Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 Pro of D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S2 Pro of D50

Heb nog ééns een vraagje voor de kenners onder jullie.

Op aanraden van héél wat mensen en bij nader inzien heb ik besloten om de aanschaf van een canon 20D te laten vallen (niet van toepassing voor het vooropgestelde gebruik). Spogy heeft mij toen aangeraden om voor de nikon D50 te opteren wegens zéér goed model om in de digitale fotografie in te stappen.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten en veel gelezen en rondgeneusd en zoals vroeger twijfel ik toch terug over een aankoop te doen van een D50 (is inderdaad een zéér goed toestel en lijkt mij méér dan geschikt voor mijn gebruiksdoeleinden) of een Fuji S2 Pro (natuurlijk wel een iets ouder model, maar daarom misschien wel niet slechter). Zijn er onder de leden mensen die ervaring hebben met deze 2 toestellen en zo ja, wat zijn hiermee de ervaringen geweest. Zijn er leden die resoluut voor de D50 gaan, andere voor de S2 Pro of uiteindelijk gewoon zeggen, de beide toestellen zijn evenwaardig.

Voornamelijk zou ik mijn toestel gebruiken voor landschappen, familieportretten en dergelijke. Door het vele lezen heb ik ook opgemerkt dat de fuji camera's voornamelijk worden aangeraden voor landschappen en dergelijke. Daarenboven is er op dpreview ook te lezen dat de fuji s2 naar kleuren toe tot de beste camera's behoren die momenteel op de markt zijn. Maak ik hiermee een fout om dit toestel te vergelijken met de veel nieuwere D50 daar deze laatste minder naar de professionele toestellen helt dan de vernoemde S2 Pro?
    If you don't have what you like, like what you have

Re: Fuji S2 Pro of D50

Hi,
    Heb de S2 gehad en verschillende nikon camera's (geen D50 overigens)
    Wanneer je het liefst jpeg schiet is de S2 een prima camera. Hij heeft inderdaad een mooie kleurweergave (mijn mening) hoewel ik die van zijn voorganger de S1 nog mooier vond en dan met name de kleur rood.
    Foto's genomen met nikon camera's komen wat natuurlijker over.
    De redenen dat ik van fuji overstapte naar nikon is grotendeels door dat het flitssysteem van nikon veel beter is dan dat van fuji, de software van nikon veel beter is, de batterij veel beter is en de bodies van nikon wat degelijker gebouwd zijn (weet niet of dat voor de D50 ook geldt).
    Het liefst zou ik een nikonbody met fuji sensor hebben. Wellicht komt de D200 in de buurt, want de kleuren die ik tot nu toe heb gezien zagen er geweldig uit. Kleuren van de D2h waren ook perfect maar die had weer andere problemen...
    Vraag me af waarom je afziet van de 20d?
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Zelf werk ik nu meer dan een jaar met de S2 en ben daar zeer tevreden van.
      Het meest wat ik doe is modellen,bruids,studio fotografie.
      Werk zowel in jpeg als in raw,hierbij heeft hij wel een kleine buffer maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat deze vol is en dus niet meer kan afduwen.
      Nikon is wel snelle,maar het is de vraag of je die snelheid nodig hebt.
      Ook een zeer sterk punt van fuji is zijn kwaliteit in de hoge iso waarden en hoge lichten.
      Wat het flitsen betreft zoals eerder aangegeven is het zo wanneer je op automatisch werk je er dikwijls naast zit(maar dat is van andere merken net hetzelfde.)
      Ik werk voor flitswerk op tijdvoorkeuze of volledig manueel en dan flits bijna perfect.
      Wat de body betreft de S2 is gemaakt op de nikon F80 body.
      Maar een S2 zou ik zelf niet meer kopen en naar een S3 gaan.
      Deze laatste overweeg ik ook aan te kopen of de D200.
      Ook belangrijk is de investering in kwalitatieve lenzen die lichtsterk zijn,dit vind ik zelfs belangrijker dan wat de body allemaal kan.
      Dit alles is uiteraard mijn bescheiden mening.
      peter.
      Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Comment

Ik heb ongeveer ( D200 of Fuji S3 ) voor dezelfde keuze gestaan en heb gekozen voor de Fuji S3 Pro.
        Waarom....ja, het dynamisch bereik van de S3 is ongeëvenaard, 't is een echte professionele camera, en hij ligt zo ongelofelijk lekker in de hand, ik heb dat gevoel met mijn D70 nooit gehad en vreesde dat ook een beetje voor de D200. Ik doe ook meestal straatfotografie, personen, feestjes, nooit snelle acties eigenlijk. En de plaatjes die uit de Fuji komen op 12 Milj pixels wide zijn echt prachtig, eigenlijk geen nabewerking meer nodig. Ik heb wel het geluk gehad de camera in occasie te kunnen kopen,8 maanden oud, 5000 clicks voor een zeer goeie prijs. Dit vond ik echt een koopje. De S3 schrijft inderdaad traag weg maar je mag niet vergeten dat bestanden in RAW tot 25 mb groot zijn. Ik heb nu xD kaartjes besteld en die zijn een stuk sneller dan de CF kaartjes. Eén nadeeltje van de S3 is dat hij het oudere d-TTL flitssysteem gebruikr en niet het nieuwste i-TTL Maar eigenlijk vond ik dit niet echt zo belangrijk. de SB600 werkt er prima op.Wat de D200 betreft heb ik al gehoord en bevestigd gekregen door Sigma dat de HSM lenzen van Sigma moeten gerechipped worden.
        Wat ik bij de S3 nu wel voel is dat hoe meer ik hem gebruik hoe liever ik ermee fotografeer, die leercurve moet je sowieso altijd door.
        Waarschijnlijk zal ik de D200 ooit ook wel eens aankopen maar dat staat nu niet direct op het programma.

met vriendelijke fotogroeten,

Francis
        Last edited by Franciskine; 24 december 2005, 17:00.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
        X