Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

licht grijs vlekje ??350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: licht grijs vlekje ??350d

Als het stofje niet tussen het matglas en het prisma zit, kan je gewoon met een spuitbus met gecompresseerde lucht (om bv toetsenbord te kuisen) heel zachtjes en van op een beetje afstand is blazen.

Zachtjes opdat je je CCD niet zou beschadigen, ik had het ook voor en zo is het mij gelukt om die stofjes te verwijderen.

Toch, maak je niet te veel zorgen moest dit terugkomen, wat waarschijnlijk ook zal gebeuren, dit is normaal op zich en zeker normaal als je lenzen begint te wisselen: telkemale je de body openmaakt (de lens verwijdert) wordt de binnenkant blootgesteld aan lucht en dus ook stof.
    * Nikon D50 * Nikkor AF D 50mm f/1.8 * Sigma 18 - 125 mm DC * Sigma 70 - 300 APO DG *
    See something you like? take a shot!

Comment

De 350D is gewoon één en al stofbak . Heb daar ook zulke ervaringen mee, stof op spiegel en stof op sensor na 2 dagen . De 350D ingeruild tegen een 20D en nu zelden stofjes op sensor.
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
        De 350D is gewoon één en al stofbak . Heb daar ook zulke ervaringen mee, stof op spiegel en stof op sensor na 2 dagen . De 350D ingeruild tegen een 20D en nu zelden stofjes op sensor.
        Dat moet je nu eens uitleggen... Dat er verschillen zijn tussen de 350D en de 20D, akkoord, maar wat hebben die met stof te maken?
        Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
          Niet voledig akkoord hiermee Ik heb een paar maanden een 20D gehad, maar verkocht wegens onscherp.... Ik heb in die +/-3 mnd. twee maal moeten blazen met een peertje wegens stof op de sensor. Met de 350D niets meer, en dit sinds 4mnd.

Geluk met de 350D ? Bad luck met de 20D ? Of gewoon toeval dat er nèt een stofje voorbijzweefde bij het wisselen van de lens bij mij 20D ???

Volgens mij het laatste
          Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Working...
          X