Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera < 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

Ik kom net terug van Actionshop. Net nu ik dacht dat ik eruit was...

Die man heeft me de Olympus E500 laten zien.
    Kit met 2 zoomobjectieven: 14-45mm en 40-150mm (~28-90mm en ~80-300mm in kleinbeeld).

Kostte 849€ plus een gratis tas.

De Nikon D50 met DX 18-55mm en AF DX 55/200 kostte 949€ plus een 512MB SD card.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik ben ook aan het overwegen een DSLR camera te kopen.
      Van Nikon stond enkel de D70s op mijn lijstje van mogelijke kandidaten, maar nu zie ik iedereen hier over de Nikon D50 praten.

Wat maakt de D50 'beter' dan de D70s? Rechtvaardigt het prijsverschil tussen de twee het verschil in kwaliteit of opties niet?

Comment

Het verschil tussen beide toestellen is echt heel klein.

Afgezien van de DOF knop en de Top LCD verlichting is er weinig verschil.
        De fijnafstelling van de witballans zal ook wel niet door zoveel mensen gebruikt worden.
        Verder heeft de D50 minder ruis op hoge ISO waarden (800-1600) dat komt doordat de D50 een andere CCD gebruikt waar Nikon in alle talen over zwijgt. De 2de draaiknop op de handgreep kan handig zijn maar ik heb al gehoord van andre BD'ers dat ze in de praktijk in 99% van de gevallen maar 1 draaiknop gebruiken.
        De D50 neemt 2.8 frames/sec de D70s 3 frames/sec.
        Dit zijn zowat de bijzonderste verschillen die dus al snel een paar honderd euro meer kosten.
        Er is al heel veel over gepraat hier , de D70s is zeker een zeer goed toestel maar ik ben helemaal niet overtuigd over zijn superioriteit t.o.v. de D50, integendeel hoe meer ik er over lees hier en ergens anders hoe meer ik dit betwijfel.Ik zou mijn geld dan ook liever besteden aan een beter objectief dan aan knopjes die ik nooit of zelden gebruik

Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Op die Olympus staat een Supersonic Wave Filter.

Hoe interessant is dit? Wordt de CCD echt zo snel vuil in andere toestellen?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ja, maar ik zou nooit beginnen met en reflex....

Koop je een goede prosumer die teven heel erg all-round is ( marco, veel zoom, ...).

Speel daar een jaar op twee mee en daarna ga je veel gerichter een DSLR kunnen kiezen.

Vooropgesteld dat je die dan nog wil.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
              .

Ivm die prosumers, als je er voor moest kiezen. Ik heb ook tussen die zitten twijfelen. Zijn de helft goedkoper ongeveer als de standaard DSLR met kitlens. Maken beiden mooie foto's. De Sony is iets kleiner als de Panasonic, maar de Panasonic is in mijn ogen iets beter ivm kwaliteit van foto's. Ze hebben ook een Leica lens, wat vroeger (nu ben ik niet meer zeker) zo wat de referentie was ivm lenzen. Dus als je voor de prosumers gaat, neem dan deze Panasonic Z20 of Z30.
              De Sony DSC R1 is véééél beter dan alle Panasonics. Je kan die gewoon niet vergelijken, de Sony levert een beeldkwaliteit vergelijkbaar met een DSLR van die prijsklasse, een Panasonic absoluut niet.
              En een Leica lens op die Panasonic Ik zou eerder stellen, een lens waarop Leica staat ipv een Leica lens

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                De Sony DSC R1 is véééél beter dan alle Panasonics. Je kan die gewoon niet vergelijken, de Sony levert een beeldkwaliteit vergelijkbaar met een DSLR van die prijsklasse, een Panasonic absoluut niet.
                En een Leica lens op die Panasonic Ik zou eerder stellen, een lens waarop Leica staat ipv een Leica lens

sugar
                Nja, kan je gelijk in hebben. Daarvoor weet ik er niet genoeg vanaf. Ik vond alleszins de foto's die ik ervan zag, zeer goed. De Sony is idd nog beter, maar de prijs is er dan ook.

Ohja, ivm die Olympus. Leuk toestel, maar dan zit je wel een betje vast ivm lenzen hé. Daar is de keuze veel beperkter!
                ...Canon EOS D...
                .:Mijn website in opbouw:.

