Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

Oorspronkelijk geplaatst door morti
    is dit dezelfde versie?

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO II Ni op=
    Dat is volgens mij een oude/andere versie
    Deze heb ik en die is schitterend voor z'n geld :
    APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO

http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=32

G
    Geyst

Comment

@Tony Smet, de foto's die ik toonde zijn geen crops gewoon verkleind om in een forum te kunnen tonen. Ze zijn stuk voor stuk niet of minimaal verkleind.

wat heb ik aan opgeblazen details om aan te tonen dat de ene lens beter is als de andere als die betere zo duur is dat ik bang ben van een beetje regen of loeizwaar is. Ik zit met dat ding in het bos en werk ermee, dat telt voor mij en de rest is "mooi in theorie" (wat mij betreft tenminste)

Ieder zijn ding dus!

G
      Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst
        @Tony Smet, de foto's die ik toonde zijn geen crops gewoon verkleind om in een forum te kunnen tonen. Ze zijn stuk voor stuk niet of minimaal verkleind.
        "Image statistics: 790x541x24 Jpeg JFIF 1.0 ( 59,09 kb )"
        Dit is omgerekend 0.4 megapixels, en dat noem je minimaal verkleind?

wat heb ik aan opgeblazen details om aan te tonen dat de ene lens beter is als de andere als die betere zo duur is dat ik bang ben van een beetje regen of loeizwaar is. Ik zit met dat ding in het bos en werk ermee, dat telt voor mij en de rest is "mooi in theorie" (wat mij betreft tenminste)
        Ik breek deze lens zeker niet af hé, vind het zelfs ongelofelijk dat ze die aan zo'n prijs kunnen afleveren, maar het prijsverschil zit 'm niet enkel in de scherpte, maar ook o.a. lichtgevoeligheid, geen uitschuivende delen waardoor ze minder gevoelig zijn voor stof enz...
        Werken met 5.6 of 2.8 kan echt wel een groot verschil zijn onder sommige omstandigheden, en helaas heeft dat z'n prijs!

Comment

Foutje van mij Toni ik bedoelde minimaal bewerkt als je wil stuur ik je het origineel !

G
          Geyst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michael D.
            Als je fotos wilt zien getrokken met de Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II neem dan hier is een kijkje http://www.pbase.com/cameras/sigma/7...macro_super_ii
            Ik heb het gevoel dat sommige zijn geschoten met de non APO versie , de ene is op 200mm + heel soft en de andere weer super scherm en niet soft

Comment

Foutje van mij Toni ik bedoelde minimaal bewerkt als je wil stuur ik je het origineel !
              Hartelijk dank voor het aanbod, maar hoeft niet, er zijn hier al full size voorbeelden de revu gepasseerd

Ik heb het gevoel dat sommige zijn geschoten met de non APO versie , de ene is op 200mm + heel soft en de andere weer super scherm en niet soft!
              Dat is meer het Sigma effekt denk ik, blijkbaar zit er soms veel verschil op 2 'identieke' lenzen ... dat lees ik toch vaak!?

Comment

Ja dit heb ik ook gelezen , het schijnt wel dat de APO versie , de softheid is aangepakt op 200mm+ , en bij sommige lijkt dit het geval , dus waarschijnlijk zijn er ook veel voorbeelden van de DG lens met de gouden rand.
                Ik hoop in elk geval dat ik wel een goeie versie krijg

Comment

Working...
                X