Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze - DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moeilijke keuze - DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
    In elk geval proficiat dat je weeral een voordeel voor Canon aanhaalt.Ik twijfelde er niet aan hoor dat je wel iets zou kunnen vinden.Knap! Je hebt me (weer) liggen

En heb je het al eens geprobeerd,dat Nikonglas op je Kanon?Zou weleens een nieuwe wereld zijn die opengaat...
    Nee ik heb echt geen nood aan oude lenzen mijn moderne zijn goed genoeg en ik hou wel van AF. Maar je kan er verschillende vergelijkingen van vinden op het net van mensen die dat al wel gedaan hebben. En de werled die gaat daar niet open met nikon lenzen maar vooral met ZEISS en Leica lenzen.

En het komt er niet op aan van iemand liggen te hebben. Het is gewoon dat als je echt die oude lenzen wilt gebruiken je dat eigenlijk evengoed kan op een Canon. En ik vind het echt geen voordeel maar jij leek vooral geinteresseerd te zijn in het gebruik van die oude lenzen gezien dat "gigantisch". Het voordeel is er dus voor jou niet voor mij.
    Last edited by Kevlar; 3 januari 2006, 13:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71
      Voor bepaalde mensen is dit wel een voordeel. Momenteel heb ik een D70, en inderdaad mijn mf lenzen (of lens die ik wil gebruiken) gaan niet (de lichtmeter).
      Maar omdat de lens die ik wil gebruiken duur is, is het voor mij goedkoper om een D200 te kopen, in plaats van een nieuwe lens.
      De lens die ik opnieuw wil gebruiken is de nikon 300/2.8 met verdubbelaar TC-301.

Nick.
      Vooral kopen die D200 ziet er een dijk van een toestel uit. Dat ga je jezelf niet beklagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71
        ... omdat de lens die ik wil gebruiken duur is, is het voor mij goedkoper om een D200 te kopen, in plaats van een nieuwe lens.
        Ik had het in m'n reply daarnet ook wel over de D200 (al gaan die MF-lenzen natuurlijk ook allemaal op de D1 en D2-reeks).De Kev had dat weer niet door natuurlijk (of wel ?Dat is een beetje kwaad opzet dan... )
        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Vooral kopen die D200 ziet er een dijk van een toestel uit. Dat ga je jezelf niet beklagen.
          Dat ga ik afprinten,inkaderen en boven m'n bed hangen .Die van ons gaat me zot verklaren maar ik doe het
          Danny's Photosite

Comment

Dat ga ik afprinten,inkaderen en boven m'n bed hangen .Die van ons gaat me zot verklaren maar ik doe het
            Allee je kan dat nochtans van mij terugvinden van heel veel camera's. Ik zeg namelijk meestal een dijk van een toestel. Dus als je er nog andere wilt boven je bed hangen zoek maar je kan er zeker nog van Nikon, Minolta, Olympus enz vinden.

Comment

Ik had het in m'n reply daarnet ook wel over de D200 (al gaan die MF-lenzen natuurlijk ook allemaal op de D1 en D2-reeks).De Kev had dat weer niet door natuurlijk (of wel ?Dat is een beetje kwaad opzet dan... )
              Ik zie niet waar dat enig verschil maakt ivm mijn reply. Is dat dan ook kwaad opzet?

Comment

Wow! Gisteravond, toen ik uitlogde was nog geen reactie te bespeuren (en dacht ik dat het topic eenstille dood ging sterven), en vandaag zijn we weeral twee pagina's verder aan reactie's...

@Nick71 en RR: jullie hebben wat betreft compatibiliteit gelijk en ongelijk...
                Gelijk omdat je inderdaad de oude Nikkors (meestal! zie verder!) op een D200 of D2X verder kunt gebruiken zonder functionaliteitsverlies.
                Aan de andere kant:
                - sommige Nikkors zijn totaal incompatibel want kunnen de electronische contacten van de body beschadigen (het is een hele waslijst aan objectieven - terug te vinden op de website.)
                - als je uit de analoge wereld komt en je hebt nog een paar flitsers zijn die rijp voor de vuilbak, want kunnen ofwel helemaal niet ofwel maar half worden gebruikt.
                - als je een D70 of D100 of D50 hebt, dan ben je vet met die compatibiliteit
                Als compatibiliteit een argument is, dan moet je bij Pentax gaan: daar is iedere lens en/of flash die ooit gemaakt is door Pentax bruikbaar op de ist-series zonder functionaliteitsproblemen...

