Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beetje raad bij aankoop 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beetje raad bij aankoop 350D

hallo, ik ben nieuw hier en start dus maar direct met een vraag!

ben van plan int kort een canon 350d te kopen, maar dacht ipv kitlens (waar ik toch af en toe over hoor klagen op verschillende forums) een body + lens te kopen.

Ik ben als hobbyist vooral bezig met het kweken van insecten en vooral foto's van deze beestjes zouden zeker mogelijk moeten zijn, belichting is daarbij niet altijd zo geweldig en ik moet vrij dicht bij de diertjes komen (tot op enkele centimeters)
    momenteel doe ik dit met een nikon coolpix 3100 maar het grote probleem bij deze compacte camera is dat ik niet handmatig kan scherpstellen of kan kiezen waarop ik scherpstel.

daarnaast zou ik ook graag buitenopnames willen maken (natuur, de kids ...)
    (wat een macro lens uitsluit)

nu de vragen:
    opteer ik voor een zoomlens of voor eentje zonder zoom?
    (mijn voorkeur gaat uit naar zoom)
    welke zoomlens beantwoord het best aan mijn verwachtingen en hoeveel kost deze ongeveer?
    (geschikt voor de macrostand van de camera + geschikt voor buitenopnames)

tot slot nog een fotootje dat ik vorige week nog heb geschoten met de coolpix

deze foto is binnen aan een raam genomen zonder flits
    [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Re: beetje raad bij aankoop 350D

nou voor mij hoef je geen andere camera te kopen hoor, vind dit heel goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bedankt, maar ga toch de overstap maken hoor (had vroeger al een pentax en de liefde is nooit echt over gegaan voor spiegelreflex dus....)

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

macrofoto = macrolens