Ik moet morgen voor mijn job een foto's gaan nemen van onze werven (ik werk bij een bouwfirma). Ondertussen heb ik al heel interessante tips gekregen voor de nabewerking, maar even belangrijk is de keuze van de juiste lens.
Ik ben nog vrij nieuw in het werken met DSLR (heb vroeger altijd met een gewone digitale camera gewerkt). Een beetje hulp bij de juiste keuze zou ik dus ten zeerste appreciëren!
Ik heb een Canon EOS-350D als camera, en als lenzen heb ik de keuze uit volgend lijstje:
- Canon EF 50 f/1.8 II
- Canon EF 18-55 f/3.5-5.6
- Canon EF 28-200 3.5-5.6 USM
- Canon EF 75-300 f/4.0-5.6 III
- Sigma EF 28-135 f/3.8-5.6 ASP IF Macro
Een circulaire polarisatiefilter heb ik ook nog ter beschikking, alsook een Canon Speedlite 580EX (al zie ik niet in dat ik die zal gebruiken om bouwwerken te fotograferen.
Ik zou het dus enorm appreciëren als jullie me even konden helpen in de keuze van welke lens het beste is bij het grauwe weer van de laatste dagen, en vooral ook waarom je die lens zou kiezen, ik kan er alleen maar uit leren!
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp,
Stefan Vleugels (aka eSVee)
http://www.svleugels.be/fotoblog/ (nog in opbouw...)
Ik ben nog vrij nieuw in het werken met DSLR (heb vroeger altijd met een gewone digitale camera gewerkt). Een beetje hulp bij de juiste keuze zou ik dus ten zeerste appreciëren!
Ik heb een Canon EOS-350D als camera, en als lenzen heb ik de keuze uit volgend lijstje:
- Canon EF 50 f/1.8 II
- Canon EF 18-55 f/3.5-5.6
- Canon EF 28-200 3.5-5.6 USM
- Canon EF 75-300 f/4.0-5.6 III
- Sigma EF 28-135 f/3.8-5.6 ASP IF Macro
Een circulaire polarisatiefilter heb ik ook nog ter beschikking, alsook een Canon Speedlite 580EX (al zie ik niet in dat ik die zal gebruiken om bouwwerken te fotograferen.
Ik zou het dus enorm appreciëren als jullie me even konden helpen in de keuze van welke lens het beste is bij het grauwe weer van de laatste dagen, en vooral ook waarom je die lens zou kiezen, ik kan er alleen maar uit leren!
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp,
Stefan Vleugels (aka eSVee)
http://www.svleugels.be/fotoblog/ (nog in opbouw...)
Comment