Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera < 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

Als je je foto's straks niet wilt bewerken, dan kun je inderdaad beter de sony nemen. Vind je bewerken wel leuk en wil je veeel meer mogelijkheden zoals, macro,tele,korte dof etc. dan kies je een DSLR.
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Hoe meer je leest en hoort, hoe lastiger het wordt.
      Belangrijk is dat je eerst een lijstje opmaakt van wat je eigenlijk zelf wenst van je camera (zoom, aantal MP's, ...). Kan je en ben je van plan om veel tijd in fotografie te steken (hobby), of ben je gewoon van plan een degelijke camera te kopen die heel degelijke foto's kan maken.
      Daarna kan je de toevloed aan informatie beter gaan beoordelen en moet je uiteindelijk zelf de keuze maken.
      Ikzelf heb 14 maand geleden een Panasonic Lumix DMC-FZ20 aangeschaft. Gedurende 4 maand las ik bijna dagelijks alles wat ik kon vinden aan informatie over fotografie. Heel lang twijfelde ik tussen een prosumer model en een DSLR. Ikzelf had ook niet echt veel kennis van fotografie, maar fotografeer wel heel graag. En ik geef liever wat meer geld uit om zeker te zijn dat ik iets degelijks in handen heb.
      Na 14 maand kan ik zeggen dat ik super tevreden ben met de FZ20 (trouwens bij top-foto gekocht met NL handleiding). De foto's zijn mooi en de 12x optische zoom is fantastisch. Familie en vrienden zijn in ieder geval verbaasd van de prestaties van dit toestel.
      Als je echt heel veel tijd met fotografie wenst bezig te zijn en er je hobby van wil maken, zou ik een DSLR aanraden. In het andere geval zou ik niet twijfelen: de FZ20 is top.
      PS Ik ken trouwens doorwinterde DSLR gebruikers die er een FZ20 hebben bijgekocht omwille van de kwaliteit en het gebruiksgemak voor de dagelijkse familie- en vakantiefoto's.
      Binnen enkele jaren koop ik misschien een DSLR.

Kenneth
      Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

Comment

De topic begon bovenaan leuk: een prosumer of met een budget van 1000 euro een dslr uitrusting bij elkaar schrapen.
        Aan het laatste kun je heel wat hobby beleven!
        Rond de 500 euro koop volop body's d70 en d50 die nog in de garantie zijn.
        De 18-70 lens geeft je heel wat mogelijkheden rond de 200 euro. Heb behoefte een meet groothoek dan loopt dat behoorlijk in de papieren (maar dat heb je op een point and shoot ook niet). Het kan natuurlijk wel. Voor 120-150 koop je al een 16mm Zenitar, een 70-300 koop je voor 80 euro en die G lens is echt niet zo slecht, zeker niet tussen de 70 en de 200mm.
        Voor wie aparte dingen wil doen en bereid is om alles met de hand in te stellen kun je met weinig geld een een dslr bijna alles!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Zoals reeds paar keer vermeld, hoe meer je leest op dit forum, hoe meer je de websites bekijkt van de producten. Hoe minder je weet, wat je zou aankopen.

Ik ben dus ook op zoek naar een beter model, ik gebruik de Canon A80. Ben daar lang tevreden van geweest, ik kon er mooie foto's mee trekken. Maar in bepaalde omstandigheden, kwam deze duidelijk tekort. Ik trek vaak foto's van dansoptreden (weinig licht), snelle bewegingen. Flitsen zorgde hierbij voor fletse beelden. Ook de vertraging die erop zitten bij het focussen enz..

Lang voorstander geweest van EOS 350d, maar door kennismaking met D50 en D70 zie ik het bos niet meer door de bomen. M'n budget is 1000eur, voor de body incl kitlens. De accesoires komen er dan wel nog bij..

Wat kost een lens die ik kan gebruiken voor mooie beelden te bekomen in donkere situaties?

grtz
          Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro

Wat kost een lens die ik kan gebruiken voor mooie beelden te bekomen in donkere situaties?

grtz
            D70 = 500€

Lichtsterke lens naargelang het bereik dat je wil hebben :
            Sigma 18-50 f/2.8 : ronde 450€
            Tamron 28-75 f/2.8 : 390€
            Sigma 70-200 f/2.8 : 850e

mvg,

Francis
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Wat bedoel je met D70 = 500?

Maximumbudget voor lenzen achteraf is 400-500. Liever ééntje meer met meer mogelijkheden qua bereik, dan één of twee lenzen van 800eur..