Comment

Sony zal op papier ontegensprekelijk beter zijn, in de praktijk ook, maar merk je het ? Panasonic zal zeker veelzijdiger zijn. Olympus heeft ook een nieuw UZ-toestel.
                  Als je een toestel van rond de 600 euro koopt, heb je zeker een goede kwaliteit waar 98 % van de mensen tevreden zal zijn, je hebt dan nog wat over voor geheugenkaarten, batterijen, een extra batterij enz...
                  Als je een DSLR koopt en je "miskoopt", verlies je meten EEN PAK geld. Komt erbij dat je pakweg vanaf 3 DSLR lenzen, niet zo gemakkelijk van merk overschakelt, vanwege een té groot verlies.
                  Er zijn er die het doen, maar het kost je een bom geld.

Comment

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Nikon D50 kit

Als ik alles afweeg lijkt me dat een goede koop zonder al te veel risico's.

Alleen zit ik nog met de vraag van die stofdeeltjes. Om de hoeveel tijd moet je je camera dan binnendoen om de CCD te kuisen? Of kun je dit zelf en quanta costa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn
                      Ik kom net terug van Actionshop. Net nu ik dacht dat ik eruit was...

Die man heeft me de Olympus E500 laten zien.
                      Kit met 2 zoomobjectieven: 14-45mm en 40-150mm (~28-90mm en ~80-300mm in kleinbeeld).

Kostte 849€ plus een gratis tas.

De Nikon D50 met DX 18-55mm en AF DX 55/200 kostte 949€ plus een 512MB SD card.
                      Ik had je die hogerop al aangeraden . Ik heb zelf een EOS maar prijskwaliteit lijkt die Olympus moeilijk te kloppen, vooral omdat de bijgeleverde lenzen echt wel behoorlijk zijn. De body is ook rijkelijk voorzien qua mogelijkheden en is erg licht (de lenzen ook wegens veel kleinere beeldcirkel). De punten waar hij iets minder scoort zijn de snelheid van de autofocus en de beeldkwaliteit bij hoge ISO waarden, maar daar wordt door veel mensen teveel belang aan gehecht; bij ISO 100 is hij erg goed. bekijk de vergelijkingen op www.dpreview.com maar eens

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
                        Sony zal op papier ontegensprekelijk beter zijn, in de praktijk ook, maar merk je het ? Panasonic zal zeker veelzijdiger zijn. Olympus heeft ook een nieuw UZ-toestel.
                        Als je een toestel van rond de 600 euro koopt, heb je zeker een goede kwaliteit waar 98 % van de mensen tevreden zal zijn, je hebt dan nog wat over voor geheugenkaarten, batterijen, een extra batterij enz...
                        Als je een DSLR koopt en je "miskoopt", verlies je meten EEN PAK geld. Komt erbij dat je pakweg vanaf 3 DSLR lenzen, niet zo gemakkelijk van merk overschakelt, vanwege een té groot verlies.
                        Er zijn er die het doen, maar het kost je een bom geld.
                        En zo'n compact ? Die is na 3 jaar gewoon waardeloos. Voor een Canon G3 die 2-3 jaar geleden > 1000 EUR kostte krijg je nu nog 250 EUR. Zo'n Panasonic van 650 EUR verkoop je over drie jaar voor 200 EUR, meer niet. Een lens van een DLSR verkoo pje zonder problemen aan 70-80% van haar originele waarde, ook na twee of drie jaar

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          Ik had je die hogerop al aangeraden . Ik heb zelf een EOS maar prijskwaliteit lijkt die Olympus moeilijk te kloppen, vooral omdat de bijgeleverde lenzen echt wel behoorlijk zijn. De body is ook rijkelijk voorzien qua mogelijkheden en is erg licht (de lenzen ook wegens veel kleinere beeldcirkel). De punten waar hij iets minder scoort zijn de snelheid van de autofocus en de beeldkwaliteit bij hoge ISO waarden, maar daar wordt door veel mensen teveel belang aan gehecht; bij ISO 100 is hij erg goed. bekijk de vergelijkingen op www.dpreview.com maar eens

sugar

En hoe zit het dan later..

Stel dat ik volgend jaar een extra lens wil bijkopen. Zijn die dan gemakkelijk te vinden?

Comment

Hoi, ik ben nieuw hier en ook redelijk nieuw in de wereld van de fotografie.
                            Met redelijk nieuw bedoel ik, ik heb nog nooit de kans gehad om mij erin te verdiepen, maar het interesseert me wel!

Nu heb ik een budget tot 1000€ en wil daarmee een camera kopen, na op dpreview.com wat reviews te hebben gelezen heb ik wat moeite om door het bos de bomen nog te vinden.

