Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze - DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Moeilijke keuze - DSLR

Uit de handleiding:

aantal opnamen op een 512MB compactflash card (bijvoorkeur type II vanwege lees;schrijfsnelheid)

..................L:3008x2000........M:2256x1496.. .....S:1504x1000
    RAW...................53.....................-..........................-
    extrafine..............82.....................145. ....................314
    fine....................163...................282. ...................584
    standaard............277...................470.... ................926

het vertikale rijtje staat voor de compressie RAW=niets etc
    het horizontale rijtje voor de gekozen grootte in pixels

ruwweg: RAW voor het serieuze werk en nabewerking met bijv. photoshop
    en rechtsonder voor de vakantiekiekjes

bij 1 G kaarten alles met 2 vermenigvuldigen
    Last edited by TeleCaster; 9 januari 2006, 11:04. Reden: spaties vervangen door puntjes ivm tabel leesbaarheid
    het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
    Telecaster weblog
    km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

• Test-Aankoop???

Hallo!

Ik ben nieuw hier en sta voor hetzelfde aankoopprobleem : de Canon 350, Nikon D-50 of Minolta 5D.

Iemand vertelde me dat Test-Aankoop vorige maand de Canon 350 als beste catalogeerde.

Kan iemand me hierover meer vertellen? Welke beoordelingen voor welke prestaties gaf TA precies voor elk toestel?

Wat denken de "anciens" hier over de beoordelingen die TA heeft gegeven?

Comment

Ik zou de D50 body kopen met de Canon 350d sensor en de AS van de KM 5D en de wave filter van de Olympus...

Canon 350d staat bijna overal als beste van de instapreeksen... alhoewel ik minder voor de Canon ben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
          werk niet goed gedaan Marc, de 20D kan ook met penlites gebruikt worden (in de grip althans)
          De 20D kan inderdaad ook met penlites gebruikt worden als je geld teveel hebt voor een grip, net als de D7D van KM en de D200 van Nikon, maar ik dacht dat deze geen Lithium penlites kon gebruiken...

Trouwens die grip van de 20D is vreselijk duur voor zo'n slecht concept...
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

waarom zou iemand een grip kopen voor een 20D of Nikon D200?

Die zijn toch al groot genoeg?
            Of is dat om die portrait knop?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter bent met gewoon 2 batterijen apart te gebruiken dan 2 ineens in de grip te gebruiken.

Comment

• Re: Test-Aankoop???

Oorspronkelijk geplaatst door romuald
              Hallo!

Ik ben nieuw hier en sta voor hetzelfde aankoopprobleem : de Canon 350, Nikon D-50 of Minolta 5D.

Iemand vertelde me dat Test-Aankoop vorige maand de Canon 350 als beste catalogeerde.

Kan iemand me hierover meer vertellen? Welke beoordelingen voor welke prestaties gaf TA precies voor elk toestel?

Wat denken de "anciens" hier over de beoordelingen die TA heeft gegeven?
              Ik denk dat ik hier geen open deuren intrap als ik stel dat Test Aankoop zich beter zou houden aan het testen van waspoeders

Om het in de woorden van Kev samen te vatten:

C$n$n en N*k*n zijn voor mensen die van niet beter weten: merken die meer om hun marketing geven dan om hun producten
              Konica Minolta is back van nooit weggeweest: vooral AS is een pro
              Olympus heeft zijn ingebouwde 'antistofvibratordingens' voor als ge daar wakker van ligt
              Pentax kies je in de eerste plaats vanwege de ergonomie; heeft goede toestellen zonder zwakheden (als enige!)

Bedenk dat je met geen enkel toestel echt fout zit en bedenk dat gebruikerservaringen soms meer zeggen dan het gepixelpeep (wat de meeste reviews) zijn verworden:
              Op de gebruikersreviews op dpreview.com scoren de bedie Pentaxen de hoogste ogen wat betreft tevredenheid , met KM als hoede tweede. Dat zegt mij meer dan de meeste tests die je her en der verspreid zien (om te beginnen op dpreview zelf.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
                waarom zou iemand een grip kopen voor een 20D of Nikon D200?
                tja, waarom koopt iemand een Hummer als hij daar zich toch mee vastrijdt in het verkeer? Enig antwoord: vanwege het 'de mijne is groter dan die van jou' gevoel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                  tja, waarom koopt iemand een Hummer als hij daar zich toch mee vastrijdt in het verkeer? Enig antwoord: vanwege het 'de mijne is groter dan die van jou' gevoel...
                  ik vond het grootste nadeel de grootte van de D200...
                  met nog een grip is die echt heel groot...

Comment

Neen, ik heb mijn grip op de 5D gekocht omdat ik de 5D met grip goedkoper kon kopen dan zonder grip...
                    Ik was van plan die grip onmiddellijk te verkopen, maar als je veel en langdurig verticaal fotografeert is die grip echt wel handig (zoniet krijg ik last van mijn pols)
                    Ik ga die grip dus houden - maar hij zal niet altijd op de body zitten, daarvoor is dat ding gewoon te zwaar.

sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Olympus heeft zijn ingebouwde 'antistofvibratordingens'

Pentax kies je in de eerste plaats vanwege de ergonomie; heeft goede toestellen zonder zwakheden (als enige!)

Op de gebruikersreviews op dpreview.com scoren de bedie Pentaxen de hoogste ogen wat betreft tevredenheid
                      Kan je iets meer vertellen over die "antistoftoestanden"? Ik heb mijn huidige analoge Minolta Dynax al twee keer moeten laten "kuisen" (telkens à rato van 200€...) na pannes in de woestijn e.d. ...

Over welke twee Pentaxen heb je het hier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romuald
                        Kan je iets meer vertellen over die "antistoftoestanden"? Ik heb mijn huidige analoge Minolta Dynax al twee keer moeten laten "kuisen" (telkens à rato van 200€...) na pannes in de woestijn e.d. ...

Over welke twee Pentaxen heb je het hier?
                        Die antistoftoestanden is niet anders dan een systeem dat door ultrasoon geluid het stof van de sensor 'schudt'. Moet je de sensor niet zo regelmatig (laten) reinigen. Pannes worden daarmee niet voorkomen...

De twee Pentaxen die op dpreview de hoogste ogen gooien in gebruikstevredenheid zijn de ist Dl (4.84) en ist Ds (4.79)...

Comment

hier enkel testfotos van de olympus SP550
                          ik vind de foto,s fantasties, hij mag gerust naast een DSLR staan, of heb ik dat verkeerd.
                          Last edited by koen1950; 24 juni 2007, 13:57.

Comment

Working...
                          X