Ben tenslotte nog student

grtz
              Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
                Wat bedoel je met D70 = 500?

Maximumbudget voor lenzen achteraf is 400-500. Liever ééntje meer met meer mogelijkheden qua bereik, dan één of twee lenzen van 800eur..

Ben tenslotte nog student

grtz
                Stilldro, ik bedoel dat je nu op het ogenblik een D70 in occasie kan kopen voor €500
                Lichtsterke lens met bereik is duur, je moet een compromis maken, weing aan te doen, goedkopere lenzen met groot bereik zijn minder lichtsterk en voldoen misschien niet je eisen. Wij willen allemaal een betaalbare 18-200 lens met f/2.8 en VR zonder enige vervorming op de extreme bereiken Maar helaas bestaat die niet en moest die bestaan ga je er een klein fortuin voor betalen.
                Ik zou in jouw geval gaan voor de Tamron 28-75 f/2.8 mits je een goed exemplaar hebt zoals hier beweerd wordt op hetforum. Trebs en ik hebben beide één die meekan met de echte toplenzen.
                Het feit dat je nog student bent vind ik eerder een voordeel dan een nadeel, ik zou maar graag genoeg in je plaats zijn Maar helaas hebben de jaren al wat vat op me
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben de gelukkige eigenaar van een Nikon D50 geworden.

Nu beginnen te leren

Thx voor het advies allemaal
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Tamron 28-75 f/2.8. Prijs valt mee. Zoombereik is niet zo erg belangrijk bij de lichtsterke lens. Bij dansoptredens kan ik normaal tot tegen het podium komen.

Ik wacht nog af met de beslissing tot na m'n examens, nog meer dan twee weken wachten

grtz
                    Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
                      In plaats van de FZ5 of FZ20 zou ik eerder gaan voor de FZ30!
                      Veel voordelen en maar een beetje duurder en nog steeds een stuk onder je 1000 €.

En in tegenstelling tot enkele collega's hier denk ik dat je beter eerst een prosumer (FZ30, H1 of R1 ...) aanschaft en zo je eerste stappen in de fotografie zet (zoals je zelf aangeeft)
                      Hier kan je met een beperkt budget al een heel goede kennismaking doen met de fotografie en dan later, als je tegen de beperkingen aanloopt en je echt 'meer' wil, kan je nog steeds overschakelen naar een DSLR.
                      Ikzelf ben overgestapt van een analoge reflex naar een prosumer (FZ30)
                      Ik ben momenteel zelf ook serieus aan het twijfelen wat aan te kopen. Die FZ30 sprak mij zeer erg aan, maar hoe zit het nu met dat zogezegde "enorme" nadeel van de ruis (volgens dpreview zelfs vanaf ISO 80!: http://www.dpreview.com/reviews/pana...z30/page17.asp ). Of valt dit nadeel weg als men de foto's als RAW op de pc bewerkt met Adobe? Of begrijp ik dat verkeerd?

Pascal.
                      Canon 30D
                      http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

Comment

Hier foto's gemaakt met de Sony R1 de drie voorbije weken, de foto's zijn niet nabewerkt alleen in een kleiner formaat gezet,een heel deel van de foto's zijn wel gemaakt met een polarisatiefilter, het toestel kost 880 euro bij Sonycenter Kortrijk.

Comment

hele knappe foto's tussen...

Blijkbaar geen slecht toestel die Sony!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
                            Hallo,

Heb het hier een beetje gelezen, heb ook net een D50 gekocht. Ik ben bij konijnenberg geweest. Door de argumenten daar en op deze site, heb ik toch gekozen voor de d50 ipv de d70s. Ik weet niet waar je woont, maar ze hadden daar echt goed advies. Site is www.fotokonijnenberg.nl

Wij hebben naast de kit, deze lens erbij gekocht Nikkor AF-D 50MM/1.8 52S 52mm voor 98 euro. Daar kan je met weinig licht toch goed zonder flitser mee fotograferen. Echt een heerlijk lensje

Succes met je aankoop, ik vond t ook erg moeilijk om een keuze te maken, er is zoveel..

Is dit deze lens?

Hm wel een beetje in prijs gestegen, maar denk wel om die te bestellen.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Neen.
                              Dees lens heb je nodig.

Mvg.
                              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                              Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool

Thx,

Wat is het verschil eigenlijk, ben nogal leek op dat vlak!
                                Die D staat voor digital?

Comment

Working...
                                X