Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
    ... Is er voldoende licht, dan is 1/3 van de genomen fotos scherp. Dus als je zeker wil zijn van je stuk moet je minstens 3keer klikken.

Er is geen statistisch cijfer te plakken op de scherpte-resultaten van een lens!...
    Alles hangt van de fotograaf af!...
    Er zijn er die ook met L-glas niets fatsoenlijk in beeld kunnen brengen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD

Er is geen statistisch cijfer te plakken op de scherpte-resultaten van een lens!...
      Alles hangt van de fotograaf af!...
      Er zijn er die ook met L-glas niets fatsoenlijk in beeld kunnen brengen...
      ik heb er 15.000 fotos mee getrokken, in grote lijnen is dat hetgeen mij opviel. 3 keer schieten en normaal zat er wel een goeie tussen....

ik heb nu L glas en ik krijg er geen onscherpe foto uit

Comment

Ik ben alleszinds content van mijn 70-300 apo dg en vin dat ze in sommige gevallen zelfs niet echt moet onderdoen voor mijn 50/1.8.

Maar zoals LUCD aangeeft, is goede techniek belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
          ik heb er 15.000 fotos mee getrokken, in grote lijnen is dat hetgeen mij opviel. 3 keer schieten en normaal zat er wel een goeie tussen....

ik heb nu L glas en ik krijg er geen onscherpe foto uit
          ... awel, ik geloof u!...

Maar is het wel de APO DG versie, want die is nog niet zo lang geleden op de markt gekomen?...

De niet-APO trekt idd. op niet veel, maar dat wisten we al nietwaar?

Comment

is dit dezelfde versie?

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO II Ni op=

Productcode : SI70300N

Plaats in winkelmandje

Prijs inclusief btw
            Plaats in winkelmandje € 199,00

niet dat ik straks de oude versie koop

Comment

Ik kwam toevallig net deze foto tegen, getrokken met de lens in kwestie.
              Een goed voorbeeld van wat je ermee kan doen.

Dit is toch wel scherp he.

Deze is vb ook leuk :

Comment

De niet-APO trekt idd. op niet veel, maar dat wisten we al nietwaar?
                Ook voor de niet-APO geld dat je goed de beperkingen van de lens moet weten. Voor de 139 euro die je voor die lens moet neerleggen, heb je best een leuk lensje als beginner. Ik ben met de mijne behoorlijk tevreden moet ik zeggen.

Tuurlijk de duurdere lenzen presteren zonder meer beter, je krijgt waarvoor je betaald he...

Comment

Heb verder de hele namiddag met de 70-300 nog wat liggen testen, lees: "vergeleken" met mijn Tamron 28-75 en
                  mijn Tamron 90mm Macro, beiden bekend om hun scherpte (vooral de macro)...

Dat was verwarrend, want bij sommige shots bleek de 70-300 scherper te zijn dan de 28-70 & de 90mm macro

Waarschijnlijk zullen dat dan ook softe versies zijn

Nee, wat ik hieruit kan concluderen is dat mijn bovenstaande tests weinig voorstellen & moet LucD bijtreden in deze post:
                  Met alle respect voor het goed bedoelde initiatief, maar de objectiviteit gebiedt me er op te wijzen dat conclusies trekken uit één "test" zoals bovenstaande en dit zonder enig ander vergelijkingsmateriaal of referentie, op zijn minst "voorbarig" te noemen is.
                  Blijkbaar kan je slechts een duidelijke conclusie trekken als je de lens al "intensief" gebruikt hebt...

En wees gerust, ik zal me voortaan wijselijk onthouden van zulke projectjes

Hier nog een voorbeeldje van mijn 70-300...
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=98754
                  Euh, maar dan wel met USM

Comment

@scalll,
                    Begrijp me aub. niet verkeerd. Het is zeker niet persoonlijk bedoeld! Ik heb geen kritiek op uw pogingen tot tests, maar ik wou enkel waarschuwen om niet té snel conclusies te trekken op basis van één niet écht wetenschappelijk verantwoorde "test"
                    Ik maakte me wél zorgen toen ik hier bepaalde ongenuanceerde reacties/conclusies op las...

Comment

@LucD:
                      Ik begrijp je niet verkeerd Luc & alhoewel mijn laatste post dat misschien laat uitblijken neem ik dit
                      zeker niet persoonlijk op (nu ik het teruglees kwam het idd mss wat sarcastisch over , was helemaal niet mijn bedoeling) ...

Dus integendeel, ik ben volledig akkoord met jouw stelling...
                      Na een paar vergelijkende test met de 28-75 & de 90mm macro was ik daar dus al snel
                      achtergekomen & bleek dat er niets mis is met de 70-300, integendeel...

"Scherpte" is hier een delicaat onderwerp waar men gauw zijn vingers aan kan verbranden,
                      en daarom zal ik het ook niet meer wagen om zulke testjes hier te posten omdat ze een totaal verkeerd beeld kunnen geven ...

Groeten, Pascal
                      Last edited by scalll; 7 februari 2006, 08:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                        Deze foto is 0.5mp en komt uit een toestel dat 6mp produceert. Bij zulke verkleiningen krijg je zelfs een niet-scherpe foto scherp!
                        Maar daarom veroordeel ik deze lens niet hé, voor z'n prijs geeft die volgens mij zéér mooie plaatjes...

Comment

Ik ben heel tevreden over die lens,maar vind de resultaten van de lens van Scall wel triestig,ik zou even terug naar de winkel gaan en daar laten nazien.
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

Comment

Heb de thread hier een beetje gevolgd. Ben zelf ook vanplan deze lens aan te schaffen maar kreeg een beetje schrik toen ik deze thread begon te volgen, omdat ik voor de rest toch nergens echt negatieve reacties op de lens was tegen gekomen.

Is het dan ok om toch maar te besluiten dat het een redelijk goede lens is voor het aantal €'s die je der aan geeft?

en niet bv dit :
                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                            Als dit het beste is wat er uit die lens te krijgen is, is er maar één conclusie : waardeloos.
                            (deed mij het meeste schrik krijgen )
                            Groetjes van mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soundx
                              Heb de thread hier een beetje gevolgd. Ben zelf ook vanplan deze lens aan te schaffen maar kreeg een beetje schrik toen ik deze thread begon te volgen, omdat ik voor de rest toch nergens echt negatieve reacties op de lens was tegen gekomen.

Is het dan ok om toch maar te besluiten dat het een redelijk goede lens is voor het aantal €'s die je der aan geeft?

en niet bv dit : (deed mij het meeste schrik krijgen )
                              Om u wat gerust te stellen ,heb snel even een fotoke gemaakt op 300 mm met weinig licht;
                              [/IMG]
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

Comment

@ DeSw@: Heb je ook een voorbeeldfoto genomen op 300mm zonder macrofunctie aan?

Ik denk dat iedere lens wel goed is, zolang je je fototoestel maar leert gebruiken!

Thx in advance!
                                Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

Comment

Working...
                                X