Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

licht grijs vlekje ??350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• licht grijs vlekje ??350d

Hallo, ik heb ongeveer rechts boven het middelste AF punt in de zoeker een licht grijs vlekje zitten.
    Ik zie hem alleen als ik naar een heldere hemel kijk (in de zoeker)
    op foto,s kan ik hem niet terug vinden,is dit nou dat befaamde stofje op de censor? spiegel?
    Zo ja dan hoor je hem toch ook op de foto te zien?.
    De lens aan de voorzijde heb ik schoongemaakt?(die is schoon)
    WAT IS DIT (camera 2 weken in bezit met kitlens)

Re: licht grijs vlekje ??350d

Stofjes op je sensor zie je op de foto terug.
    http://www.fotohans.eu

Comment

Een topic in fotodiscussie zonder foto, is niet heel logisch.
      Daarom een verplaatsing naar Algemeen.

Comment

dus dit stofje zit op de spiegel,is dat normaal na 2 weken en ik heb nog niet 1x lenzen verwisseld.

Comment

Stofje op de spiegel of op de (hoe heet dat ding weer boven de spiegel in plastiek).
          Geen nood, helemaal niet erg, en als het je stoort met een klein blaaspeertje eruit blazen (met niks anders !)
          Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Dit ziet er mij niet abnormaal uit. Ik had exact hetzelfde voor met mijn EOS 350D.Ik heb al meerdere gelijkaardige verhalen gehoord (en ook met andere types fototoestellen). Na een tweetal weken zat er al een stofje op mijn matglas en het is er op geen enkele manier af te krijgen. Zolang het niet op je foto zichtbaar is (wat zeker niet het geval is als het stofje op het matglas of de spiegel zit) zou ik hiervan niet wakker liggen. (wie weet werdwijnt het ooit wel van zichzelf )
            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Op de foto,s kan ik het niet terug vinden ik heb in de lucht gefotografeerd met hoog f getal (kleine opening) uiteraard wel een markerings punt genomen anders vind je hem volgens mij helemaal niet meer.
              ik heb op zwart en wit gefotografeerd maar ik zie niks ook niet met inzoomen.
              Ik ben trouwens benieuwd hoe het eruit ziet op de foto als er wel stof op de censor zit.
              iemand een linkje toevallig

Comment

Ton H.

Comment

http://i.pbase.com/g3/94/627294/2/54...d__MG_1014.jpg

ik heb net hetzelfde !! ook met mijn eos 350 D en ook na amper 2 weken,
                  met deze foto als resultaat...
                  het is wel een beetje normaal dat je die vlekjes niet altijd ziet, ik heb hem eerst laten reinigen en nadien getest, van de 20 foto's was er op 19 niets te merken, op 1 juist wel, zag je er nog een paar, heel duidelijk
                  heb hem nu binnengedaan voor een grotere reiniging, .. zal nadien volledig weg zijn beloofden ze mij ...

greetz
                  Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

Comment

op de foto,s zie ik het niet,ik heb ook op eenwitte achtergrond met f 22 gefotografeerd en er was niks te zien ook niet na inzoomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sempike
                      http://i.pbase.com/g3/94/627294/2/54...d__MG_1014.jpg

ik heb net hetzelfde !! ook met mijn eos 350 D en ook na amper 2 weken,
                      met deze foto als resultaat...
                      het is wel een beetje normaal dat je die vlekjes niet altijd ziet, ik heb hem eerst laten reinigen en nadien getest, van de 20 foto's was er op 19 niets te merken, op 1 juist wel, zag je er nog een paar, heel duidelijk
                      heb hem nu binnengedaan voor een grotere reiniging, .. zal nadien volledig weg zijn beloofden ze mij ...

greetz
                      dat is toch gewoon stof op de sensor?
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

FZ50

Comment

de foto's van Sempike betreft vuil op de sensor. Deze stofjes zie je niet bij het kijken in de zoeker... maar helaas zijn deze stofjes nu juist wel vervelend want die zijn zichtbaar op de foto. Stofjes die je in de zoeker ziet (en dus op het matglas of op de spiegel zitten) zijn echter nooit zichtbaar of de foto.

Comment

Het probleem van Cyberson is stofje op het MATGLAS
                          Het probleem van Sempike is stofje(s) op de SPIEGEL

Stof op het matglas verwijderen ? Moeilijk, zeer moeilijk zonder demontage.
                          Stof op sensor verwijderen ? Makkelijk (gebruik de search-fctie)

@ your service
                          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

thanks

weeral wa bijgeleerd
                            Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

Comment

Het valt natuurlijk te zien aan welke kant van het matglas het stofje zit. In mijn geval zit het aan de bovenkant (tussen het matglas en de prisma dus). Als het stofje echter aan de andere kant zit, dan kan je dit met een blaaspeertje misschien wel wegblazen (eventueel het matglas voorzichtig met een 'visible dust brush' afborstelen zou ook moeten lukken)

Tenzij ik iets niet goed gelezen heb, moet het probleem van Sempike een stofje op de sensor zijn, en niet op de spiegel, hoe zou hij er anders last van kunnen hebben op de foto? (de spiegel klapt toch naar boven bij het nemen van de foto?)

Comment

Working...
                              X