@Fotofiel: mi. zijn de enige digitale camera's die bruikbaar zijn in zo'n fijne weertjes als waar jij naar toegaat de Fuji S2/S3 pro en de ist series. Het zijn namelijk de enige camera's die te ebruiken zijn met Lithium penlites. De autonomie is verbluffend: 1500 opnamen op 1 set. Heb je een grip dan kom je uit op 3000 opnamen. Lithiums zijn ook gekend als zowat de enige batterijen die niet de pijp aan maarten geven bij koud weer. Dan is het simpel: je houdt 1 set warm in de vest en als de set die je gebruikt onderkoeld is geraakt dan wissel je gewoon... Volgens mij geraak je daar een heel eind mee; ik herinner mij iemand op het dpreview-forum die een hike deed naar een of andere >5000m berg en die dat zo deed, zonder problemen. Volgens mij moet dat ongeveer hetzelfde zijn bij de Fuji's (maar daar heb ik geen weet van)...

@Kevlar:
                we kunnen mss eens iets afspreken. Zou graag de test doen. Weet niet of ik de eerste weken tijd vind om naar Leuven te gaan, maar het lijkt me wel leuk... PM jij ff?
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Allee je kan dat nochtans van mij terugvinden van heel veel camera's. Ik zeg namelijk meestal een dijk van een toestel. Dus als je er nog andere wilt boven je bed hangen zoek maar je kan er zeker nog van Nikon, Minolta, Olympus enz vinden.
                  Gene bij Pentax, Kev?
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Gene bij Pentax, Kev?
                    Ik zou het echt niet meer weten maar ik vrees van niet LOL. Maar ik wil wel nu al zeggen dat de pentaxen een dijk van een ZOEKER hebben. Maar de D7 zijn zoeker is nog dijkeriger....

PS: PM sent.
                    Last edited by Kevlar; 3 januari 2006, 14:14.

Comment

• Re: Moeilijke keuze - DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto

@Fotofiel: mi. zijn de enige digitale camera's die bruikbaar zijn in zo'n fijne weertjes als waar jij naar toegaat de Fuji S2/S3 pro en de ist series. Het zijn namelijk de enige camera's die te ebruiken zijn met Lithium penlites.
                      werk niet goed gedaan Marc, de 20D kan ook met penlites gebruikt worden (in de grip althans)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                        werk niet goed gedaan Marc, de 20D kan ook met penlites gebruikt worden (in de grip althans)
                        Ik heb het nooit gedaan maar wat ik ervan gehoord heb is dat wel geen aanrader vermits de batterijen erg snel leeg zouden zijn. Ik weet wel niet of dat waar is.

Comment

DX lenzen zijn goed en zouden goedkoper en kleiner moeten zijn alleen ook hier bestaan equivalenten bij Canon (das dus niet echt een verschil) alhoewel de toplenzen van canon tot noch toe nooit EF-s zijn. Dat is bij Nikon soms wel het geval. Maar goedkoper of lichter dan hun FF tegenhangers zijn ze momenteel niet dat is dan geen voordeel tot dit het geval is. Theoretisch zou het alvast moeten kunnen.
                          Wel, geef mij dan eens de alternatieven van Canon voor de
                          - 8 mm Fish-eye
                          - AFS 17-55 f1/2.8 DX
                          - 18-200 mm VR
                          Die zijn er gewoon niet

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                            En ook de KM 7D kan penlites gebruiken in zijn Grip (houdertje voor 6 penlites bijgeleverd)

En als Canon en Nikon vechten voor een been... loopt Minolta er mee heen
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Wel, geef mij dan eens de alternatieven van Canon voor de
                              - 8 mm Fish-eye
                              - AFS 17-55 f1/2.8 DX
                              - 18-200 mm VR
                              Die zijn er gewoon niet

sugar
                              Ik snap het verband met mijn antwoord op deze vraag niet? Ik spreek hier toch nergens over het feit dat de ene meer of minder DX lenzen heeft? Ik weerleg gewoon dat DX of EF-s maakt niet uit. goedkoper en kleiner of lichter dan niet DX lenzen zijn.

Ik snap je vraag dus helemaal niet. En dat er systeem verschillen zijn is maar normaal denk ik!

Comment

alvast bedankt voor iedereen die hier zijn zegje heeft gedaan. Toch een aantal discussies gelezen. Kan er maar uit leren zegt.
                                Nu zou mijn keuze toch naar Konica Minolta D5 gaan. Voor AS en het hergebruiken van mijn "oude" lenzen. Maar nu is mijn vraag: wat voor kaartjes horen daar bij? En van welke grootte (Mb) zou ik het beste nemen? En hoeveel foto's geraken er dan op zo een kaartje?

Cor

Comment

Working...
                                X