemeten vanaf de voorkant van de lens, dat wil zeggen dat iets van 23,6mm X15,8mm dan reeds beeldvullend is.
Bovendien kan je de lens gebruiken met een téléconverter, wat volgens mij met de vorige versie niet kon.
Ik vraag me af ofdat we daar op zaten te wachten??...
De gelukkige bezitters van een Sigma EX DG 150 mm f2.8 Macro (of de 180mm f3.5) alleszins niet.
Deze Sigma's hebben bovendien wél een focus-limiter ingebouwd en een méér dan behoorlijke HSM (vooral nuttig bij niet-macro werk )
ben ik nu de enige die VR op een macro nuttoloos vind?
uw onderwerp (oh wat beweegt dat vlindertje in het lentebriesje) gaat er niet stiller door staan
en elke deftige macrofotograaf gebruikt flits(ers), dus nooit bewegingsonscherpte (sorry Hans )
Nee, daar ga ik mee akkoord, het maakt de lens wel multifunctioneler, maar naar macro toe vind ik VR toch niet zo'n meerwaarde. Ik gebruik een statief voor macro en heb ook bewegingsonscherpte, dat is normaal als er weinig licht is en wind. Een scherp portret maken met weinig licht op +-100mm is al niet zo makkelijk, ook niet met beeldstabilisator. Een 1:1 lijkt mij dan onwaarschijnlijk.
Comment