Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 75-300 schuifzoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 75-300 schuifzoom

Bij mijn vorige Minolta heb ik nog een 75-300 mm Sigma DL zoom gekocht. Deze is nu bijna 15 jaar oud (onbeschadigd).
    In hoeverre zijn de nieuwere zooms in dit bereik beter? Deze is nog een schuif uitvoering, waardoor hij minder precies is in het zoomen. Ook is hij ongetwijfeld zwaarder dan de modernere.
    Maar is het de moeite waard deze tevervangen? Of zou vervanging alleen meer handzaamheid (lager gewicht, draai- in plaats van schuifzoom) opleveren?
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Re: sigma 75-300 schuifzoom

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
    Bij mijn vorige Minolta heb ik nog een 75-300 mm Sigma DL zoom gekocht. Deze is nu bijna 15 jaar oud (onbeschadigd).
    In hoeverre zijn de nieuwere zooms in dit bereik beter? Deze is nog een schuif uitvoering, waardoor hij minder precies is in het zoomen. Ook is hij ongetwijfeld zwaarder dan de modernere.
    Maar is het de moeite waard deze tevervangen? Of zou vervanging alleen meer handzaamheid (lager gewicht, draai- in plaats van schuifzoom) opleveren?
    Objectieven uit dezelfde prijsklasse blijven dezelfde kwaliteit leveren. Ik denk niet dat je vandaag meer waar krijgt voor je geld. Je krijgt vandaag echter wel meer waar voor je geld als je via internet koopt.

Of het de moeite is om ze te vervangen kan alleen jij beslissen, ben je niet tevreden, vervang ze dan. Anders niet, waarom zou je?

Mvg

Comment

Working...
    X