Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon: Nikkor 55-200 (nieuw) óf occasion 70-210 D-versie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon: Nikkor 55-200 (nieuw) óf occasion 70-210 D-versie

Wat raden jullie aan/ wat is de ervaring? Ik hoor veel dat de D-versie van de 70-210 erg goed is (snelle AF, goede optiek) en zeker beter dan de 55-200, al is deze laatste wél nieuwer.

Wat raden jullie aan? Iemand ervaring?

Ik kan nl de 70-210 tweedehands overnemen of 55-200 nieuw kopen.

Alvast bedankt!!

Folkert

Re: Nikon: Nikkor 55-200 (nieuw) óf occasion 70-210 D-versie

heb de 70-210 D en ben er erg tevreden over
    begint pas op f4 maar bij goede weersomstandigheden presteert ze voortreffelijk
    snelle autofocus en zeer scherp.

grtz
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeNeus
      Wat raden jullie aan/ wat is de ervaring? Ik hoor veel dat de D-versie van de 70-210 erg goed is (snelle AF, goede optiek) en zeker beter dan de 55-200, al is deze laatste wél nieuwer.

Wat raden jullie aan? Iemand ervaring?

Ik kan nl de 70-210 tweedehands overnemen of 55-200 nieuw kopen.

Alvast bedankt!!

Folkert
      Als het de Nikkor 70-210 met constant F/4 is, zou ik zeker voor deze gaan.
      Het is al wel een lens met ouderdom maar solide gemaakt en scherp (allee toch diegene die ik geprobeerd heb). Ik weet niet dat het een D-verise is
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Sorry, vergeten erbij te vermelden, het gaat om de 70-210 4-5.6 D..
        Dus niet om de constante 4, die is ook veel ouder toch? Is 175 eigenlijk een mooi prijsje voor een occasion 70-210 4-5.6 D ?

Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeNeus
          Sorry, vergeten erbij te vermelden, het gaat om de 70-210 4-5.6 D..
          Dus niet om de constante 4, die is ook veel ouder toch? Is 175 eigenlijk een mooi prijsje voor een occasion 70-210 4-5.6 D ?

Bedankt!
          De 70-210/4 is optisch beter dan de 4-5.6 D-versie.De 70-210/4 is een AF-lens,geen AFD.Dat deze lens ouder is,dat maakt toch niks uit.
          Danny's Photosite

Comment

En het is nog een draaizoom en zakt niet uit als hij om je nek hangt...
            Mijn Foto's

Comment

175 Euro voor de 70-210D is misschien 25 euro te veel. Ik veronderstel dat dit de prijs is van een handelaar die ook nog enkele maanden garantie geeft?

Ik heb zelf de non-D versie en enige tijd terug de f4 versie eens vastgehad. Wat de fans van de f4 vergeten is dat die lens veel langer en veel zwaarder is. Mijn 70-210 f4.5-5.6 past nog net in mijn kleine draagtas terwijl de F4 veel te lang is. Er zijn blijkbaar ook nogal wat f4's die focusproblemen hebben met de D70.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Fan is een groot woord hoor, maar de F4 (vast) bevalt me inderdaad beter dan de schuifzooms die ik in het verleden heb gehad. Hij is 150 gram zwaarder inderdaad en 4 cm langer als hij in je tas zit. Echter bij gebruik is hij zelfs korter omdat hij amper langer wordt. De schuifzooms daarentegen worden behoorlijk langer als je zoomt en doen dit ook regelmatig als de camera om je nek hangt. Het grootste voordeel van de draaizoom vind ik z'n lichtsterkte van F4 ook op 210mm en dat hij van dichterbij focust.
                Focusproblemen heb ik wel eens van gelezen op het net, maar zelf heb ik er gelukkig geen last van.
                Ben met je eens dat een prijs van 150 euro voor welk model dan ook me een redelijke prijs lijkt...
                Groetjes Edwin
                Mijn Foto's

Comment

Heb voor mijn 70-210D een tweetal jaar geleden 200 euro betaald
                  en heb mij dit nog geen moment beklaagd
                  zie anders de beoordeling van Ken Rockwell maar even
                  je hebt wel volledig gelijk waneer je stelt dat het soms hinderend is dat de lens
                  op zichzelf uitschuift wanneer de combinatie om je nek hangt
                  maar ikzelf vindt dit dan ook het enige nadeel
                  heb er zelfs de volledige modellenshoot in waterschei mee gedaan
                  grtz
                  D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                  Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                  en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...