Ik vind het gewoon misdadig ( nou ja ) om iemand die wil starten met fotografie en hier nu digitale fotografie, te duwen in de richting van een DSLR....
                            Is gewoon mijn mening hoor, zeg maar gerust "imho"
                            Een DSLR zal zeker geen betere plaatjes afleveren dan een goede prosumer; integendeel !!! De meeste foto's die uit een DSLR komen, hebben nood aan nabewerking. Daarom dat zoveel newbees teleurgesteld zijn over de kwaliteit out of the camera...
                            Een body van een DSLR daalt ook sterk in prijs. Ken zo geen prijzen van Nikon, maar een 10D kan je nu makkelijk vinden voor 500 euro, een 20D voor 700 euro. Was kostten die toen ze uitkwamen ????
                            De meesten hier zijn gestart met een prosumer, en dat die na drie jaar zakt i waarde... so what ? Je hebt er dan toch drie jaar pure fun mee gehad. En verkoop je hem niet graag, geef je hem gewoon aan je kinderen.

Op je vraag of je na een tijdje nog lenzen zal vinden: volgens mij ben je daar het zekerste van bij Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
                              Ik vind het gewoon misdadig ( nou ja ) om iemand die wil starten met fotografie en hier nu digitale fotografie, te duwen in de richting van een DSLR....
                              Is gewoon mijn mening hoor, zeg maar gerust "imho"
                              Een DSLR zal zeker geen betere plaatjes afleveren dan een goede prosumer; integendeel !!! De meeste foto's die uit een DSLR komen, hebben nood aan nabewerking. Daarom dat zoveel newbees teleurgesteld zijn over de kwaliteit out of the camera...
                              Een body van een DSLR daalt ook sterk in prijs. Ken zo geen prijzen van Nikon, maar een 10D kan je nu makkelijk vinden voor 500 euro, een 20D voor 700 euro. Was kostten die toen ze uitkwamen ????
                              De meesten hier zijn gestart met een prosumer, en dat die na drie jaar zakt i waarde... so what ? Je hebt er dan toch drie jaar pure fun mee gehad. En verkoop je hem niet graag, geef je hem gewoon aan je kinderen.

Op je vraag of je na een tijdje nog lenzen zal vinden: volgens mij ben je daar het zekerste van bij Nikon.
                              Ik zie het niet echt zitten om nu bv. een Sony R1 te kopen om die na 3 jaar te verkopen.
                              Als ik nu een dSLR koop moet die toch een hele tijd meegaan. Ik ben bereid om te leren en te proberen. En daarvoor lijkt een dSLR-kit mij een goede keuze.
                              Pff het is echt moeilijk om hier de juiste keuze te maken.

Comment

Heeft er iemand ervaringen met Pixmania.be trouwens?

Wat betreft levering, geen probleem, maar als er een defect is...
                                Ik geloof dat je nu altijd twee jaar garantie van de fabrikant krijgt, maar 2 jaar geleden nog niet. Toen was het 1 jaar en Pixmania gaf er nog 1 jaar bij, wat een service
                                Mijn Pentax toestel was kapot tijdens dat tweede jaar. Toen bleek dat ze bij Pixmania België nauwelijks Nederlands spraken, hun telefoonnummer was gewijzigd, maar stond nog verkeerd op de site, op mijn mails kreeg ik standaardantwoordjes die meestal geen antwoord gaven op mijn vragen, enz.
                                Uiteindelijk kreeg ik na meer dan twee maand bericht (uiteraard in het Frans) dat ik 181 euro moest betalen als ik het toestel wilde laten herstellen, want dat het niet onder garantie was, bv. door zand of gevallen of zo
                                Omdat dat niet het geval was, heb ik navraag gedaan bij Pentax zelf. Die hadden het toestel nagekeken en die wisten te vertellen dat er geen reden was om de garantie te weigeren, dus geen zand, toestel niet gevallen,...
                                Dit heeft er na nog meer boze emails uiteindelijk wel toe geleid dat het toestel wel hersteld is op hun kosten, maar een goede service kan ik dat toch niet noemen.
                                Bovendien heb ik toen op internet nog verhalen gevonden van mensen die hetzelfde probleem hadden.

Kortom: mijn mening: iets kopen bij Pixmania OK, maar als het defect is, heb je wel een probleem.

Off topic: uiteindelijk is de herstelling bij Pentax dan nog slecht gebeurd, met als gevolg dat sindsdien vele foto's onscherp zijn.
                                Pffff... nooit nog Pixmania of Pentax wat mij betreft.

Comment

Working...
                                X